שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: עופר וקנין)
השר רפי פרץ (צילום: עופר וקנין)

השר רפי פרץ ל"כל העיר": "נזרים סיוע כספי שייתן חמצן ראשוני לתיירות בירושלים"

המשבר הגדול בענף התיירות בירושלים בעקבות התפרצות הקורונה - משרד ירושלים ומורשת יעביר 3.5 מיליון שקלים לעידוד עסקי המלונות בירושלים. השר פרץ: "לא ניתן לענף הזה לקרוס"

פורסם בתאריך: 13.7.20 08:03

ענף התיירות בירושלים, ובארץ בכלל, היה הראשון להיפגע עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל. משרדי נסיעות נסגרו, חברות תיירות הושבתו, גופים שעוסקים בנסיעות כמו חברות אוטובוסים נאלצו להוציא אלפי עובדים ועובדות לחל"ת, רובם עדיין לא חזרו, ורוב המלונות הפכו לרפאים. מדובר במשבר גדול שרק מתעצם.

ביום רביעי שעבר הכריז שר ירושלים ומורשת רפי פרץ כי משרדו יעביר 3.5 מיליון שקלים, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י),  לטובת עידוד התיירות לירושלים דרך פרסום קמפיין קיץ. "נזרים סיוע כספי שייתן חמצן ראשוני לתיירות בירושלים", אומר השר פרץ ל"כל העיר", "ההקצאה הראשונית נועדה בעיקרה לסייע לתיירות הפנים. בהמשך נעשה קצת פרסום ונשתדל להגיע ולגרום לזה שיהיה אטרקטיבי לאנשים להגיע לירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, בהיעדר תיירות חוץ בירושלים, הדגש הוא על עידוד תיירות הפנים. "אנחנו נרצה שירושלים תהיה מספיק אטרקטיבית כדי שאנשים יגיעו אליה. אני מאמין שברגע שאנחנו נעביר את התקציב בממשלה יהיה יותר קל למצוא מקורות נוספים להעברת כספים"

התיירות הירושלמית תתאושש מהמשבר הזה?
"הנתונים מאוד מדאיגים", אומר השר פרץ, "חשוב לנו מאוד לגרום לירושלים לחזור לשגשוג שלה, היא עמדה על כ-300 אלף תיירים בחודש ינואר וקצת יותר בפברואר, ובמרץ זה ירד לאפס. נפגשתי עם יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ישי ברנע ואני בהחלט רוצה לסייע בעניין. אנחנו אפילו לא שואפים היום ל-100 אחוזי תפסה במלונות, אם נעבור את ה-50 אחוזי תפוסה זה כדי להחזיק את הראש מעל המים ושיתוף הפעולה עם המלונות חשוב וקריטי, לא ניתן לענף הזה לקרוס, נעשה הכל כדי לעזור לו".

השר פרץ מוסיף ומוסר: "אני קורא לכל הציבור במדינת ישראל לבוא לירושלים, אנחנו נשתדל שהיא תהיה עיר יפה ומקסימה, שיהיה פה הרבה דברים פתוחים, גם במובן הקולינרי, גם במובן התרבותי והמוזאונים. יש כאן עשרות אתרים מדהימים שאפשר להיות בהם".

בתוך כך, בשבוע שעבר התקיימה ישיבה דחופה אצל ראש העיר משה ליאון בהשתתפות המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת התיירות פלר חסן נחום, האחראית על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור, מנהל מלון יהודה ויו"ר התאחדות המלונות בעיר ישי ברנע ומנכ"ל ההתאחדות אריה זומר. בין הנושאים שעלו: חשיבות בתי המלון כמנוע צמיחה למגזר התיירות בירושלים, עלות התחזוקה ודמי השכירות של המלונות הסגורים, סיוע בשימור העובדים והפעלת חל"ת גמיש, עידוד פעילות של גופים ממשלתיים במלונות ירושלים, קמפיין פרסום להגברת תיירות הפנים לעיר, פיצוי בהתאם להפסדים בפועל, פטורים והקלות בתשלומי הארנונה וטיפול בחיובי ארנונה השנויים במחלוקת לאחר שינויי סיווג.

ראש העיר משה ליאון אמר בין השאר בישיבה כי "הנושא חשוב ביותר והסוגיות מטרידות את מנוחתי, אפעל בכל דרך לקדם פתרונות מהירים בשיתוף משרדי הממשלה. שיתוף הפעולה יימשך ברציפות עד מציאת פתרונות מעשיים לענף התיירות בכלל, ולענף המלונאות שנפגע קשות בעקבות משבר הקורונה".

חסן נחום מוסיפה: "סגירת השמים וההגבלות החדשות מהוות את הקש ששובר את גב התיירות והמלונאות בעיר, אשר מהווה חלק משמעותי מהכלכלה הירושלמית. עלינו למצוא פתרונות מהירים ויצירתיים ולתת כל תמיכה אפשרית כולל הנחות בארנונה ועידוד תיירות במסגרת המגבלות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לידיעת המוסד

    השר לשעבר רפי פרץ ,דומה מאוד לראש מישטרת טהראן
    (בסידרה בערוץ 11 בימי שני).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר