אריה ויסמן, הדמיית מרכז הייצור והשינוע קל קבוצת ויסמן בפארק תעשיות בר לב (צילומים: באדיבות קבוצת ויסמן)
אריה ויסמן, הדמיית מרכז הייצור והשינוע קל קבוצת ויסמן בפארק תעשיות בר לב (צילומים: באדיבות קבוצת ויסמן)

בגלל הארנונה: קבוצת ויסמן מקימה מפעל ייצור מחוץ לעיר

אריה ויסמן, מבעלי הקבוצה הירושלמית, מסביר את הסיבה להקמת המרכז החדש בפארק תעשיות בר לב שליד כרמיאל: "קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בעלויות הארנונה בעיר"

פורסם בתאריך: 7.6.17 16:12

"קבוצת ויסמן" הירושלמית רכשה לאחרונה קרקע בשטח של כ־12 דונם ב"פארק התעשיות בר לב" שליד כרמיאל, שם היא תקים מרכז ייצור, הרכבה ושינוע. ההשקעה במבנה, בציוד, במכונות ובמערך המחשוב מוערכת בכ־25 מיליון שקל, כאשר סיום הקמת מפעל הייצור פרויקט מתוכנן לאמצע שנת 2018.

 

כידוע, קבוצת ויסמן מחזיקה בין השאר במותגי הרהיטים "שמרת הזורע", רשת רהיטי התינוקות "משכל", רשת "רהיטי עין חרוד", רשת לריהוט מוסדי "שמרת הזורע פרויקטים" וקניון הרהיטים "בית ויסמן". יצוין כי חנויות הרהיטים של הקבוצה ימשיכו לפעול במיקומן הנוכחי בעיר.

אחד מבעלי הקבוצה, אריה ויסמן, מסביר את הסיבות שהובילו אותם להעביר את מרכז הייצור מירושלים: "ישנן שלוש סיבות למהלך – קירבה לנמל, עובדים טובים בצפון ולצערנו הרב, נושא הארנונה בירושלים, שקשה עד בלתי אפשרי לעמוד בעלויות. הגיעו מים עד נפש, אנחנו לא יכולים לשלם יותר".

ניסיתם לדבר עם גורמים בעירייה?
"אנחנו למדנו שעם רגולטורים לא מדברים כי אז צריך להמתין כמה שנים. בעוד 10 או 15 שנים לא יישארו אנשים רציניים בירושלים. כל החברים שלי עזבו, כל אנשי העסקים עזבו ופתחו עסקים במקומות אחרים כמו תל אביב הרצליה. גם הילדים שלי עזבו את העיר. יש הגירה שלילית של אנשים טובים מירושלים. בסוף יהיה פה רוב דתי ומיעוט חילוני וכולם מתעלמים מזה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מצרים שעסק בוחר לעזוב את העיר ופועלים רבות לחיזוק העסקים והתעשייה בעיר. הטענות המועלות הינן הפוכות לחלוטין מהמגמות בעיר. בשנים האחרונות ירושלים חווה צמיחה כלכלית, שבאה לידי ביטוי בעלייה של למעלה מ־20 אחוז במועסקים בענף ההייטק, בביקושים גדולים לשטחי תעסוקה ומסחר, בעלייה בפדיון העסקים ועוד. בנוסף הוביל ראש העיר הפחתה בשיעור תשלומי הארנונה לעסקים בהיקף של 20 מיליון שקל בשנה במטרה להקל ולסייע לעסקים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר