סגנית ראש העיר חגית משה, אכיפת הסגר בירושלים (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)
סגנית ראש העיר חגית משה, אכיפת הסגר בירושלים (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)

מחזיקת תיק החינוך חגית משה: "סגר כללי יפגע במערכת החינוך בירושלים"

סגנית ראש העיר חגית משה מודאגת מהסגר שיוטל בערב ראש השנה למשך שלושה שבועות; ומה יש לה להגיד על ההפגנות בבלפור - "אין בעיה שיפגינו, אבל בקפסולות, בצורה מבוקרת"

פורסם בתאריך: 14.9.20 07:45

השבוע שהתה מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) בבידוד, לאחר שבנה נדבק בקורונה בבית הספר. בשיחה עם "כל העיר" מביתה, אומרת משה בדאגה גדולה, לקראת הסגר שיוטל ברחבי הארץ החל מערב ראש השנה למשך שלושה שבועות כי "סגר כללי יפגע במערכת החינוך בירושלים, אנחנו עלולים לחזור למקום שבו היינו בסבב הראשון. אנחנו נכנסים לתקופה מאוד מאתגרת, אני הכי דואגת לעניין הרגשי של הילדים. כלומר כל הנושא של למידה והישגים לימודיים – אני לא יודעת עכשיו אם זה הזמן לתת לזה מענה, אבל קשר עם התלמידים וכל הנושא הרגשי הוא מאוד משמעותי, ונצטרך לתת לו דגש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה מצטרפת לצמרת העירייה שמתנגדת לסגר כללי – בראשה ראש העיר משה ליאון וסגני ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) ויוסי דייטש (אגודת ישראל). "הסגר צריך להיות נקודתי", היא מדגישה בשיחה, "אי אפשר לסגור רחובות. היום אנחנו יודעים לאתר כל חולה בכתובת שלו, לקחת את האזורים האדומים ואותם לסגור, אני לא רואה כל סיבה לסגור את כל השאר".

ועדיין, אם אתם מצליחים לאתר חולים ולבודד אותם למה לא הצלחתם לצמצם את התחלואה בעיר?
"נכון, זה מאוד קשה. בכלל התחלואה בארץ הולכת ומחמירה כמו שאנחנו מבינים, וגם בירושלים. אני חושבת שיש בעיה של אמון הציבור, חלק ואולי אפילו הרוב מאוד ממושמע כמו בגל הראשון, ויש חלק שרואה את ההפגנות בבלפור ורואה את ההפקרות ואומר 'למה להם מותר ולנו לא, למה פה אוכפים ושם לא?' עד שלא יהיה סדר ונחזור לאיזשהי משמעת קולקטיבית, ואולי הסגר יכול לעשות את זה ולהחזיר את כולם לאיזו שהוא איזון, אבל יש לזה משמעויות עם הרבה אומץ".

בבלפור אין הדבקות. איך בדיוק יש סכנת התפשטות בבלפור? 
"לא, לא, זה לא רק בלפור, יש את החתונות והאירועים. אין בעיה שיפגינו, אבל בקפסולות, בצורה מבוקרת, הציבור לא מטומטם, ברגע שהוא רואה שאין אכיפה ואין סד,ר אז הם מרשים לעצמם. כל הסיפור של הגל השני זה ההתרופפות של המשמעת העצמית של הציבור".

"אני רוצה לראות את הפוליטיקאי האמיץ שיגיד שצריך להפגין בקפסולות כמו בכותל", מוסיפה ואומרת משה, "אני לא רואה שיש מישהו אמיץ כזה כי אף אחד יעיז לצאת נגד בלפור. אבל מה שקורה שם גורם לציבור ולצעירים כשפותחים את הטלוויזיה ורואים את ההפגנות ואת ההמונים זה להגיד "רגע, למה אני צריך להיות עם מסכה כשכולם חוגגים שם בחוץ עם מוזיקה ועושים יוגה?'".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרחים

    לא היו יוצאים לבלפור להפגין,כי משמעם להם במיוחד במוצאי שבת,וככל הידוע אין בעיה של הדבקה בהפגנות לא משם צומחת העליה בהדבקה.
    הבעיה זה לא ההפגנות בבלפור ,הבעיה זה אתם הפוליטקאים ונציגי הציבור הן ברשות הכללית דהינו בכנסת,והן ברשויות המקומיות
    הגיעו מים עד נפש כמאמר הביטוי,פשוט נמאס לאזרחים שהמדינה הזאת נהרסת בגלל פוליטקאים כושלים שבנוסף עוד חשודים בשחיתות ושקובעים את העתיד של כולנו וילדנו.
    הדור הקודם השאיר יסודות טובים,וראה את טובת הכלל ולא טובתו האישית,הפוליטיקאים בדור שלנו הפכו את היוצרות ורואים בשררה דרך לקידום אישי,או קבוצתי לפי האינטרסים.
    בכלל אם אזרחים במדינה מערבית אחרת היו עוברים מה שאנחנו האזרחים עוברים מנציגיו ,ממזמן מאות אלפים היות סוגרים את המדינה ועולים על בית הפרלמנט עד שכל הממשלה היתה עפה.
    אצלנו נורמות פסולות ונציגים כושלים זה נורמה ראויה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר