זירת התאונה, שירלי כהן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק ;צילום של זירת התאונה - רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
זירת התאונה, שירלי כהן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק ;צילום של זירת התאונה - רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

התאונה הקטלנית בגילה – אחיה של שירלי כהן ז"ל: "אנו מוטרדים מהתנהלות המשטרה ומשרד התחבורה"

רונן כהן, אחיה של שירלי כהן ז"ל, שנהרגה בתאונה בשכונת גילה לפני כחודשיים, מתוסכל מגרירת הרגליים בחקירת הכשלים הטכניים שהביאו למותה: "התשובה של משרד התחבורה מאוד מאכזבת; משטרת ישראל עדיין לא עדכנה אותנו"

פורסם בתאריך: 11.7.20 19:14

כחודשיים חלפו מאז התאונה הקטלנית, שבה נהרגה שירלי כהן ז"ל, בת ה-37, משכונת גילה, בעת שנסעה במהירות של כ-30 קמ"ש, ועד כה לא נמסרו למשפחתה תוצאות חקירת נסיבות התאונה.

"אנחנו לא נוותר עד שנדע את כל האמת לגבי מה שהרג את שירלי, ועד שלא נקבל תשובות ממשרד התחבורה ומהמשטרה על איך אפשר למנוע את המוות המיותר הבא", אומר בשיחה עם "כל העיר", רונן כהן, אחיה של שירלי כהן ז"ל. "על הכביש נוסעות בימים אלה מכוניות שכריות האוויר שלהן עלולות להיות תקולות. היטיב להגדיר זאת ח"כ מיקי לוי כ'פצצות מתקתקות'".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" נסיבות התאונה הטראגיות של שירלי כהן ז"ל ממשיכות לעורר סימני שאלה כבדים. כהן נסעה לפני כחודש ברכבה, מסוג אלפא רומיאו, ברחוב צביה ויצחק במהירות שלא עולה על 30 קמ"ש – בתאונה, שלא היתה אמורה להיות קטלנית, לאחר שאושפזה במשך שבוע במצב אנוש, היא מצאה את מותה. ככל הנראה, אחד החשדות שעולים בחקירה הוא שכשל טכני בכריות האוויר הוביל לפגיעה האנושה – המשטרה פתחה בחקירה.

ל"כל העיר" נודע בחודש שעבר כי בחברת אלפא רומיאו העולמית החלו בעצמם לחקור את נסיבות התאונה.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) אף פנה למשרד התחבורה, כפי שפורסם ב"כל העיר", שיבדוק את נסיבות התאונה, זאת לצד חקירת המשטרה: "הסיפור הטראגי של שירלי כהן ז"ל חושף על פניו מחדל גדול שמעורבים בו לכאורה תאגיד ענק ומשרד ממשלתי שלא עשה את עבודתו", כותב לוי בפנייתו למשרד התחבורה". בהמשך הוא מציין כי "אם הפרטים יתבררו כנכונים זוהי שערורייה ומעשה פלילי שיש בו סיכון חיי אדם".

לוי אומר השבוע ל"כל העיר" כי הוא "ממשיך לעקוב אחרי הסוגיה הזאת ולהטריד את משרד התחבורה – עד שנקבל תשובות חד משמעיות. למרות ההבנה שמתקיימת חקירת משטרה, הדברים חייבים לזוז הרבה יותר מהר כיוון שעוד אנשים יכולים להיפגע".

בתגובה לשאילתא של ח"כ לוי השיבה שרת התחבורה מירי רגב כי "משרד התחבורה מאשר את כלי הרכב לאחר עמידת בדרישות תקינה מתקדמות ובאישור יצרן הרכב. אנו מכירים את פרטי התאונה שהתרחשה לצערנו בחודש מאי ושותפים בצוות החקירה של התאונה בהובלת משטרת ישראל. מדובר בנושא הנמצא בהליך חקירה מורכבת הדורשת בדיקה ובחינה מול גורמים רבים (כולל יצרנים ומעבדות בחו"ל) ובעל היבטים משפטיים רגישים ועל כן, בשלב זה לא ניתן להרחיב ולפרט מידע וסטטוס של הדברים. במסגרת החקירה אנו פועלים מול יצרן הרכב ויבואן הרכב לקבלת מידע טכני הנדרש בחקירה, במטרה לבחון אם מדובר בכשל מערכתי ומניעת מקרים נוספים בעתיד. ניתן להגיע למסקנות רק אחרי בדיקה מקיפה ומתן חוות דעת מקצועית של יצרן מערכת כריות האוויר ויצרן הרכב. אנו נפעל בהתאם למסקנות החקירה כפי שיגובשו – אני רואה חשיבות גדולה בצמצום תאונות הדרכים ובשמירה על חיי אדם".

האח רונן כהן מגיב לתשובת משרד התחבורה באכזבה: "התשובה של משרד התחבורה מאוד מאכזבת אותנו. לתחושתנו מדובר בתשובה מתחמקת שלא שופכת אור חדש על מה שבאמת אירע. בנוסף, משטרת ישראל עדיין לא עדכנה אותנו בתוצאות, גם אם החלקיות, של החקירה. אנחנו לא יודעים היכן הדברים עומדים. התחושות שלנו מאוד קשות ואנו מוטרדים מאוד מההתנהלות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר