שירלי כהן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
שירלי כהן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

פתיחת כרית אוויר לא אמורה לגרום למוות: סימני השאלה סביב התאונה הקטלנית של שירלי כהן ז"ל

סימני השאלה סביב חקירת התאונה המחרידה שבה נהרגה לפני כחודש שירלי כהן ז"ל, בת 37, תושבת גילה. מומחה הרכב דוד נמרי ל"כל העיר": "המקרה צריך להיבדק ולהיחקר ביסודיות"

פורסם בתאריך: 12.6.20 07:40

נסיבות התאונה הטראגיות של שירלי כהן ז"ל, צעירה בת 37 משכונת גילה, ממשיכות לעורר סימני שאלה כבדים. כהן נסעה לפני כחודש ברכבה, מסוג אלפא רומיאו, ברחוב צביה ויצחק במהירות שלא עולה על 30 קמ"ש – בתאונה, שלא היתה אמורה להיות קטלנית, לאחר שאושפזה במשך שבוע במצב אנוש, היא מצאה את מותה. ככל הנראה, אחד החשדות שעולים בחקירה הוא שכשל טכני בכריות האוויר הוביל לפגיעה האנושה – במשטרת ירושלים מסרו ל"כל העיר" כי כלל כיווני החקירה נבדקים.

"כל העיר" פנה השבוע למהנדס הרכב דוד נמרי, מומחה מוסמך של המכון הישראלי לחוות דעת מומחים ובוררים, שהשתתף באחד הפרקים של תוכנית הטלוויזיה 'יצאת צדיק' עם חיים הכט כמומחה רכב, שמתייחס להפעלתן של כריות האוויר. "תופעת פיצוץ כרית אוויר, שהורגת אנשים, זה נדיר מאוד-מאוד", אומר נמרי בשיחה עם "כל העיר", בעולם היו מקרים בודדים, אולי עשרות, בישראל אני יודע שככל הנראה זה המקרה השני שגרם ממש למוות של בן אדם. הסיבה להערכתי שזה קרה באוטו של שירלי כהן ז"ל – כנראה הכרית התנפחה והתפוצצה בגלל ההתנגשות של וו הגרירה שהיה ברכב מלפניה. הוו היתה בולטת מאוד. זה חלק מאוד קשיח והוא פגע בנקודה קשה בשלדה או במרכב של המכונית, וזה מה שגרם לפתיחה של כרית האוויר, כמו למשל הרבה פעמים אנחנו רואים פתיחה של כריות אוויר כתוצאה מהתנגשות של הרכב במדרכה. אתה מסתכל על האוטו ולמרות שלא קרה לו שום דבר, אבל הוא קיבל מכה מהמדרכה, מעצם קשיח מאוד, ואז החיישן שפותח את הכרית אוויר מופעל. הצד הקשה של הסיפור זה למה היא נהרגה? פתיחת כרית אוויר לא אמורה לגרום למוות, אני לא יודע מה קרה שם בדיוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נמרי מוסיף ומסביר כי "כרית אוויר זה כמו צ'ימידן, תיק כזה מברזנט עבה שיוצא מגלגל ההגה ונע אליך במהירות של 300 קמ"ש. אם מישהו יושב בישיבה לא נכונה, קרובה מדי להגה, היא יכולה בהחלט לגרום למוות של הנהג, צריך לשבת לפחות מינימום של 25 סנטימטר מההגה, עדיף הרבה יותר, אין לי מושג מה קרה שם , לא חקרתי ולא ראיתי".


דוד נמרי (צילום: פרטי)

דוד נמרי (צילום: פרטי)


למרות שמדובר על פניו במקרה מאוד נדיר, עדיין, לנהגים יש סיבה לחשוש, לבדוק את הכריות?
"אין לנו יכולת כדי לבדוק ולראות, סטטיסטית עדיף שתהיה לנו כרית אוויר באוטו למרות המקרים הסופר בודדים. הדוגמה הכי טובה זה אנטיביוטיקה, יש אנשים שמתים מזה, אבל הרוב המוחלט של האנשים זה מציל אותם, וגם פה כרית האוויר הצילה מאות אלפי אנשים ממוות".


זירת התאונה הקשה בגילה (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

זירת התאונה הקשה בגילה (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)


"המקרה הזה צריך להיבדק ולהיחקר ביסודיות רבה מאוד, כדי שלא יקרו עוד מקרים כאלה", מדגיש ומסכם נמרי בשיחה. "מנקודת מבט מקצועית – החשש הוא מכריות אוויר מזדקנות, ענף הרכב לא יודע בדיוק איך לבדוק כריות אוויר שהגיעו לגיל 20 שנה או 30 שנה. למרות שזה לא המקרה, אבל אנחנו לא יודעים מה קורה לכריות אוויר מזדקנות. איך הן יפעלו ברגע האמת של הפיצוץ, זו נקודה שתעשיית הרכב העולמית צריכה לחשוב עליה ולבחון אותה. בגדול כרית האוויר, בנוסף לחגורת הבטיחות, זה אביזר שמציל חיים".

ל"כל העיר" נודע מוקדם יותר השבוע כי בחברת אלפא רומיאו העולמית החלו בעצמם לחקור את נסיבות התאונה. עוד נודע כי נציגים מטעם חברת הרכבים האיטלקית צפויים להגיע לישראל כדי לקבל תמונה מיטבית של התרחשות התאונה הקשה.

רונן כהן , אחיה של שירלי ז"ל, מגיב בשיחה עם "כל העיר" להחלטת יצרנית הרכב לפתוח בבדיקה לנסיבות התאונה, ואומר כי "אני שמח לשמוע שהחברה לוקחת את זה ברצינות והולכת לבדוק את זה. הרכב של שירלי היה בן 8 שנים, שנת הייצור שלו היא 2012, וכרגע הם בודקים את כל העבר הטיפולי, כל התיקונים שנעשו בו. הם רוצים לראות האם נגעו בדברים שם – האם יש משהו שקשור להגה שגרם לתאונה לקרות".

כפי שפורסם בהרחבה באתר ובעיתון "כל העיר" בתאונה שהתרחשה ביום 11.5.20 כהן נפצעה באורח אנוש והיא פונתה לבית החולים שערי צדק. כהן ז"ל היתה מורדמת ומונשמת במשך כשבוע, עד שהיא נפטרה מפצעיה. כהן ז"ל עבדה כמנהלת משרד למיזוג אוויר, היא הותירה אחריה אמא ו-4 אחים ואחיות. כפי שפורסם לפני שבועיים ב"כל העיר" ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) פנה למשרד התחבורה שיבדוק את נסיבות התאונה, זאת לצד חקירת המשטרה: "הסיפור הטראגי של שירלי כהן ז"ל חושף על פניו מחדל גדול שמעורבים בו לכאורה תאגיד ענק ומשרד ממשלתי שלא עשה את עבודתו", כותב לוי בפנייתו למשרד התחבורה". בהמשך הוא מציין כי "אם הפרטים יתבררו כנכונים זוהי שערורייה ומעשה פלילי שיש בו סיכון חיי אדם".

"כל העיר" פנה לאלפא רומיאו שמסרה את התייחסותה לנסיבות התאונה: "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הגורמים הרלוונטים כדי להבין את נסיבות התאונה".

ממשטרת ירושלים נמסר לפניית "כל העיר": "החקירה נמשכת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר