בדיקות קורונה, מרכז העיר (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, סיוון גיל)
בדיקות קורונה, לא רק במרכז העיר (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, סיוון גיל)

מדאיג: בתוך שבוע – מספר חולי הקורונה בירושלים יותר מהכפיל את עצמו

מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה כי מספר החולים הפעילים בירושלים עומד היום, ראשון, על 1,416, זאת לעומת 662 חולים ביום ראשון שעבר. אחוז הבדיקות החיוביות בשבוע החולף - 7

פורסם בתאריך: 5.7.20 19:59

בתוך שבוע בלבד מספר חולי הקורונה הפעילים בירושלים יותר מהכפיל את עצמו. מנתוני מרכז המידע והידע למערכה בקורונה (גוף של צה"ל שמעבד את נתוני משרד הבריאות) עולה כי נכון להבוקר, ראשון, מספר חולי הקורונה הפעילים בעיר עמד על 1,416, נתון אשר משקף עלייה של 849 חולים חדשים בשבוע החולף.

יש לציין כי בדוח של משרד המידע והידע מסומנת ירושלים כמוקד תחלואה כתום (דרגה אחת פחות מהמקסימום – אדום). יחד עם זאת, יש להדגיש כי על פי הנתונים – מספר החולים הפעילים ל-10,000 תושבים עומד על 14 – נתון אשר נחשב נמוך ביחס למוקדי תחלואה אחרים. כך למשל, בבני ברק ישנם 40 חולים ל-10,000 תושבים, בבית"ר עלית 30 חולים ל-10,000, באשדוד (שם הוטל סגר על שכונות מסוימות) 25 חולים ל-10,000 תושבים, במודיעין עלית 20 חולים ל-10,000 תושבים ואפילו בתל אביב – 18 חולים ל-10,000 תושבים – המספר גבוה יותר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מנגד, הנתון המדאיג הוא מספר הבדיקות החיוביות בשבוע החולף שעומד על 7 אחוזים. גם יחס ההכפלה לעומת השבוע שעבר הוא גבוה ועומד על 2.28.

בתוך כך, בעיריית ירושלים עוקבים מקרוב אחרי הנתונים ונמצאים בקשר ישיר ורציף עם משרד הבריאות. גורמים בעירייה מדגישים בשיחות עם "כל העיר" כי "למרות המספרים – ירושלים אינה מסומנת כמוקד תחלואה אדום. בניגוד למקומות אחרים שם הוטל סגר חלקי או שיש דיבורים על סגר, בירושלים סגר אינו על הפרק. גם לא ברמת שכונות. חשוב גם להדגיש כי 90 אחוזים מהחולים בירושלים הם חולים קלים מאוד ולמרביתם יש תנאי בידוד טובים. בנוסף, בעיר ישנו גם מלון קורונה – מלון גולד – שבו מאכלסים נשאים של הנגיף שלא יכולים לשמור על תנאי בידוד".

כידוע, בסוף השבוע דווח במהדורות החדשות כי מנתוני מרכז המידע והידע עולה כי מרבית התחלואה החדשה בירושלים מרוכזת בשכונות חרדיות. על פי הדיווחים, השכונות הבולטות במספר החולים החדשים הן רמות, נוה יעקב, מאשה שערים, הר נוף, הבוכרים, מקור ברוך, גבעת המבתר, קרית צאנז-בעלז (ברוממה), סנהדריה המורחבת.

נתוני מרכז המידע והידע העלו כי בשכונות הללו שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע עמד על 17 אחוזים בשבוע האחרון (לעומת 7 אחוזים בכל ירושלים).




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. כג

    עדיין לא מבחינים בין נדבקים לחולים… שני דברים שונים לגמרי.

    כשיבחינו אולי ידעו מה לעשות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון כרגע הראו בחדשות איך מבשרים למאות אנשים הודעת סרקא ואיך יש תעוד שלא היו כלל במקום ושעה שתארו להם
    אפילו לילדים קטנים שישנים בשעת חצות בביתם, מישרד הבריאות מחרטט ומשקר ודופק חצי עם
    בעצם הכל בולשיט וחארטה אינטרס ממשלתי אפל מאוד

  3. אזרחית

    הודיעו למאות אנשים הודעות כוזבות על הידבקות במקום ושעה שכלל לא נוכחו בהם
    יש פה אינטרסים אפלים לממשלת זדון הבילתי יעילה הזו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר