סגן ראש העיר יוסי דייטש (צילום: נפתלי זאב)
סגן ראש העיר יוסי דייטש (צילום: נפתלי זאב)

סגן ראש העיר דייטש ל"כל העיר": "קשה לצפות מהתושבים לשתף פעולה עם הסגר"

הזעם בצמרת עיריית ירושלים נגד הטלת הסגר הלילי על שכונות במערב ובמזרח העיר נמשך - סגן ראש העיר יוסי דייטש תוקף בשיחה עם "כל העיר": "הסגר הלילי הבררני על שכונות בירושלים הוא עדות נוספת לאבדן הכיוון של מקבלי ההחלטות"

פורסם בתאריך: 9.9.20 07:22

בצמרת עיריית ירושלים נמשך הזעם נגד החלטת הממשלה להטיל סגר לילי על שכונות אדומות, הן מערב העיר והן במזרח העיר. סגן ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל), מחזיק תיק שפ"ע, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "הסגר הלילי הבררני על שכונות בירושלים הוא עדות נוספת לאבדן הכיוון של מקבלי ההחלטות. כפי שאמר בעבר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בעצמו, יעילותו של סגר מוטלת בספק רב, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בסגר חלקי ובניסיון לבודד שכונות מסוימות מיתר חלקי העיר, ללא הידברות מוקדמת עם הגורמים העירוניים וללא צעדים משלימים לסיוע לאוכלוסייה שתיפגע. התוצאה הברורה של הסגר תהיה הגברת סבלם של התושבים, יצירת חיכוכים מיותרים והתרחבות חוסר האמון במדיניות הממשלה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר", שרי הממשלה הצביעו על רשימת היישובים הסופית, שבהם יוטל סגר לילי למשך שבוע – ברשימה מופיעות השכונות רמות, רמת שלמה וסנהדריה. כמו כן, עוד יוטל עוצר לילי על השכונות כפר עקב, בית חנינא, א-טור, עיסאוויה, ענתא ומחנה פליטים שועאפט. המשמעות של סגר לילי היא הפסקת הפעילות המסחרית, למעט עסקים חיוניים, במוקדים בין השעה 19:00 ל-5:00 בבוקר – במקומות אלו לא יתקיימו לימודים, למעט בחינוך המיוחד. כמו כן, יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטרים מהבתים, חוץ מהצטדייות במזון ובצרכים רפואיים.

מהי ההצעה שלך לבלימת תחלואת הקורונה?
"הפתרון חייב להיות מבוסס על ההידברות עם השלטון המקומי וקבלת החלטות בתיאום ולא מעל לראשה של העירייה ושל התושבים. בתיאום עם העירייה ניתן יהיה ראשית למפות בצורה הרבה יותר אמינה את אזורי התחלואה, ובהמשך לפנות חולים ולדאוג לתושבים במוקדי ההתפרצות".

אתה חושש שהסגר הנקודתי בשכונות החרדית והערביות יעמיק את חוסר האמון בין האזרחים לרשויות?
"אין ספק שההתנהלות הנוכחית פוגעת באמון וכתוצאה מכך קשה לגייס את האוכלוסייה לפעולה. האזרח הקטן רואה איך ערים נכנסות ויוצאות מרשימת הערים האדומות לא על בסיס מקצועי אלא על בסיס קשרים ולחצים פוליטיים. הוא רואה איך החלטות מתקבלות באישון לילה תחת לחץ וללא כל התחשבות בציבור. בצורה כזו קשה לצפות מהתושבים לשתף פעולה עם הסגר, בלי אמון זה בלתי אפשרי לפתור את המשבר".

האם אתם עדיין פועלים לשנות את ההחלטה או שהרמתם ידיים?
"אנו אף פעם לא מרימים ידיים אבל את ההחלטות בסופו של דבר מקבלים בקבינט הקורונה. אני מקווה שהקולות העולים מהשטח יביאו לחשיבה מחודשת וליוזמות שיהיו מבוססות על שיתוף פעולה עם הגורמים העירוניים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פלס

    מה התועלת של סגר לילי? ומי נפגע מזה?
    זה ממש מגוחך, כמה אנשים מסתובבים בשעות הנקובות
    ליעיל ?
    יש לאסור אסיפות עם והפגנות בשעות הלילה.
    ברחבי העיר ולא רק במקומות מסוימים .
    אין יעילות להסגר לילי,

  2. ג'פרי

    חייבים להוסיף עוד פקחי קורונה זה גם יפתור את בעיית האבטלה וגם יעצור את התחלואה בעיקר באוטובוסים וברכבת הקלה

  3. חמו

    תגידו מישהו ראה פעם פקח קורונה? אני לא.
    צריך קנס סביר של 50 שקל ולא 500 שקל.
    ואז כולם ישימו את המסיכות כמו שצריך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר