מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, סגר בירושלים (צילומים: תומר אפלבאום, דוברות המשטרה)
מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, סגר בירושלים (צילומים: תומר אפלבאום, דוברות המשטרה)

פרופ' רוטשטיין תוקף את החלטת הממשלה ואומר ל"כל העיר": "אין שום היגיון בסגר לילי, זה לא יעצור את הקורונה"

לקראת הטלת עוצר לילי על מוקדי התחלואה בירושלים - מדגיש בשיחה עם "כל העיר" מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "אני לא מאמין בסגר, ולא בצעדי מקל; עד עכשיו מדינת ישראל קיבלה ציון כולל נכשל בטיפול בקורונה"

פורסם בתאריך: 7.9.20 11:09

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין זועם על התנהלות הממשלה בימים האחרונים בכל הקשור לטיפול במשבר הקורונה. בשיחה הבוקר עם "כל העיר" הוא אומר "אין שום היגיון בעוצר לילי, זה לא יעצור את הקורונה, זה מקסימום ייתן לה לנוח בלילה", מדגיש פרופ' רוטשטיין, "ואז ההדבקה של הקורונה תגיע ב-6:00 בבוקר".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", בשל לחץ של השרים החרדים – ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי יוטל עוצר לילי על 40 ערים אדומות ברחבי הארץ. ירושלים היא עיר כתומה, אולם בתוך העיר ישנם מוקדים אדומים, ברובם במזרח ירושלים והעיר העתיקה. היום, שני, תתקבל החלטה סופית בעניין. המשמעות של עוצר לילי היא הפסקת הפעילות המסחרית, למעט עסקים חיוניים, במוקדים בין השעה 19:00 ל-5:00 בבוקר – במקומות אלו לא יתקיימו לימודים, למעט בחינוך המיוחד ויהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטרים מהבתים, חוץ מהצטדייות במזון ובצרכים רפואיים.

אז בגלל פוליטיקה קטנה כלל התושבים עלולים לקבל ענישה קולקטיבית של סגר בחגים?
"אני לא מגיב לבעיות פוליטיות, אני לא מאמין בסגר, ולא בצעדי מקל", מבהיר פרופ' רוטשטיין, "אבל אני רואה שכרגע מי שהיה צריך לעשות את העבודה לא עושה. יש ממשלה מספיק גדולה ואני מצפה מהמממשלה שתתחיל לזוז. עד עכשיו מדינת ישראל קיבלה ציון כולל נכשל בטיפול בקורונה – לא נראה  שמישהו התיישב סביב השולחן ושאל 'מה לא בסדר?' כרגע יש לנו בעיות חברתית, כלכלית ורפואית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרופ' רוטשטיין, כפי שנראה, לא מרוצה מניהול המשבר, ולדבריו בכמה שיחות שניהל עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הוא מציע כפתרון לאתר ולבודד את מפיצי העל של הנגיף. "אני מציע את זה כבר כמה חודשים – יש לנסות ולאתר את מפיצי העל ולבודד אותם, ההצעה לא נענתה, ולכן מפיצי העל יוכלו להמשיך להפיץ את המחלה מ-5:00 בבוקר ועד 19:00 בערב".

אתם נערכים בהדסה לעלייה אפשרית במספר המאושפזים והמונשמים?
"אנחנו לא יכולים להיערך לכלום", מציין פרופ' רוטשטיין, "אין לנו את תקציב לשלם, אנחנו שוב עומדים כעניים בפתח במצב קשה, שקיום בית חולים לא מובטח, קשה לעבות ככה את כוח האדם. כל דבר במדינת ישראל מושפע מהחלטות הממשלה, גם לחיוב וגם לשלילה. אנחנו בחרנו את הממשלה הזו ואנו צריכים לנצח איתה, עד שנבחר ממשלה אחרת, כרגע זו הממשלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נדב

    זה הבעיה. שכל אחד הוא חכם גדול וכל אחד אומר דבר אחר ומזלזל בהנחיות

  2. אחד

    למה לא לעשות בידוד מלא 14 יום כללי כל הארץ מי שחולה או חיובי לבדד אותם למקום אחר יותר זמן ובכך לחסל סופי הוירוס הזה. ולחזור מייד לחיים שהיה לפני . אפשרי?? הייתי מציע אפילו בידוד עולמי 14 יום כך וגמרנו עם הקורונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר