מתוך סרטון המתעד את הצפירות ברחביה (צילום: שרה מאיר)
מתוך סרטון המתעד את הצפירות ברחביה (צילום: שרה מאיר)

עצומת דיירים ברחביה: לאכוף את החוק האוסר צפירת רכבים שלא לצורך

לעשרות דיירים ברחובות רחביה נמאס מתופעת צפירות כלי הרכב, ששכיחה ברחבי העיר; דורשים מהמשטרה ומהמשרד להגנת הסביבה לאכוף את החוק באזור מגוריהם

פורסם בתאריך: 1.7.20 07:49

דיירים בשכונת רחביה יוצאים למאבק נגד מפגע צפירות כלי הרכב: כ-150 תושבי רחוב עזה חתמו על עצומה לאכיפת המטרד באזור. "תושבי רחביה ורחוב עזה בפרט סובלים ממכת צפירות כלי הרכב לאורך כל שעות היום והלילה", מספרת בשיחה עם "כל העיר" שרה מאיר, תושבת השכונה שתיעדה את המטרד באמצעות צילום סרטונים. "מדובר בבעיה ידועה, אך היא מחריפה. הרעש שיש מצפירות כלי הרכב הוא בלתי נסבל, ובעיקר עכשיו עם הצבת הרמזורים החדשים באזור, הנהגים שחולפים בציר לא חושבים על הצפירות שמשפיעות על תושבי השכונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



לדברי מאיר, מלבד העצומה, היא וקבוצת תושבים פנו לעירייה ולמשרד להגנת הסביבה על מנת להגביר את האכיפה בשכונה. "הצענו שלושה פתרונות, כמו שילוט רחוב שמזכיר לאנשים שהם נוסעים בשכונת מגורים, אכיפת מפגעי רעש על ידי המשרד להגנת הסביבה שאחראי על זה עם המשטרה, והסברה חינוכית מקומית", מציינת מאיר. "המטרה שלנו היא להפחית את רעש הצפירות בשכונה שפוגע באיכות החיים של כולנו.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "אכיפה של איסור השימוש בצופר בשטח עירוני היא באחריות משטרת ישראל מכוח תקנות למניעת מפגעים ומכוח תקנות התעבורה. המשטרה מודעת למטרדי הרעש מצפירות באזור רחביה ובעקבות הפניות שהתקבלו במשרד להגנת הסביבה, המשרד יפנה שוב למשטרה כדי לתת עדיפות לאכיפה באזור זה. המשרד להגנת הסביבה מסייע מקצועית למשטרת ישראל ובמסגרת פעולות אכיפה על איסור השימוש בצופר הרכב הצלחנו לגרום להגברת המודעות לאיסור השימוש בצופר שלא לצורך מניעת סכנה. המשרד אף פועל לרכישת מצלמה אקוסטית שתאפשר זיהוי ודאי ונוח של המשתמש בצופר הרכב ובכך תסייע לשוטרים לקבל במדויק עדות מצולמת של השימוש בצופר ושל הרכב שממנו הופעל".

ממשטרת ירשלים נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, מבדיקה שערכנו לא קיימת כל 'תופעה' כפי שצוין בכתבה, שכן במהלך החודשים האחרונים התקבלו במוקד המשטרה 2 דיווחים בלבד (!) אודות צפירות של כלי רכב באזור זה, והם קיבלו מענה משטרתי. נציין, כי האחריות לטיפול ואכיפת מפגעי רעש סביבתיים של תנועת כלי רכב בכבישים מקומיים, הנה של המשרד להגנת הסביבה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אני

    שתהיה גם אכיפה נגד נהגים שלא זזים ואין להם סיבה לא או מיטרד על הכביש..תפסיקו לנסוע ל א ט כמו צבים..מפחדים מהכביש-א ל תנהגו.גם נסיעה איטית מוזרה היא מיטרד על הכביש.הנהג הצופר רואה שאין סיבה ולכן הוא צופק.שיירה של רכבים תקועים בגלל נהג אחד שמפגר.

  2. חנה

    האמת מבעס לגור ברעש כזה ענש אמיתי. חייבים לשנות משהו אולי כביש חד סטרי

  3. אחת

    מסכימה עם התושבים ברחביה. אנחנו מארנונה- רחוב עין גדי- סובלים מאותה מכה- עם ילדים קטנים שמתעוררים- בלתי נסבל ופוגע במהלך כל היום והלילה.

  4. עג

    טראומת הרעש החלה להשפיע…

    כבר עשור שבירושלים צופרים בכל מקום ושעה. היה בנחלאות לפני עשר שנים רחוב שבגלל שגיאת gps נעשה עמוס, וצפירות נון סטופ.

    אבל יפה שיש יוזמה כזו. שיהיה בהצלחה. אפשר וצריך לשים מיקרופונים ברחבי העיר לנטר רמות רעש לא סבירות שנפוצות כיום

  5. חווה

    למה רק אצלנו גם אתם תסבלו קצת דיירי קרית יובל וקרית מנחם. אצלנו גם צופרים אמבולנס ומשטרה מיוחסים של בלפור

  6. אחת

    זה לא פאדיחה רצינית שהמשטרה והמשרד להגנת הסביבה שניהם טוענים שהאכיפה לא באחראיותם?! אז מי בעצם צריך לאכוף? התושבים?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גברת מאיר את ממש צודקת אלא שהבעיה אינה הצפירה. כמובן שיש חוק ואסור לצפור אבל ראש עיר שהופך את החיים בכבישי העיר ובמשמע בעיר כולה לגיהנום אין סופי, בלי שמעניין אותו שהמקום הטוב ביותר להיות בו בעיר מהרגע שהוא מונה לראש עיר ועד בכלל הוא מחוץ לעיר הוא הוא הבעיה. אנשים נכנסים לאוטו ומהרגע הזה מתחיל גיהנום שכן ראש העיר שלך לא מתעניין לא באלו שבבתים וודאי לא באלו שעל הכביש. מפעליו המגלומניים שסגרו את כל כבישי ירושלים הפכו את העיר לגיהנום. להתרגז על הצופרים זה כמו להאשים את הש״ג (ולא, אני לא מצדיקה את הצופרים) אבל אי אפשר לצפות מאנשים להתנהל באופן נורמטיבי כשראש העיר מבזה ו״משתין מהמקפצה״ על תושביו. הכתובת לשינוי היא התייחסות לצרכים של כל תושבי העיר. לא בקדנציה זו!!!

  8. דןדן

    אין שום תרוץ לצפצופים הבהמיים ואשמח מאוד אם יענישו את הנהגים הצופרים בחומרה. עם זאת אני מוכרח להגיד שהרמזורים ברחוב עזה לא עושים את העבודה נכון ובמקום להסדיר את התנועה גורמחם לפקקים קשים שלא היו באיזור בעבר. כיוונון נכין של מופעי הרמזור וגם העברתם לאור מהבהב צהוב בזמן שאין תנועה המצדיקה רמזור יכולים לעזור מאוד

  9. Gadi Margol

    אם תשאלו אותי, יש בעתירה הזאת סימנים להתנכלות למחאת הכיסאות ליד בלפור, לידה עוברות מכוניות שנהגיהן צופרים לנו, ובאופן מפתיע דווקא לתמיכה. ה"מיטרד" הזה מוגבל לטווח שמשער הכניסה למיתחם המבוצר המוסתר בפרגוד שחור ועד לרמזורים בצומת, שם אין כל בתי מגורים. הישראלים ידועים כקצרי סבלנות על הכביש, וצופרים לנהגים שלפניהם עוד לפני שהרמזור התחלף לירוק. וזה כלל ארצי ולא מוגבל לשכונת רחביה. ההתמקדות ברחביה בה נמצא מעון ראש הממשלה, מריחה ממניעים פוליטיים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכיפת חוק צפירה ללא צורך, הגזמתם!

    החוק קיים מאז שנים ואף פעם לא שמעתי על נהג מונית שקיבל דו"ח כי הוא צפר מחוץ לבית כדי לזרז את הנוסע שלו.
    בישראל צופרים כל פעם שבא לנהג לבטא כעס, תסכול, ביקורת, יאוש ולפעמים גם שעמום בפקק.

    כנראה שגם זה צורך.

  11. אמנון טיטינסקי

    כמו שצריך, שיאכפו בכל הארץ ולא רק ברחביה. ושיתנו קנס מוגדל לנהגי משאית. תת תרבות כל הנהגים שצופרים סתם בשביל להרגיז, זה סתם מציק באוזן ולא תורם לכלום, אם יש פקק אז יש פקק נקודה, לא יעזור שתצפור. אם הרעש של הצפירה היה נשמע בתוך הרכב כמו שהוא נשמע מבחוץ, אף אחד לא היה צופר

  12. שלומית שופי ש

    בהמות אדם! לצערי זה מעניין אף אחד לי יש טרקטורון שנוסע בימי שישי בלי הרף זה לא ראש העיר ולא העירייה זאת תרבות ברברית בלתי ניתנת לתיקון העם צריך חינוך מחדש

  13. משה

    יש לי עסק ברחוב אגריפס ליד הרמזור שמצטלב עם רחוב כי"ח וגם שם הצפירות חודרות לעסק שנמצא צמוד למדרכה והרעש נוראי ולא מפסיק כל דקה בממוצע. הלוואי ותימצא אכיפה ואולי זה יחסוך ממני את מכשיר השמיעה שאצטרך. משה . כלל תקשורת.

  14. יפעת

    גם רחוב ביאליק וכופר הישוב ברמת גן וסירקין בגבעתיים צפירות ללא הפסק בכל שעה והמשטרה חסרת אונים וחסרת מעש

  15. רפי

    ישראלים הם חיות + אוהבים לחנך את הזולת אבל לא מחונכים בעצמם
    צריך כבר בשיעורי נהיגה להנחיל את הגישה שמחכים רגע לפני שמפריעים לכל הדיירים ברחוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר