הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)
הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

800 המטרים הכי ארוכים בארץ: שוב עיכוב במקטע הרכבת הקלה בעמק רפאים

הערב החליט בית המשפט, בעתירה שהגישה קבוצת המתנגדים במושבה, כי התוכנית למעבר הרכבת הקלה תחזור לדיון בוועדות התכנון - המאבק עתיר הממון, מהגדולים ומהיצריים ביותר שנראו בירושלים, שוב מצליח לעכב את הפרויקט

פורסם בתאריך: 16.8.20 21:52

התוכנית למעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים שוב תתעכב. בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהלים, החליט הערב, ראשון, כי התוכנית למעבר הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים תחזור להחלטה מחודשת של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, עם אפשרות לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה להביע את עמדתה.

מדובר בעתירה שהגישה קבוצת המתנגדים במושבה הגרמנית – "עמותת רפאים במושבות", נגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה, משרד הבינוי והשיכון ופעילי תחבורה. העתירה הוגשה לאחר שהוועדה המחוזית הכריעה לפני כשנה באופן סופי כי חרף ההתנגדויות שהוגשו, הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים.

כעת, השופט אלי אברבנאל החליט כי העתירה מתקבלת בחלקה, ולכן החזיר את התוכנית לדיון מחודש בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. עוד החליט השופט להטיל את הוצאות הדיון בסך 15,000 שקלים על הגופים שנגדם הגישה העמותה את העתירה.

כידוע תוואי המקטע של עמק רפאים, שאורכו כ-800 מטרים בלבד, הוא בסיס למאבק תושבים, מהגדולים ומהיצריים ביותר שנראו בירושלים. מדובר על מאבק עתיר ממון, שכפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", חצה את המושבה לשני מחנות. בין השאר נערכו הפגנות, לא מעט כנסי תושבים, דיונים וקידומים ממומנים ברשתות החברתיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עו"ד ומתכנן ערים איתמר שחר, ממובילי קבוצת 'רכבת בעמק', שייצג את תומכי התוכנית למעבר קו הרכבת הקלה בעמק רפאים, מוסר הערב ל"כל העיר" בעקבות החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים להחזיר לוועדה המחוזית את הדיון על תוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים: "בית המשפט דחה את מרבית טענות המתנגדים שנדונו בפסק הדין, וקיבל טענה אחת – טענה פרוצדורלית, הנוגעת לשאלה האם היה מקום שהוועדה המקומית תדון בשנית במקטע עמק רפאים בשנת 2018, אחרי שכבר דנה והמליצה עליו במסגרת הקו הכחול בשנת 2016".

"בכל תולדות מדינת ישראל", מוסיף ומוסר עו"ד שחר, "לא היו 800 מטרים שהושקעו בהם כל כך הרבה משאבים תכנוניים ודיונים של ערכאות שונות, כמו מקטע הרכבת הקלה עמק רפאים. כל גורמי המקצוע האובייקטיביים שבחנו את הנושא תמכו בתוואי עמק רפאים והתנגדו לכל פגיעה בפארק המסילה, ואנו סמוכים ובטוחים שהוועדה המחוזית, המוסמכת להכריע בעניין, תשוב ותאשרר את החלטותיה להעביר את הקו בעמק רפאים, לטובת כלל תושבי האזור והעיר".

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים נמסר הערב ל"כל העיר": "אנו לומדים את ההחלטה ונבחן כיצד להתקדם".

עמותת "רפאים במושבות", מגישת העתירה, מוסרת בתגובה להחלטת בית המשפט כי "אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שאחרי מאבק של שנים פסק שמאבקנו למען ירושלים צודק, תוך התייחסות לכלל טענותינו הצודקות והחזיר את הדיון המתייחס לסוגיית צביון ועתיד המושבות והעיר לוועדה המחוזית, לוועדה המקומית, למועצת העיר ולראש העיר ירושלים ולעיריית ירושלים למציאת חלופה נכונה למושבות ולעיר.  אנו סומכים על ראש העיר ירושלים שלאחר פסיקת בית המשפט, הוא יעלה את נושא המקטע הקצר הזה לדיון חדש ומעמיק, שלראשונה אולי יתקיים באופן אמיתי ויסודי. אנו בטוחים שניתן למצוא אלטרנטיבות שמכבדות את ההיסטוריה של ירושלים ואף את הצורך של כל תושביה ברכבת קלה, יעילה ונוחה. תוכנית שתסייע לתכנן תוואי חלופי לרחוב עמק רפאים שישרת את כל תושבי האיזור והעיר ללא פגיעה באלמנטים היסטוריים שהוכרזו לשימור והם נחלת כל אוהבי ירושלים ומוקיריה. אנו בטוחים שבימים אלה של מגיפת הקורונה גם למצבם של הסוחרים אשר נפגעו קשות מסגירת עסקיהם, יהיה משקל רב, המתחשב בפגיעה האנושה שיחוו במידה וחלילה יוקם קו רק"ל בשכונה. אנו מצטערים על סבב נוסף של השתלחות תקשורתית בעותרים ובהחלטת בית המשפט, וכבעבר נמשיך בתרומתנו לסייע בגיבוש פתרון תחבורתי הולם לעיר ולמרחב המושבות שיעצים את ערכו וייחודו כנכס עירוני".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. ירושלמי אשכנזי

    אשכנזין חארות עם יותר מדי זמן פנוי וכסף. זה ברור לכל אידיוט שהרכבת צריכה לעבור בעמק רפאים

  2. שרון

    אל תתבלבלו בנוה יעקב כבר 17 שנה החפירות והבלגן לא נגמר. ומדובר ב 800 מטר ועוד קטע של 150 מטר שעובדים על זה כבר שנה והם רוצים עוד 3 שנים על 150 מטר עם כפית אפשר היה לסיים.

  3. תושב השכונה ההיסטורית

    חני, בדרך חברון כבר מתוכננת לעבור הרכבת אבל איך זה קשור? התחבורה הציבורית צריכה להיות נגישה וקרובה. נכון שלמי שנמצא ברכב כל היום זה נראה קרוב אבל זה ממש לא. חוצמיזה, ההרס מתקיים עכשיו כשצריכים להקצות עוד ועוד תשתיות לרכבים פרטיים וכשיש פקק של כמה מכוניות בודדות ברחוב שתוקעות אוטובוסים מלאים. בשכונה היסטורית כזו כבר הייתה צריכה לעבור רכבת קלה או חשמלית לפני כמה עשרות שנים, כמו ברחובות היסטוריים אחרים בעולם.

  4. משיח

    המתנגדים מפוצצים בכסף.
    לא רוצים את הרכבת הקלה גם בגלל שהיא משרתת את הקטמונים.
    מבחינתם, אין סיבה שאוכלוסייה חלשה תהנה מתחבורה טובה.
    ראו את התגובה של חני.
    מבחינתם עדיך שהרכבת תעבור בירוחם

  5. גיל

    חבורה של פרזיטים שאכפת להם רק מעצמם. הרק"ל צריכה לעבור בציר עמק רפאים בכדי לשרת את תושבי דרום העיר!
    ברור שלטחונים מהמושבה הגרמנית ומעמק רפאים אין צורך ברק"ל. קשה להם עם העובדה שהתפתחות עירונית צריכה להתקיים ע"מ להטיב עם כלל תושבי העיר ולא רק עימם. הרק"ל תעבור שם על אפם וחמתם. להזכיר- ציר עמק רפאים הוא ציר ציבורי ששייך לכלל הציבור ולא רק לתושבי המושבה\עמק רפאם. ולכן אין כל מניעה חוקים (ובטח שלא מוסרית) לעשות בו שימוש לטובת הכלל.
    חצופים.

  6. ג'פרי

    לחונטות האלו יש זמן וכסף מיותר חייבים לתת מס על עשירים 99% ואז יהיה שקט מהמשועממים האלו שגוזלים זמן וכסף מבני המעמד הבינוני שיצטרכו להיטלטל בפקקים בגלל השיעמום של העשירים

  7. הלא מבין

    אדון מבין, נראה לי שמדובר במפגש עם רחל אימנו, אבל אני לא בטוח.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשראש העיר המגלומן הזה יעבוד כמו שצריך: פרוייקט פרוייקט ויתן לתושבים האומללים גם אפשרות לחיות בעיר הזו שהפכה ״העתק הדבק״ של הגיהנום אולי הוא יצליח לסיים משהו. כל עוד הוא מתעלל בתושבים בלי הפסק שום פרוייקט לא יסתיים ומי שרק יוכל יברח לנצח מהגיהנום התחבורתי שהוא דואג לעשות פה כשהוא פוזל, כנראה, לכנסת על חשבון התושבים האומללים

  9. ירושלמי מלידה.

    הקנאה של כל המצקצקים לא תעזור, הרכבת לא תעבור בעמק רפאים, אם כבר רכבת אז רק ברחוב הרכבת.

  10. למבין

    למבין: אכן, נראה שזה המפגש עם רחל אמנו. נכון, קשה להאמין אבל כשאין מכוניות, פתאום יש מקום להרבה דברים אחרים.

  11. זונדל פעטשגעבער

    לירושלמי ה"אשכנזי"

    "חארות" לא כותבים ככה, וחוץ מזה אתה גזען

  12. אבי

    קומץ עשירים שחושש ללכת 50 מטר גורם לתקיעת פרויקט חשוב מאין כמוהו. רכבת קלה רק עושה טוב לרחובות וותיקים

  13. מני

    לפחות אל תגידו שזה "מאבק למען(כל)העיר". זה מאבק אך ורק בשבילכם ולמען הנוחות שלכם. הציבור לא כ"כ מטומטם כמו שאתם חושבים,שאפשר להאכיל אותו בשקרים. הזיזו לכם את הגבינה,מסכנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר