ירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)
ירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)

ירון צדקיהו ל"כל העיר": "ראש העיר משה ליאון והעירייה צריכים לעזור לנו להרים את השוק"

ירון צדקיהו, מבעלי "מעדני צדקיהו", מדבר על ניסיונות ההתאוששות של השוק ממשבר הקורונה: "אנחנו צריכים את הלקוחות כמו אוויר לנשימה"

פורסם בתאריך: 18.6.20 19:23

שוק מחנה יהודה ידע ימים טובים יותר. מאז פתיחתו מחדש, לאחר מאבק מתיש, נדמה כי לא הקורונה היא זו שפגעה בבטן הרכה של מתחם הקניות הכי תוסס בארץ, אלא התמהמהות הממשלה בראשות בנימין נתניהו לאשר את הפעלתו מחדש, בתקופה שסוחריו הוותיקים מביטים בזעם ובתסכול על תמונות תורי הענק של איקאה. ההשבתה הארוכה מדי הובילה למגפה כלכלית, שאת המחיר עליה משלמים עד היום בעלי העסקים – הסוחרים והסוחרות בשוק מדווחים על ירידה משמעותית בהכנסות, אפילו הוותיקים שביניהם – ירון צדקיהו, מבעלי "מעדני צדקיהו".

"אנחנו מסתגלים לתקופה חדשה, תקופה שלא זכורה לי", מספר בכאב צדקיהו בשיחה עם "כל העיר", "לא היה לנו מצב כזה 50 שנה, גם בימי הפיגועים של לפני האינתיפאדה. נכון, היו תקופות קשות, אבל להבדיל, השוק כמו שהוא פועל עכשיו – לא זכור לי. מבחינה כלכלית כמות הקונים ירדה בכ-50-40 אחוזים, עדיין לא החזרנו את כל העובדים מהחל"ת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לצד זאת, צדקיהו כמו צדקיהו, מעדיף למכור חמוצים ולא להיות חמוץ – הוא מביט קדימה ושומר על אופטימיות מחויכת. "בואו נסתכל על חצי כוס המלאה", הוא אומר, "חזרנו לעסק. נכון שלא להרבה אנשים היה את הכוח ואת הכסף לסחוב את השלושה חודשים האלה מבחינה כלכלית ונפשית. עיריית ירושלים צריכה לעזור לנו, היא עושה את זה, אבל צריך לחשוב מה עוד ניתן והכי נכון לעשות בעת הזאת".

מה דעתך על מיזם "עיר המדרחובים" של העירייה, שכולל סגירת רחובות בשוק – זה טוב לעסקים?
"בוא נגיד שהפרויקט הזה לא הכי מוצלח, אבל לא נורא – הוציאו אנרגיות, הוציאו זמן, וגילו שיש טעויות פה ושם ושינו אותן. יכול להיות שאולי צריך להכניס אירועי תרבות לשוק שלא ישעמם, כדי לייצר אווירה – אולי זה יותר טוב מאשר לעשות את המדרחוב הזה, יכול להיות. אבל כשעשו את המדרחוב, היו כל מיני אינטרסנטים ששיתפו פעולה אחד עם השני – העיקר להגיד 'לא'. פתאום היה שיתוף פעולה בין כמה סוחרים לדיירים ולאופיר לנג (יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ש"ה), פשוט להתבייש. איפה הערבות ההדדית? הצד היפה של הירושלמים התגלה בקורונה, אם זו העזרה ההדדית, לשכן ולזולת וגם לסוחר שלא עבד 128 ימים, קצת תתנו רוח גבית ועידוד. רק בשביל האווירה, בשביל התחושה של הביחד. אבל ככה לצאת למלחמות? זה יפה?".


מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


מלחמות בין סוחרים היו גם לפני הקורונה – מה הפתיע אותך?
"שזה היה סוחרים נגד סוחרים, מהלך של אופיר לנג ועוד כמה סוחרים שעותרים לבית המשפט ומתלוננים. לא מנסים להתחשב בזולת. אנחנו בסך הכל בני אדם, וכולנו, בסופו של דבר, רוצים את הכי טוב לשוק, אבל אני הרגשתי שמנצלים את תקופת הקורונה כדי לעשות הון פוליטי, וזה חבל".

מה עוד לדעתך יעזור להרים את השוק?
"אני חושב שהעירייה וראש העיר משה ליאון צריכים לעזור לנו להרים את השוק, לעזור לנו קצת במה שקשור ביחסי ציבור, בפרסום, בלנסות ולשווק את השוק מחדש. הרי בתקופת הקורונה הסופרים עבדו חזק וגם המכולות השכונתיות, הרגלי הקנייה של הצרכנים השתנו בשלושה חודשים. הרבה אנשים התחילו לעשות הזמנות אונליין, למדו את השיטה ואת הרעיון. אנחנו צריכים עזרה בלהחזיר את ציבור הלקוחות הפנטסטי שאנחנו צריכים אותו כמו אוויר לנשימה".

לנג מסר בתגובה לדברים: "בתוכנית יש פגמים רבים שאיש לא נתן עליהם את הדעת והיה ראוי לבנות אותה בשיתוף מלא של הציבור, מה שלא נעשה. מול קמפיין ההכפשות שמתנהל בתקופה האחרונה מטעמם של גורמים שמתנגדים לכך שנחשוף לציבור את הפגמים והחורים שבתוכנית, אנחנו לא נירתע ונמשיך להגן בחירוף נפש על זכויות התושבים והסוחרים לצד השמעת קולם של אלה שלא תמיד נשמע במסדרונות העירייה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עג

    צדקיהו – פתחת בימי הסגר… אני יודע כי קניתי (ביוקר כרגיל – זול אתה לא). אבל תבין שבלי אוטובוסים באגריפס, לא תראה לקוחות.

    מי שבאים לבלות, לא יקנו אצלך כי הם יאכלו במסעדה.
    למעשה השוק לא מרוויח דבר מהמסעדות והבליינים. ההיפך – זה רק מייקר אותו ודוחה קונים רגילים

  2. מוטי אפשטיין

    ירון צדקיהו מיתמם ומטעה, הוא היה בין היוזמים של עיר המדרחובים, יחד עם טלי פרידמן ועוד כמה בעלי מסעדות ובארים אינטרסנטים שלא סופרים ממטר את מאות התושבים שסובלים לילה לילה ממפגעי רעש לכלוך שכרות ואלימות כבר כמה שנים. הרחובות המדוברים סגורים ואין חונה, אבל הכל ריק, הבליינים וכנראה גם הקונים בשוק מצביעים ברגלים. לא ברור לי למה אחרי שלשה שבועות כושלים, עדיין מתעקשים על הסגירה. ולהוסיף על סבל התושבים. שיקולי אגו? תדמית? ומה הוא חושב שהרווח האישי שלו קודם לבריאותם ואיכות חייהם של מאות תושבים? חלקם מבוגרים, חולים, נכים, מוגבלים שחיים כאן כבר עשרות שנים. אס לא פייר שהם מתנגדים? מזל שיש את אופיר שדואג ללא לאות לאדם הקטן ומביא בחשבון את כל הסקטורים

  3. צריך לשנות

    את השם של המיזם ההזוי הזה שנקרא עיר המדרחובים,ועוד רושמים שמביאים אווירה של חו"ל
    זה לא עיר המדרחובים,זה עיר חסימות הכבישים,ועל איזה אווירה של חו"ל,אולי אווירה של צפון קוראה או סין ששם השלטון עושה סגרים על האזרחים והסוחרים.(לא לכולם יש עסקי מסחר של הסעדה ובילוי,שאני לא בטוח שגם הם חסימות הכבישים עוזרות).
    הבעיה שהכבוד האבוד של העירייה לא נותן להם לרדת מהעץ הגבוה שטיפסו עליו ולהודות שהמיזם הזה הוא לא טוב,אז ממשיכים עם הראש בקיר.ועוד המיזם של חסימת הכבישים צריך להמשך עד סוף אוגוסט,פשוט הזוי,(צפון קוראה אמרנו כבר?)
    מדברים כל הזמן על השוק,אבל לא רק בשוק המיזם של חסימת הכבישים הוא מפריע.
    מספיק,עם הראש בקיר,ועם משחקי הכבוד,והאגו.העיר הזו כבר ספקה מספיק חבטות במרוצת השנים.מכל ראש עיר שראה בעיר הזו איזה תחנה שתקדם אותו הלאה.

  4. אלי

    כאשר לקוח של השוק בוחן סחורה של "אושר עד"רמי לוי "ומוצא שמחיר השוק יקר ביחס לשאר המקומות טבעי שהשוק לא תהיה הבחירה הראשונה והעדיפה .

  5. תתעוררו

    השוק נהיה מקום מגעיל . פעם היה כיף לקנות שם . היום רק רעש של מוזיקה מכל מקום . זה שוק ? או מתחם בילוי ????? גל אי אפשר לשבת לאכול מהבומים של המוזיקה . מכל מקום מוזיקה אחרת . אז לא לאכול ולא לקנות . בטח שבתקופה תהיה ריקה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר