מלון דיפלומט (צילום: AMMAR AWAD/רויטרס)
שגרירות ארה"ב (צילום: AMMAR AWAD/רויטרס)

מעבר מלון דיפלומט לשגרירות ארה"ב מתקרב: לאן יועברו הדיירים?

בעוד כשבועיים תקבל שגרירות ארצות הברית את הבעלות על המלון, ולדייריו אין עדיין פתרון או מבנה חלופי. הנושא הגיע לדיון בוועדת המשנה לקליטה בכנסת

פורסם בתאריך: 17.6.20 07:52

אחרי חודשים רבים של דיונים וניסיונות למצוא חלופות ופתרונות – בעוד שבועיים יגיע הרגע הקריטי של דיירי מלון 'דיפלומט', שבו מתגוררים למעלה מ-300 עולים, מרביתם בני הגיל השלישי.

כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", מלון דיפלומט יועבר לידי שגרירות ארצות הברית, כשעל השטח שלו מתוכננת לקום השגרירות האמריקאית בירושלים. המעבר אמור להתרחש בעוד כשבועיים – אך בינתיים, כאמור, טרם נמצא פתרון לדיירי הדיור הציבורי ששוהים בו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אתמול, שלישי, התקיים דיון בנושא המלון בוועד המשנה של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת. מהדיון עלה כי טרם נמצא מענה ברור לדיירי המלון, כאשר מהסוכנות, משרד הקליטה או חברת "עמיגור" לא ניתנו תשובות ברורות וחד משמעיות.

יו"ר ועדת-המשנה טלי פלוסקוב (הליכוד) מוסרת כי "307 קשישים, כולם עולים מחבר העמים מתגוררים במלון דיפלומט, והחוזים עם המקום מסתיימים בעוד ימים. על משרד החוץ להתערב לטובת הדיירים".

מרינה קונצביה, עיתונאית ופעילה חברתית ובעבר חברת מועצת העיר, התייחסה לתוכנית להקים עבור דיירי המלון הוסטל בפסגת זאב. לטענת קונצביה, מדובר במיקום גרוע, מסוכן ביטחונית ומנותק מרוב מכריהם. גם אחד מדיירי המקום, הדגיש כי המיקום החלופי ממוקם בקצה השכונה, ייפגע בדיירים ולא יעניק להם את המענה לחייהם.

מנגד, מנכ"ל משרד הקליטה חביב קצב הבטיח כי איש מהעולים לא יפונה אלא כשהאתר החלופי בפסגת זאב יהיה מוכן. "אנו ממשיכים לנהל מו"מ בעניין עם ממשלת ארה"ב ועם החברה המשכירה את המלון. נודיע לעולים כי הם לא יפונו, ובתוך כחודש יחודש עימם החוזה".

אולם במשרד החוץ, כך עולה מהדיון בוועדה, מתנגדים לדחיית מעבר השגרירות האמריקאית למלון. לדברי צבי אבינר-ופני, ראש חטיבת צפון אמריקה במשרד החוץ, מעבר שגרירות ארה"ב למלון דיפלומט הוא צעד מדיני ובינלאומי היסטורי ראשון בחשיבות, ולכן יש לעמוד על מועד פינויו של המלון לטובת השגרירות, בעוד כשבועיים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גדעון רמז

    לדיירים ותומכיהם: אתם צריכים רק להשהות את הפינוי עד 4 בנובמבר. אחרי שטראמפ ייזרק לגל האשפה של ההיסטוריה, ארה"ב תיסוג מכל צעד נוסף עם השגרירות. אם הוא בכל זאת ייבחר מחדש, לא משנה כבר איפה תגורו כי כולנו אבודים.

  2. נחום

    איזה יופי המלון נולד בשם דיפלומט והוא ממשיך להיות שגריר ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר