חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים (צילום: יח"צ)
סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)

לקראת פתיחת השנה – מחזיקת תיק החינוך: "החשש הגדול שתהיה נשירה של תלמידים"

מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה מספרת בשיחה עם "כל העיר" על ההכנות לפתיחת השנה, ועל החששות הגדולים של מערכת החינוך בירושלים מההשלכות של למידה מרחוק

פורסם בתאריך: 21.8.20 07:35

על אף כל הקשים הצפויים עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בעוד כשבועיים, מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה צופה כי הלימודים יתקיימו באופן סדיר. "האם אנחנו מוכנים לפתיחת שנת הלימודים? כן, אנחנו ביישומם של הדברים", אומרת בנחרצות משה בשיחה עם "כל העיר". "יש הרבה בתי ספר וגנים שהם בשיפוצי עומק ובהתאמות לשנה הבאה, הגדלנו את התקציב, בלי קשר לקורונה, מ-160 מיליון שקלים ל-210 מיליון שקלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


איך תלמידים ותלמידות יחזיקו מעמד במהלך שעות של שיעורים בזום?
"בירושלים אלו יהיו שיעורים של עד ארבע שעות ביום בזום. לצד זה יש הרבה שיעורי רוחב כמו התעמלות ואמנות, שהם לא רק צבירת ידע, והם לא יהיו במערכת כנראה בשנה הבאה או שיהיו בדרך כזו או אחרת. מעבר לזה, זה ממש קשה ללמד כל כך הרבה שעות ילדים מתבגרים בזום, זה כמעט בלתי אפשרי".

"במינהל החינוך עובדים מאוד קשה בתחום הפיזי, לצד פרויקטים והתאמות בתחום הפדגוגי בגלל הקורונה", היא מספרת על האתגרים הבולטים בצל המשבר. "הרבה ילדים, לפחות מחטיבות הביניים וכיתות ה' ומעלה, יצטרכו ללמוד חלק מימי השבוע באמצעות הזום, אז יש הרבה עבודה על המערכים הטכנולוגים, בהדרכה למורים של איך להפעיל, מה ללמד, אבל לא כל שיעור מתאים ללמידה בזום".

החשש העיקרי במערכת החינוך הירושלמית היא שלימודים מרחוק עלולים להוביל לפגיעה חברתית-רגשית. "אנחנו ממש חוששים דווקא מהפן הרגשי-נפשי של הילדים. אני כמובן לא מזלזלת בחומר הלימודי, אבל בילדים בגיל הזה לא קורה שום דבר אם הם יודעים פחות חומר בהיסטוריה או בתנ״ך. עם זאת, הסכנה היא מהשוטטות ומחוסר המעש, הרבה מאוד דברים שיקרו חלילה, מזה צריך להישמר".

"בישיבה בשבוע שעבר עם הפרויקטור פרופ' רוני גמזו העליתי בפניו שצריך לקחת בחשבון שלמרות המתווה של משרד החינוך, כל הנושא של גיל ההתבגרות הוא לא פשוט, ולכן גם ילדים שהם לא בסיכון יכולים בקלות להביא אותם לסיכון בשל הבטלה והשעמום".

משה מוסיפה מספרת כי "בשנה הבאה, החל מ-1 לספטמבר, פותחים כ-5 מרחבים חינוכיים בבתי ספר בשכונות שיפעלו גם בבקרים וגם אחר הצהריים, ולהכניס שם הרבה מאוד חוגים – כמובן בחלוקה לקפסולות. יהיו להם חוגי סייבר, סיירות אופניים ועוד".

את חוששת שהטלטלה במערכת החינוך, בשל משבר הקורונה, תוביל לגידול בנשירה של תלמידים ממערכת החינוך?
"החשש הגדול שתהיה נשירה של תלמידים. חצי שבוע וכמה שעות במערכת בזום, זה מאוד מאתגר את המערכת שלא תהיה נשירה. כולם נמצאים באיזה שהוא סוג של 'הולד', סוג של נשירה סמויה. הם לא בדיוק הילדים הנושרים שאנחנו מכירים במערכת, אבל ההתנהלות מאוד רופפת".

"אנחנו יושבים ועוסקים בזה בישיבות עבודה, גם יו"ר מנח"י אביב קינן, גם ראש העיר משה ליאון וגם אני. אנחנו חייבים להתחיל לתת מענה לזמן הפנוי של הצעירים, בדגש על תלמידי כיתות ו' עד י"ב. יש כמה תוכניות שיתקיימו בזום, אבל הן יהיו שונות מהנלמד בבית הספר, כמו למשל קורסים אקדמאיים, ויש גם תוכנית שנעשה עם קהילות יהודיות בחו"ל גם באמצעות הזום".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עזרא

    צריך להעביר דחוף האחראיות החינוך ילדינו , מהניהול הכושל של העיירה למשרד החינוך

  2. שי

    אסור לפתוח את שנת הלימודיםעלול להיות הדבקה נרחבת בילדים אסור רק אחרי החגים ממש מסוכן אתם נוקחים אחריות כבדבה על ההחלתה לפתוח את שנת הלימודים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר