כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

היוזמה החדשה בעיריית ירושלים: שלילת תקציבים ממוסדות שהפרו את הגבלות הקורונה

בעקבות מוסדות חינוך חרדיים שפתחו את שעריהם בשבוע שעבר, בניגוד להגבלות הקורונה: היום עלתה הצעה בעירייה, מהקואליציה ומהאופוזיציה, לשלול תקציבים עירוניים ממוסדות שהפרו את ההנחיות

פורסם בתאריך: 22.9.20 15:56

הצעה חדשה עלתה היום, שלישי, בעיריית ירושלים הן מצד הקואליציה במועצה והן מצד האופוזיציה, לפיה עיריית ירושלים תשלול תקציבים עירוניים ממוסדות שהפרו את הגבלות הקורונה. ההצעה עלתה בעקבות דיווחים על כך שמוסדות חינוך בציבור החרדי פתחו את שעריהם בשבוע שעבר, בניגוד להגבלות סגר הקורונה. ההצעה עלתה בוועדת ההקצאות העירונית.

חברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון (מרצ), חברת קואליציה, מוסרת כי "מדינת ישראל היא עדיין מדינת חוק. צריך להקפיד לשמור על החוק, ואסור לנו להמשיך לתמוך בעבירות המתרחשות בשטחנו, ובטח שלא לתמוך בעוברים על החוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד מסרה ורטון: "מצבה של ירושלים מבחינת תחלואה הוא לא טוב, בלשון המעטה. עלינו לעשות ככל הניתן כדי להוריד את התחלואה בעיר ולשמור על החיים של כולנו. שמחתי לשמוע שהצעתי זכתה לתמיכה רב מפלגתית בוועדת הקצאות העירונית".

גם באופוזיציה קוראים לעירייה ולראש העיר משה ליאון, להפסיק את הזרמת התקציבים למוסדות שאינם מכבדים את הגבלות הקורונה. במכתב ששלח היום חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות), חבר באופוזיציה העירונית, לראש העיר ליאון, הוא קורא להוסיף תבחין לתמיכה במוסדות בירושלים לקראת 2021, על פיו מוסדות שלא ישמעו לנהלי הממשלה בנוגע למשבר הקורונה – ישלל מהם התקציב העירוני.

במכתב ציין מלכא את מצבה החמור של העיר ירושלים בניהול משבר הקורונה, ואת העובדה כי בתי החולים בעיר עומדים על מעל 100 אחוזים תפוסה. "עוד ציין כי בעירייה במקום לנסות לצמצם את התחלואה, בשיאו של משבר הקורונה מנהל מנח"ח משגר מכתב לראשי מוסדות החינוך לפיו הם יכולים לפעול על פי החלטות הרבנים ולפתוח את בתי הספר על אף הנחיית הממשלה לסגור את המוסדות", נמסר מטעמו של מלכא.

מלכא מוסיף ומוסר כי "לא די בכך שראש העיר לא פועל על מנת לצמצם את התחלואה בעיר האדומה, על מנת להציל חיים ולהחזיר את הכלכלה לפעילות מירבית, אלא שמנהל מנח"ח מעודד בתי ספר לפעול בניגוד הנהלים. זהו הזמן לעשות תשובה, ברוח התקופה בה אנחנו נמצאים ולתקן את העוול, בכך שהעירייה תשלול תקציבים ממוסדות שמפרים את הנחיות הממשלה בנוגע לקורונה, ובכך לוודא את שמירת ההנחיות, ולשמור על בריאות הציבור".


שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)




תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר