תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)
תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)

אחרי הפרסום ב"כל העיר": עיריית ירושלים הוציאה צו איסור שימוש לישיבה החדשה שהוקמה בבקעה

בעקבות תלונות התושבים על תלמוד התורה והישיבה שהוקמו בבקעה ללא היתר תוך 48 שעות - מהנדס עיריית ירושלים הוציא אמש צו מינהלי להפסקת שימוש

פורסם בתאריך: 25.8.20 08:00

אחרי הפרסום השבוע ב"כל העיר" על תלמוד התורה והישיבה שהוקמו תוך 48 שעות בבקעה ללא היתר – מהנדס עיריית ירושלים הוציא צו מינהלי להפסקת שימוש במבנה לטובת תלמוד תורה וישיבה. בצו מצוין כי בתוך 15 ימים יש להפסיק את השימוש האסור במבנה, זאת אומרת – בתום פרק הזמן יש להפסיק את פעילות תלמוד התורה והישיבה בתוך המבנה שברחוב גד.

כפי שפורסם ב"כל העיר" תושבים בשכונת בקעה התלוננו בעירייה כי ישיבה ותלמוד תורה הוקמו ללא היתר במבנה ברחוב גד. התושבים סיפרו כי ביום חמישי שעבר, ערב לפני תחילת שנת הלימודים במגזר החרדי, "משאיות מלאות בציוד הגיעו לשכונה שלנו להקים במתחם תלמוד תורה", תיארה ענת מופקדי, תושבת השכונה. "בבוקר, התלמידים הנרגשים משכונות חרדיות בירושלים, הגיעו לשכונה בהסעות על מנת לפתוח את שנת הלימודים ב-א' אלול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, במוצ"ש, אחרי שעת חצות, הובא ציוד נוסף לתלמידים. "אין מעורבות של התושבים ואין מעורבות של העירייה. ככה לא בונים שכונה וכך לא בונים עיר", ציינה מופקדי.

בעיריית ירושלים מסרו בתחילת השבוע ל"כל העיר" כי "תבוצע בדיקה בשטח של גורמי הפיקוח והאכיפה ולאחר מכן תינתן התייחסות משפטית".

ביומיים האחרונים ערכו גורמי הפיקוח והאכיפה בדיקות במקום, ומצאו כי אכן נעשה שימוש במבנה ללא היתר לטובת תלמוד תורה וישיבה.

חבר המועצה אדיר שוורץ (התעוררות), שקיבל פניות מחלק מהתושבים, מסר הבוקר ל"כל העיר" כי "אני מודה לגורמים המקצועיים שפעלו בנחישות ומהירות וישר כוח לתושבים על העירנות. מבקש לציין כי אני מחוייב לסייע לתלמוד התורה למציאת פתרון חוקי והוגן למען הילדים. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על ירושלים שלנו מאוזנת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אנונימי

    שנאת אחים לשמה , אין מה להגיד תושבי השכונה החרדים מופלים כל פעם לרעה . אתם צריכים להפנים שגם אנחנו חיים כאן וגם לנו מותר שיהיה לנו מוסד בתוך השכונה . אתם צריכים ללמוד מהשכנים שלנו בבית צפפה שם התלמוד תורה לא הפריע להם , אבל אתם יהודים!! לאיפה הגענו?????

  2. אנונימי

    תודה רבה אדון שוורץ בשם כל הילדים שסייעת לכך בכל איברך לזרוק אותם לרחוב , וכמובן גם לשכננו החילונים היקרים שהתלוננו לעירייה שלא מעניין אותם שגם לשכנים שלהם יהיה מוסד לימודי בשכונה אלה מעניין אותם רק מעצמם ותו לא . אני מקווה שיהיה לכם קצת מצפון על 80 ילדים שנזרקים פשוטו כמשמעו לרחוב . וכל זה נובע אך ורק משנאת אחים טהורה . אבל תדעו שאנו אוהבים אותכם למרות הכל כי אתם אחנו נקווה שמתי שהוא תתפקחו.

  3. אנטישמיות

    די לאנטישמיות. בניין עומד ריק, למה לא ללמוד בו תורה? מה כואב מה מציק לשמאלנים אוטיסטים נאורים ומשכילים עלק, הרי בסוף מסתבר שהם יותר פרימיטיבים מהילידים באפריקה, אין בהם טיפת גדלות מוחין לקבל את השונה והשני. חילויינים אפסים עלובי נפש הכי מיושנים ודוחים פויה לכם! הרי הקורונהחשפה את המצב הקשה של החברה החרדית,בה הם חיים בצפיפות נוראה ובצניעות ושמחה, מה שאתם לעולם לא תהיו, על אף תנאי המחייה הטובים שלכם עם כלב חתול וחצי יחד מסריח ונואף. אחרי 120 תקבלו חצי אשכבה ואפס קדיש. אל תשכחו לרוץ אחרי איזה רב או קבצן בבית הקברות כדי שיעשה לכם טקס ההוא היום. אחרי 120 תמותו כמו כלבים כלומניקים תצאו מהעולם בלי תורה מצוות ומעשים טובים, אפילו לא תקברו עם גרביים! רק עם התאוות והסירחון שלכם חלאות.

  4. נויה

    מתה לראות במקרה דומה מה היה קורה לו היו מקימים שם מוסד ערבי, איזה עליהום היו מרימים על כל אחד שיעז למחות. ואיך,לעזאזל, כפולי מוסר שכמותכם, נאורים ומתקדמים- מתנהגים כאחרוני החשוכים, שטופי שנאה למול אחיכם.
    הפריע לכם לראות ילדים עם כיפה, דקר לכם בעיניים, שרף. כל השאר מתקבל בברכה- במיוחד אם המושג 'פלסטיני' נכלל באיזשהו אופן. אתם, אוהבי האדם, האלה שמתעטפים באצטלה של קבלה והכלה, סובלניים שכמותכם, מקבלים, מכילים.
    מזויפים.
    נמאסתם!

  5. אני ירושלמית

    אין לנו זכות לארץ ישראל בלי האמונה בקדוש ברוך הוא שעשנו לכבודו. ונתן לנו את התורה, ואת ארץ ישראל לגור בה. אם אין תורה אין לחם.
    השיבנו אלך ונשובה, חדש ימנו כקדם.

  6. אפרת

    בקיצור היתר להתקבע במקום ב 15 היצים הבאים. אחכ יגידו שאין לאן ללכת וקורנה והעיריה תבדוק. ידארו עד בוף השנה ובינתים יקבלו היתר

  7. סיגי

    עיריית ירושלים תתביישו לכם! להציק לחרדים לזה יש לכם זמן, בעבר כשניסיתי להתלונן על שכנים שהוציאו לנו מרפסות לתוך החלון לא עשיתם עם זה כלום!! איך אתם מאשרים לאנשים לפתוח מרפסת בתוך חלון פרטי של אנשים ומרפסת אחת ממש מתחת לבית שלנו? איפה שצריך אתכם אתם לא שם! לרדוף את החרדים לזה יש לכם כוחות ומשאבים, עיריית פח!

  8. מסורתי

    תתביישו כשאתם פונים לארגון ידידם הם באים בלי לשאול אם לך כיפה על הראש או לא , או שלא עלינו צריכים את ארגון הצלה הם הראשונים שמגיעים בלי שום שאלות או מענות כולם מקבלים את אותו טיפול מסור ואהוב כי אנחנו אחים. מאיפה השנאה הזאת הגיע אלינו . אנו צריכים להוקיע אותה אח"כ יהיה מאוחר מדי .

  9. שכן

    ממש הישג נפלא לזרוק את הישיבה מחוץ לשכונה . ממה בדיק החילונים שם מפחדים ? . זה שהתושבים שם מדברים בשפה גבוהה ואינטלגנטית עשוי להזכיר את העם הנאור והמתקדם והמאיר שמוכן לקבל את כולם אך רצח 6 מליון יהודים קדושים רק בגלל שהם יהודים .

  10. אחד מהעם

    דני, אם המבנה הוא בייעוד ציבורי לחינוך וכדומה, אז העירייה באמת לא יכולה למנוע את השימוש בו ע"י כל מוסד חינוכי, ושוב אם זה ייעוד המבנה, לא ניתן למנוע מהישיבה או בית חינוך זה, את ההפעלה במקום זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר