הגישה לבית ברחוב השומר 1 בצומת פת (צילומים: פרטי)
הגישה לבית ברחוב השומר 1 בצומת פת (צילומים: פרטי)

העבודות בצומת פת: דיירים תובעים את עיריית ירושלים – חסמה את הגישה לדירה ופגעה בתשתיות

לטענת בעלי נכס ברחוב השומר 1 בצומת פת, בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה – נחסמה הכניסה לנכס והם לא יכלו לעשות בו שימוש. עוד נטען: העובדים פלשו לחצר הבית ועשו במקום כבתוך שלהם. סך התביעה – 162 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 2.7.20 12:48

בעלי נכס ברחוב השומר 1 בצומת פת תובעים מעיריית ירושלים ומחברת מוריה 162 אלף שקלים. לטענת בעלי הבית (שישה יורשים של הנכס), בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה נחסמה הגישה אל הנכס ונמנע מהם לעשות בו כל שימוש – הן לצורך מגורים והן להשכרתו.

עוד טוענים בעלי הנכס, כך לפי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום, כי העירייה והפועלים שעובדים עבורה פלשו לחצר הבית ועשו במקום כבתוך שלהם. כך למשל, בכתב התביעה מתואר כי העובדים שינו את מיקום שעוני המים תוך גרימת נזק כמו נזילות, אשר הובילו לטענת התובעים לחיוב חודשי גבוה. עוד נטען כי הפועלים הפכו את חצר הבית למקום מנוחה וסעודה, זאת למרות שמדובר כאמור בשטח פרטי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מתארת ליזה גרשוני, אחת מבעלות הנכס, את השתלשלות האירועים: "לפני כשנתיים וחצי אימי נפטרה, ועוד לפני שהחלטנו מה לעשות עם הבית שלה, הבית שבו אני ואחי גדלנו, התחילו העבודות. מה שקורה בשטח הוא שהשתלטו לנו על הנכס פחות או יותר. העירייה חסמה לנו את הגישה לבית והעובדים במקום פלשו לגינה הפרטית שלנו. אנחנו מבינים שיש חוק שמאפשר להם לעשות דברים מסוימים, אבל זה היה מעבר לזה. פועלים נכנסים לחצר, הזיזו לנו את השער והגדר שמקיפה את החצר, חשבונות המים שאנחנו מקבלים גבוהים למרות שאף אחד לא גר במקום ושיא ההשתלטות – החצר של הבית שלנו הפכה למקום מנוחה וסעודה של הפועלים. זה לא ייאמן".

לדברי גרשוני, "החלטנו לתבעו על שנתיים וחצי שבהן לא יכולנו להשכיר את הנכס. אפילו לא הספקנו לפנות את הדברים של אמא שלי כי הכל חסום שם".



העירייה לא יידעה אתכם על תחילת העבודות?
"אני והאחים שלי לא גרים בבית הזה אז לא ראינו ולא היינו מודעים. רק באיחור של חודשיים הבנו מה קורה שם. התחושות שלנו קשות. יש הרבה זעם ותסכול. כנראה שהעובדים ניצלו את העובדה שאף אחד לא גר בבית ועכשיו החצר הרוסה ומוזנחת. ואם זה לא מספיק – למרות המצב בשטח בפועל, אנחנו נדרשים לשלם סכומים גבוהים על ארנונה ועל מים".

את התביעה לבית המשפט בשם גרשוני ואחיה הגיש עו"ד עודד אפיק, ממשרד אפיק אטינגר ושות', שאומר ל"כל העיר": "אנחנו סבורים שהתנהלות הגופים המנהלים את פרויקט הרכבת הקלה במקרה זה היא שערורייתית ממש, ומהווה דוגמה מובהקת לזלזול בתושבי העיר. עם כל חשיבותו של "הקו הירוק" של הרכבת הקלה והתועלת שתצמח ממנו בעתיד, לא יתכן שזכויות בסיסיות של התושבים יירמסו ושאלה יסבלו לאורך חודשים ארוכים ממפגעים קשים וממניעת גישה לביתם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "חברת מוריה פועלת בכל פרויקט בהתאם לאישורים וההיתרים כדין. הנושא המדובר נמצא בהליך משפטי ועל כן אנו מנועים להרחיב בו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלמה

    כולה בנו לכם שביל צר לתקופה קצרה איפא בדיוק חסמו לכם תגישה דווקא השאירו שביל ,
    אני לא אומר שזה הכי נח בעולם אבל זה לא חסימה בואו הגזמתם.
    ובעניין המים כן כל הקבלנים גונבים מים מבנינים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר