תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)
תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)

להפתעת התושבים: ישיבה חרדית הוקמה באישון לילה בבקעה

תושבים ברחוב גד זועמים - תלמוד תורה וישיבה הוקמו לטענתם ללא היתר במבנה בבקעה; העירייה: "תבוצע בדיקה בשטח של גורמי הפיקוח והאכיפה ולאחר מכן תינתן התייחסות משפטית" 

פורסם בתאריך: 23.8.20 18:57

תושבים בשכונת בקעה זועמים – באישון לילה הוקמו ישיבה ותלמוד תורה במבנה ברחוב גד, לטענתם ללא כל היתר. התושבים מספרים כי ביום חמישי שעבר, ערב לפני תחילת שנת הלימודים במגזר החרדי, "משאיות מלאות בציוד הגיעו לשכונה שלנו להקים במתחם תלמוד תורה", מספרת ענת מופקדי, תושבת השכונה. "בבוקר, התלמידים הנרגשים משכונות חרדיות בירושלים, הגיעו לשכונה בהסעות על מנת לפתוח את שנת הלימודים ב-א' אלול".

אמש, מוצ"ש, קצת אחרי חצות הובא ציוד נוסף לתלמידים. "המשאית חזרה ועשרות תלמידים בוגרים, אברכים, הגיעו במוניות וברכבים. הם קפצו על הגדרות ונכנסו למבנה. אף אחד לא אמר לנו כלום, גם המינהל הקהילתי שלנו לא עודכן", ממשיכה ומספרת מופקדי, "אין מעורבות של התושבים ואין מעורבות של העירייה. ככה לא בונים שכונה וכך לא בונים עיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)

תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)


התושבים פנו לחבר המועצה אדיר שוורץ (התעוררות), שמספר ל"כל העיר" כי "ביום שישי בשעה 11 בבוקר קיבלתי עדכון מתושבת השכונה על תלמוד תורה שנפתח בלבה של בקעה. סרבתי להאמין, שהרי מדובר בשכונה שצביונה החופשי לא מוטל בספק, אבל מיד יצאתי למקום. במקום ראיתי תלמוד תורה פועל, ערימות של ציוד ומזון זרוקים בחצר, רכבי הסעות ועוד. מנהל המקום הודה בפני שאין אישור לבית הספר. מיד, בתיאום עם תושבי השכונה, הודעתי לפיקוח. בכוונתי לפעול בכל דרך כדי למנוע את הקמת תלמוד התורה הזה – ללא אישור מתאים, תוך סכנת נפשות של ממש וללא התאמה לצביון השכונה".


חבר המועצה אדיר שוורץ (צילום: איגור לובנסקי)

חבר המועצה אדיר שוורץ (צילום: איגור לובנסקי)


"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה :"התלונה התקבלה בעירייה בימים האחרונים. תבוצע בדיקה בשטח של גורמי הפיקוח והאכיפה ולאחר מכן תינתן התייחסות משפטית".


תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)

תלמוד תורה בבקעה (צילום: פרטי)





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

40 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    ככה הם פועלים.עובדות בשטח ועד שהרשויות יעשו משהו זה יהיה כבר מאוחר..כך החרדים נכנסים לשכונות חילוניות וקובעים את העובדות

  2. משה

    בקעה מתחרדת יש שלושים אחוז חרדים ועוד הרבה דתיים וגם מסורתיים מגיע לרוב תושבי השכונה תלמוד תורה

  3. אילנה

    שהתושבים יבדקו את המינהל הקהילתי שלהם. יודעים שם הכל. יש שם מתכנן אורבני שמקבל את כל המידע מהעירייה ומעביר לכולם. יש גם מתכנן אורבני רובעי שיושב בהנהלת המינהל הקהילתי. שלא יגידו לא ידענו.

  4. אורלי

    הילדים לא הגיעו משכונות חרדיות!!!!
    הילדין הגיעו מהשכונות הקרובות קטמון והאיזור! זה פשוט בושה להדיר בצורה כזו בגלל שזה לא דרך החיים שלך!!! זה פשוט גועל נפש לנהוג ככה כלפי ילדים קטנים וחברים אונים שצריכים לעבור ממקום למקום בגלל אנשים כמוך שלא מוכיףנים לקבל את השונה!!? אותו תלמוד תורה הינו תלמוד תורה של חוזרי תשובה. הורים לילדים האלה עשו צבא שירתו ומשרתים את המדינה משלמים מיסים בדיוק כמוכם אם לא יותר עובדים לומדים!!! קורעים את עצמם כדי לחיות בדרך שהם בחרו! זה פשוט בושה לנהוג בצורה הזאת ועוד לשקר על מנת לנסות לשנות את המציאות שכלל לא דומה לסיפורי סבתא שלך!!!

  5. יעל

    מה זה תבוצע בדיקה ואחרי זה התיייסות משפטית? קודם להרוס את מה שנבנה בלילה בחטף ואז לדון

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה היה מסגד או משהוא אחר לא היה אכפת לאף אחד רק בגלל שזה מקום תורה פתאום התעוררו… צבועים

  7. שצ

    אבל אם יפתחו בית זונות שם או חנות שמוכרת חזיר או בר הומואים זה היה מצויין גם כן יהודים טיפשים

  8. דצי

    תיאורים נוטפי שנאת דת .. גועל נפש של אנשים. במדינה יהודית לבוא בתלונות על תלמוד תורה??
    תגידו תודה שלא פותחים שם איזה בר לילה שמרעיש ומביא מסוממים..
    אה בטח, על דבר כזה לא הייתם אומרים מילה.
    אבל משהו שמריח דת?? פשוט לא להאמין.

  9. כתבה מגמתית וגם עם עובדות לא נכונות

    טעות בכתבה, הילדים הם לא תושבי שכונות חרדיות, אלא תושבי קטמון, קטמונים, בקעה וארמוו הנציב שאין להם בשכונה תלמוד תורה לגילאי היסודי, גם לגבי האישור העובדות לא נכונות, הכל בתיאום, פשוט שכחו כנראה לתאם את התושב שלא מתאים לו, שישאיר נייד פעם הבאה יעדכנו אותו מכל האגפים בעיריה על כל צעד שנעשה בשכונה.

  10. באלנס

    וואלה 'כל העיר' באישון לילה?? למה הכותרת המתריסה? לא באישון לילה ולא באישון עשרה לילות.. הוקמה ישיבה וזהו. מה רציתם שלטי חוצות? האמת שכבר שכחתי למה אני לא קורא אותכם כבר שכחתי למה אפילו בחינם איני אוסף את עיתונכם מהצומת, משהוא בזיכרון שידר לי אנטי. עכשיו נזכרתי. אתם עיתון על טהרת החילוניות שלי ולשכמותי(מסורתיים) אין אפילו חצי דבר משותף אתכם. אני לא חילוני ואיני שונא דת, ילדיי אינם לימדים באנטרופוסופי ולא בדו לשוני. אני אדם פשוט, מסורתי שאין לו מקומון.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה הפתעה מתוקה. הלואי עלי כאלו שכנים נפלאים

  12. שי

    לא הבנתי. כתוב שבקעה זה שכונה מגוונות וזה מה שמפריע להם במרקם אז איפה הגיוון חברים מה קורה זה לא במקרה שנאת חינם בקטע קיצוני??? אני מנסה להבין איך זה הגיוני שזה נהיה נורמלי כל הדבר הזה זה יום אחרי יום כותרת רודפת כותרת שנאה תהומית . בהצלחה לכולנו עם הצביעות זה ממש הולך ומשתפר מדי יום קובעים פה שיאים חדשים

  13. אחד מהעם

    שאלה לי אל מר שוורץ, מהי כיום שכונת רמות, שכונה מובהקת חילונית או חרדית ? האם לא בנו שכונה לשוטרים בשכונה ? האם לא בנו מאות יחידות דיור ברח' סילבר בשכונת רמות כדי למשוך לשם מחדש תושבים חילוניים ? אני מניח שיש משהו איזון לזה ע"י הקמת תלמוד תורה בשכונת בקעה, ואם לא, תפעל בבקשה לשינוי המדיניות בשכונת רמות, (גם העיר ראש העין הפכה מאזור דתי – חרדי לשכונת וילות לשופטת וליוצאי צבא בכירים, "את הכל עשה זה לעומת זה"

  14. פתטי

    אם "צביונה של השכונה הוא חופשי" למה לא לקבל תלמוד תורה? הליברליות סלקטיבית?

  15. איתן הלוי

    ישתבח שמו לעד, כמה שיותר הלוואי ישיבות בכל מקום אפשרי זאת ברכה לאותו המקום. ברוך השם

  16. אגם

    כשאני רואה איך לא מזיז לכם שנהרסת השכונה שלי רחביה עם המפגנים האנרכיסטי,
    אין לי סימפטיה אליכם, שיהרסו לכם אחרים את השכונה.
    צביעות זה דוחה, וכולם יפסידו מזה.
    רוצים שנאה? לא דואגים לטינופת ולהרס של הבית שלי, תקבלו חוסר אכפתיות ל"צביון" של השכונה שלכם

  17. איש

    צביון חופשי או לא?
    חופשי כל עוד זה מתאים לאג'נדה שלכם???
    זה לא חופשי זה צביעות

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדובר במבנה שבוא היה בשנים האחרונות מוסד לא חרדי !.מעניין אם שנאת החרדים שוב תנצח!!

  19. דור שני לשואה

    מה הבעיה שלכם? מה כואב לכם לראות ילדים באים ללמוד???
    מה יש היהודים העיזו לצאת מהגטו ונכנסו לשכונה ה"חופשית" שלכם??? באמת חוצפה. מהר תחזירו אותם לגטו, לכתות צפופות, לקראוונים. הם הרי לא תושבי ירושלים ואין להם זכות ללמוד.

  20. אני זה אני

    אוי מיסכנים באישון לילה קפצו עשו באו עם רכבים פרטיים משכונות חרדיות….
    אוייי בואו נבכה כולם ביחד
    אהה שחכו לשאול אותכם …..
    מתי מישהו שאל מישהו מה לעשות במבנה…
    הם השכירו שילמו ?? הם פרצו גנבו ?? מממההההה

  21. חוסה

    לפי הכותרת חשבתי שהוקם איזה אירגון טרור או םשע באמצע הלילה.
    אם היו כותבים כזה גבר בחו"ל היו אומרים שהם אנטישמים אבל בארץ קוראים לעצמם "מיתקדמים"

  22. יושרה

    לא מבינה למה לא בשכונות החרדיות? בשביל זה הן נועדו, לא? יש שכונות חרדיות ודתיות ויש שכונות חילוניות. בחרדיות אף חילוני לא גר כי התושבים כופים את הדת אז בחילוניות תהיה כפיה חילונית. זה איזון.

  23. לכל החרדים

    שמתקוממים למה לא רוצים מוסדות חרדים בשכונות שהן לא חרדיות,ומשתמשים במילה המכובסת אנטישמיות בשביל לסתום פיות,ביקורת והתנגדות.
    אז אתם וכל החרדים הייתם קופצים עד השמיים ופועלים בצורה קשה אם איזה מוסד חילוני,היה נכנס או נבנה בלב שכונה חרדית ואוכלוסיה חילונית היתה מגיעה למוסד הזה.
    אבל עזבו העיר הזו גמורה,חבל על המליארדים שמוזרמים לעיר מכספי המדינה עיר שתהפוך לשטעטל גדול בכל מקרה ראש עיר שנשלט על ידי מועצה חרדית.חבל עיר כל כל מיוחד ויפה שנהרסת,וההרס לא התחיל עכשיו,אלה כבר שנים רבות שכל ראש עיר חובט בה.
    העיר תהפוך בתוך כ 10 שנים לעיר חרדית,עם מיעוט חילוני,משרדי ממשלה שיכניסו כסף לעיר מארנונה,

  24. 111

    איזו אנטישמיות. שומו שמיים, חרדים "מחללים" את המקדש החילוני, בשכונה "חופשית" ו"ליברלית"….. בושה. חבר מועצה מזדעק על צביון השכונה…. הקשקבל שלו כבר לא טעים כשהוא רואה חרדי מהחלון?

  25. לירן

    לכל המייללים על אנטישמיות.אם היב נפצח מוסד חילוני במאה שערים גאולה או אפילו רמות הייתם קופצים עם פאותיכם עד השמיים.ובמקרה הגרוע הייתם שורפים את המוסד הזה על מי שנמצא בתוכו. הצביעות היא אצלכם.

  26. יעקב

    חשבתי לרגע שאני נמצא בגרמניה, לא חשבתי לרגע במדינת ישראל ובירושלים בפרט, תלמוד תורה יהיה בעיה, בושה וחרפה, אתם מעדיפים כנסיות מסגדים, מועדון לילה, מה אתם עושים בארץ ישראל שזה מקום ליהודים שומרי מצוות, אתם השכנים של התלמוד תורה, אנשים מסכנים, אפילו גרם של שכל אין לכם, ביום כיפור שתתפללו לבורא עולם תגידו בתפילה לבורא עולם אנחנו שונאים את הילדים שלך, שלומדים את התורה ומצוות שלך, אני לא מקנה איפה בורא עולם יחתום אותכם, אני חושב שאתם יודעים

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אםהוקם בצורה לא חוקית צריך לקנוס את הורי התלמידים ולשלול מהאברכים את הקצבה שלהם

  28. יענקי

    זכיתם!!!
    התורה שומרת על השכונה ועל העיר!!!!
    תנשקו את כפות רגליהם של תלמידי הישיבה הזו!!!!!!

  29. ניר

    צודק המגיב שמזכיר את שכונת גאולה, יש מחר הפגנה חרדית נגד קו הרכבת הכחולה! למה כי הם מפחדים שמהתחנות יצאו מצורעים! זה מה שכתוב בפשקווילים המטונפים שלהם, אלו האנטישמים , עוכרי ישראל האמיתיים. גרועים הרבה יותר מערבים שונאי ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר