מתוך סרטון - מבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

רחוב יפו: רוכבי אופניים דורשים לאפשר נסיעה סמוך לתוואי הרכבת הקלה

מנגד, בסיטיפס מבקשים ממשטרת ירושלים להגביר את חלוקת הקנסות לרוכבי האופניים שמסכנים את עצמם ברכיבה ואת נוסעי הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 30.6.20 07:57

רוכבי אופניים בירושלים מבקשים מחברת סיטיפס לאפשר להם לרכוב סמוך לתוואי הרכבת הקלה, בדגש על רחוב יפו. מנגד, בסיטיפס פנו למשטרת ירושלים במטרה שזו תגביר את האכיפה נגד רוכבי אופניים שרוכבים בניגוד לחוק ומסכנים את הרוכבים ואת נוסעי הרכבת.

בקבוצת 'רוכבי אופניים ירושלים' מוסרים ל"כל העיר" כי "לא ייתכן שבגלל התנהגות בעייתית של רוכב אופניים בודד – עולה דרישה להסיט את את כל רוכבי האופניים. רחוב יפו, הוא הרחוב הכי בטוח לרכיבה בכל העיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התאונה שהובילה למהלך של רוכבי האופניים לבקש מכי יאפשרו להם לרכוב בתוואי הרכבת התרחשה החודש, ביום שישי 19.6, בסביבות השעה 15:30, אז התקבל במוקד מד"א קריאה על תאונה קשה, של רוכב אופניים שרכב בין שתי רכבות בצומת יפו-שרי ישראל. לפי עדי ראייה רוכב האופניים נסע מאחורי רכבת שהגיעה מכיוון התחנה המרכזית, אך מסיבה לא ברורה ניסה לבצע עקיפה של הרכבת, בזמן שרכבת אחרת הגיעה מהכיוון הנגדי, כאשר הרוכב ניסה להשתחל בין קרונות הרכבות, כשהוא חובט בקרונות, נהגי הרכבת האטו ועצרו באופן מהיר. לא היו נפגעים.

בחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מסרו בעקבות האירוע: "המקרה מיום שישי האחרון מצטרף לתופעה חמורה, של עברייני תנועה שרוכבים על אופניהם על המסילה בניגוד לחוק. בכך הרוכבים מסכנים לא רק את עצמם אלא גם את הנוסעים ברכבות שנאלצות פעמים רבות לבצע בלימת חירום. התרענו בנושא זה בפני משטרת ישראל שפועלת למיגור התופעה ואנו תקווה שפעילות זו תישא פרי בקרוב".

לעומת זאת, בקבוצת 'אופניים בשביל ירושלים' טוענים שהרכיבה ברחוב יפו, בציר הרכבת הקלה – הינו הבטוח ביותר ובקבוצת הרוכבבים דורשים מהעירייה וממשטרת ירושלים להתעלם מבקשת סיטיפס.

פעיל בקבוצת הרוכבים אורן לוטן: "בשבוע האחרון נהרגו לפחות חמישה אנשים שונים בתאונות בהם מעורבים רכבים פרטיים ואופנועים, לא ייתכן שבגלל התנהגות בעייתית של רוכב אופניים בודד- עולה דרישה להסיט את את כל רוכבי האופניים. לא ניתן לסיטיפס לנסות לדחוק אותנו מרחוב יפו, שמבחינתנו הוא הרחוב הכי בטוח לרכיבה- בכל העיר, נציגי סיטיפס מוזמנים לבדוק את החלופות, כמו רכיבה ברחובות הסמוכים(אגריפס והנביאים) ולהיווכח בסיכונים הרבים שקיימים בהם לרוכבים. באופן כללי, מרענן לשמוע את סיטיפס דואגת לבטיחות רוכבי האופניים, לאור העובדה שבחברה הביעו בעבר התנגדות לסלילת שבילי אופניים מקבילים לאורך כל מסילת הרכבת הקלה".


 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערנו הרוגים הרבים בארצנו בתאונות שקשורות לרכב דודו גלגלי. נקווה שיאסרו בחוק נסיעה ברכב דו גלגלי על על המסילה לידה ,רכבת מתנגשת ברוכב אופנוע אפנים סכנת מוות. מעבר שיש תאונה רכב דודו גלגלי ורכבת קלה. משתק את הרכבת שעות רבות ואת כל התחבורה בעיר. די לנו בצרות אלו. נקודה!!!!

  2. נחו

    לדעתי העיריה צריכה לאפשר לרוכבי האופניים לרכב בדרך של הסיטי פס כי זה יותר בטחותי יותר עבור ‏הולכי הרגל

  3. אבי

    גם אם יתנו לי 100 קנסות אני ארכב איפה שהכי בטוח לי.
    וזה לא על הכביש !
    לגבי רח יפו הכי בטוח לי לרכב כל פסי הרכבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר