הדמיה לתוכנית במנורה (הדמיה: אדריכלית מאירה קובלסקי)
הדמיה לתוכנית במנורה (הדמיה: אדריכלית מאירה קובלסקי)

פתרון דיור לצעירים או מחטף של הנציגים החרדים? במקום מעונות סטודנטים אושרו דירות קטנות במרכז העיר

במקום בנייני מעונת לסטודנטים במתחם ז'ראר בכר, הוועדה המקומית לתכנון אישרה פרויקט מגורים להשכרה לטווח ארוך; יו"ר האופוזיציה ברקוביץ תוקף: "המטרה של יו"ר הוועדה ראוכברגר היא להביא למתחם בעיקר ציבור חרדי"

פורסם בתאריך: 13.8.20 08:23

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה בשבוע שעבר לקדם פרויקט חדש לדיור להשכרה במרכז העיר, למרות שהתוכנית המקורית היתה בניית דירות שישמשו כמעונות לסטודנטים במרכז העיר. לטענת האופוזיציה התוכנית שונתה בלחץ של הגורמים החרדים בעירייה. מנגד, בקואליציה דוחים את הטענות ומציינים כי 200 הדירות הקטנות שייבנו בפרויקט יוצעו לכלל האוכלוסיה – בעיקר לזוגות צעירים, ואלה מיועדות להשכרה לטווח ארוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "ההחלטה לייעד את משולש מנורה ואת התוכנית בבית העם לדיור, ולא להקצות חלק ממנה למעונות סטודנטים, היא החלטה פוליטית של ראוכברגר (אליעזר ראוכברגר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, ש"ה). המטרה של ראוכברגר זה להביא בסופו של דבר בעיקר ציבור חרדי לשם, בגלל זה הוא לא רצה סטודנטים בכלל. אני הצעתי הצעת פשרה", מציין ברקוביץ, "חצי דיור כללי, חצי מעונות סטודנטים. חבל שלא מתייחסים לעמדת הציבור הכללי היום בעירייה. לחביליו (בר המועצה יוסי חביליו, ש"ה) ופלורליסטיים אחרים אין אפילו אצבע בוועדה לתכנון ולבנייה. ראוכברגר מדגל התורה הוא ראש העיר בפועל, ליאון לא רלוונטי, ולא הצליח להביא לאישור אפילו מחצית הפרויקט לטובת מי שזקוקים לסיוע ולומדים במתחם".

מנגד, סגן ראש העיר ראוכברגר (דגל התורה), כאמור, יו"ר הוועדה, מוסר ל"כל העיר" כי  "ההחלטה עברה ברוב של 7 נגד 1, כולל אלישע פלג שהוא ידוע לי כנציג חילוני. כולל יהודה פרוידיגר שהוא דתי לאומי. טענתו של ברקוביץ היא קשקוש מוחלט. כל מי שירצה יוכל להתגורר בפרויקט, כולל סטודנטים וכולל כולם, ללא הבדל. אולי מר ברקוביץ לא הבין את ההחלטה. יש צורך גדול לייצר דירות קטנות במחיר מוזל להשכרה לזוגות צעירים במרכז העיר, וזה מה שעשינו".


הדמיה לתוכנית הדיור במתחם מנורה (הדמיה: אדריכלית מאירה קובלסקי)

הדמיה לתוכנית הדיור במתחם מנורה (הדמיה: אדריכלית מאירה קובלסקי)


בעירייה מוסרים כי אחת התוכניות שאושרה ממוקמת ברחוב בצלאל 1, בשטח של כ-2.5 דונם, שבו מציעה בניית אגף חדש ותוספת קומות על אגף קיים במתחם בית העם ותיאטרון ז'ראר בכר. בשטח מתוכננים כ-80 יחידות דיור בר השגה להשכרה, מסחר ומרכז ללהקות המחול הפעילות במתחם כיום, זאת בנוסף למבנה התיאטרון הקיים. תוכנית נוספת בפינת הרחובות מנורה ואוסישקין, בשטח של כ-1.7 דונם קובעת את הקמתו של בניין בן 9 קומות המערב שימושים של יחידות דיור להשכרה, מסחר ושטחי ציבור, בהיקף של כ-9,000 מ"ר. בבניין זה מתוכננים כ- 120 יח"ד בר השגה להשכרה, 2 גני ילדים וחזית מסחרית.


הדמיה לתוכנית בבית העם (הדמיה: אדריכלית סלמה מילסון ארד)

הדמיה לתוכנית בבית העם (הדמיה: אדריכלית סלמה מילסון ארד)

יש לציין כי מינהל קהילתי לב העיר תומך בתוכניות שאושרו. יו"ר המינהל ד"ר אופיר לנג מדגיש כי "הוכח כבר בכל מקום בעולם כי מרכז עיר מצליח מכיל בתוכו תמהיל דיור מגוון לתושבים. דירות להשכרה לטווח ארוך יכולות לתרום להבאת אוכלוסיות נוספות לעיר כמו משפחות צעירות, והדבר יתרום לאיכותו והעצמתו של מרכז העיר בהיבטים פיזיים, סביבתיים, חברתיים, ביטחוניים, קידום עסקים ועוד. נושא זה גם מקבל התייחסות בתכנית האסטרטגית המגובשת בימים אלה עבור מרכז העיר, על בסיס שורת שיתופי ציבור שערכנו בנושא. מעונות סטודנטים היא אלטרנטיבה מבורכת שכבר קיימת במרכז העיר, אך לצד זאת הניסיון בשטח מלמד כי רבים מהסטודנטים מעדיפים דווקא לחלוק דירות להשכרה. מכל הסיבות הללו אין לנו התנגדות לשינוי שבוצע בתכנית, אך לטעמנו חשוב לקחת בחשבון כי על פי תחזית הגידול באוכלוסייה במרכז העיר צפוי מחסור בשטחים מותאמים לציבור כמו מעונות וגני ילדים ויש לתת על כך את הדעת במסגרת התוכנית".

ראש העיר משה ליאון מוסר: "עיריית ירושלים ממשיכה לייצר מודלים ייחודיים שמאפשרים לצעירים לגור בעיר במחירים ברי השגה. מדובר בפתרון אמיתי לדור העתיד, אשר מאפשר מגורים בהישג יד עבור אוכלוסייה צעירה, יצרנית ובעלת פוטנציאל תרומה לעיר. נמשיך במגמה העירונית לקדם תכניות שכאלה במטרה לסייע לצעירים רבים לבנות את ביתם בירושלים".

את התוכנית הכינה עיריית ירושלים והיא מוקדמת באמצעות חברת 'עדן'. עורכת התכנית ברחוב מנורה היא אדריכלית מאירה קובלסקי, ועורכת התוכנית בית העם היא אדריכלית סלמה מילסון ארד.





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חני

    ברור שזה לא דיור לחרדים. 1- אין מרפסות לסוכה. 2- דורות קטנות לזוגות צעירים. חרדים אחרי 2-3 שנים כבר צריכים עוד חדרים. לתווח רחוק יישארו זוגות חילוניים עם ילד וכלב. אז מה הבעיה?

  2. זהבית

    ברור מגורים לאברכים
    כול זוג חרדי צעיר מתחיל בדירה קטנה גם עם שני ילדים
    סוכות הם עושים אצל ההורים
    הבעיה זה מי יחזיק בסופו של דבר את העיר הזו אם הצעירים החילוניים לא יהיו בה היא תראה עיר עצובה עיר של תלבושת אחידה עם שתי מסעדות ובעיקר פלאפליות מה שמאפשר לאוכלוסיה עניה שתלך ותגדל בעיר
    ובסוף ראש העיר יגיע לממשלה לקבל כספים בטענה של ירושלמים מגיע יותר
    לדעתי צריך להבין זאת קרוב היום למדינה יהודה ומדינה ישראל לא ניתן להמנע מכך

  3. אחת

    ברקוביץ חמור קופץ בראש! לא זו הדרך לקדם את עצמך פוליטית.
    חרדים לא מחפשים לגור ליד תיאטרון חד וחלק.

  4. שכן

    כמה שנאה יש כלפי ציבור כל כך גדול . רק מאוד חבל שהסוכנות שמשכנעת חרדים לעשות עלייה לא מראים את הדברים הללו . כי באירופה ואמריקה הם היו מספיק מסודרים והביאו איתם מליארדים לארץ אז הם לא מבינים למה שונאים אותם כי הם לא מוכנים לעבוד במה שיגידו להם. דבר נוסף החרדים יש שמחת חיים הרבה יותר מחילונים וגם יותר מסודרים כלכלית וחברתית .וגם אם אחד מהאנטישמים שמגיבים פה יפול ברחוב או בפיגוע או בכל צרה אחרת החרדים הראשונים להגיע . זה הזמן להזכיר את יד שרה . ארגון הצלה . ידידים . עזר מציון . עזרא ומרפא . והרשימה עוד ארוכה אז קצת כבוד חברים וזה לא כזה נורא שיהיה להם כם איפה לגור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר