אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בשל לחץ החרדים – סגר לילי יוטל על 40 ערים אדומות; החלטה בעניין מוקדי התחלואה בירושלים טרם התקבלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על עוצר לילי ב-40 ערים אדומות - בירושלים ככל הנראה יוטל העוצר על שכונות שבהן נרשמים מוקדי תחלואה, בעיקר במזרח ירושלים - החלטה סופית תתקבל היום, שני

פורסם בתאריך: 6.9.20 11:30

עדכון אחרון: 7.9.20 07:25

(עדכון: 07:25) בשל לחץ החרדים – ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי יוטל עוצר לילי על 40 ערים אדומות ברחבי הארץ. ירושלים היא עיר כתומה, אולם בתוך העיר ישנם מוקדים אדומים, ברובן במזרח ירושלים. היום, שני, תתקל החלטה סופית בעניין הטלת עוצר לילי על מודי התחלואה בעיר.

המשמעות של עוצר לילי היא הפסקת הפעילות המסחרית, למעט עסקים חיוניים, במוקדים בין השעה 19:00 ל-5:00 בבוקר – במקומות אלו לא יתקיימו לימודים, למעט בחינוך המיוחד.

כמו כן, יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטרים מהבתים, חוץ מהצטדייות במזון ובצרכים רפואיים.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" לפי המתווה של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ירושלים נחשבת "עיר כתומה", ולכן לא צפוי סגר על כלל העיר. יחד עם זאת בירושלים ישנם מוקדי תחלואה, בעיקר במזרח העיר, שלגביהם צפויה הוועדה להחליט האם יוטל עליהם סגר.

לפי משרד הבריאות – אחד המוקדים הראשיים בתחלואת קורונה – העיר העתיקה בירושלים. כלל האזורים – הרובע היהודי, הרובע הארמני, הרובע הנוצרי והרובע המוסלמי, נחשבים למוקדי תחלואה אדומים. כמו כן, השכונות הנוספות, לפי משרד הבריאות, שבהן ישנה עלייה בתחלואת הקורונה – א-טור, א-שייח, א-סוואנה, ענתות, ואדי ג'וז, שועפאט, מחנה הפליטים שועפאט, עיסוויה ושייח ג'ראח.

לצד מוקדים אלו משרד הבריאות דורש להטיל סגר על היישובים הבאים: אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, אעבלין, בוקעאתא, בית ג'אן, בני ברק, ג'לג'וליה, ג'ת, דלית אל כרמל, זמר, טבריה, טייבה, טירה, כסרא סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר ברא, כפר כנא, כפר קאסם, כפר עזה, לקיה, מעלה עירון, נצרת, עין מאהל, עוספיה, ערערה, פורדיס, קלנסווה, רכסים ושייח דנון.



 

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


(עדכון 16:55) ועדת השרים של הקורונה, שהיתה אמורה להכריע הערב בנושא נדחתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הישיבה ואת ההחלטה למועד לא ידוע, וזאת זמן קצר לאחר פגישתו עם ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי (ש"ס) ויעקב ליצמן (יהדות התורה). דרעי וליצמן מבקשים לבחון חלופות לסגר על ערים חרדיות שהינן אדומות.

הסגר האחרון בירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", היה בחודש יולי, וזה הוטל על כל אזור רוממה, וזאת בשל התפרצות מחודשת של הקורונה. הסגר נמשך למשך שבוע – הוגבלו הכניסות והיציאות מאזור זה, וכן, הוגבלה פעילות העסקים. יש לציין כי בשאר שכונות ירושלים – הן החרדיות והן החילוניות, הצליחו ברשות המקומית ובמשרד הבריאות לבלום את התפשטות התחלואה עד כה. יחד עם זאת, בעירייה נוקטים בזהירות ונערכים לקראת גל הידבקויות נוסף וזאת על רקע פתיחת שנת הלימודים, בצל הקורונה, בשבוע שעבר.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ענתות

    נראה לי שכל פעם טועים בין ענתות לעטרות… כתבו איזור תעשיה ענתות???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל האזורים האדומים בירושלים לא חרדיים. לא הבנתי

  3. הרב קמה

    כבר לא משנה הסגר הכול פוליטיקא מגעילה ע"ח הציבור.אנשים נפטרים יום יום.חולים קשים.מונשמים ומורדמים ראש הממשלה פרופסר גמזו הוא המחליט מה עושים לירידת התחלואה בארץ אתה צריך לאשר וזה לא לויכוח פוליטי..זה מוכיח לנו האזרחים כמה לא סופרים את העם כול הפוליטקאים כול אחד בלחץ אחר.בבחירות הקרבות מאוד צריך להריץ פרופסורים בראשי המדינה לפחות בריאות טובה האזרחים יזכו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ביבי הזגזגן התקפל מספיק החרדים יורקים עליו והוא מתקפל,אני מקווה שהציבור החילוני יבוא אתו חשבון ,לו כל החילונים היו מתאגדים מול מפלגה אחת הפרזיטים החרדים לא היו שולטים במדינה

  5. מאיר

    כן הכל טוב ויפה מה עם ההפגנות בבלפור איבדתם צלם אנוש מתפשטים כמו בהמות ואגב החרדי הפרזיט משלם מיסים יותר ממך יש לו יותר ילדים ולכן הוא קונה יותר ומשלם יותר מיסים מי הפרזיט ואגב תנסה לראות מגוון ערוצי טלויזיה כך תיהיה עם עין רחבה מבט כולל ולא מצומצם תיהיה בריא עצה קטנה עין טובה מחשבה נקיה אהבת עם ישראל בכללותו תעשה אותך פחות מתוסכל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר