הפגנת תושבי יפה נוף נגד עבודות הלילה לכריית מנהרת כביש 16 (צילום: רון לרמן)
הפגנת תושבי יפה נוף נגד עבודות הלילה לכריית מנהרת כביש 16 (צילום: רון לרמן)

רחבת עיריית ירושלים: הפגנה נגד עבודות הלילה להקמת כביש 16

"תנו לישון בשקט" - חמישה חודשים אחרי תחילת העבודות לכריית מנהרת כביש 16, תושבי שכונת יפה נוף מפגינים נגד המשך ביצוע עבודות הלילה; החברה הקבלנית הציעה הבוקר לתושבים דיור חלופי ללא תשלום

פורסם בתאריך: 6.9.20 09:03

כעת – ברחבת כיכר ספרא, עשרות דיירים משכונת יפה נוף מפגינים נגד עבודות הלילה לכריית מנהרת כביש 16, סמוך לדירותיהם. המפגינים מניפים שלטים, שעליהם נכתב בין השאר: "חפירות ביום, לא בלילה"; "תנו לישון בשקט"; "אדון ליאון, רוצים לישון".

כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר" לפני כחמישה חודשים החלו העבודות לכריית מנהרת ציר הכניסה הנוסף לעיר – כביש 16. דיירים שמתגוררים בסמוך בשכונת יפה נוף, מתלוננים כי עבודות הפיצוץ בהר גרמו לסדקים בדירותיהם. כמו כן, התושבים דורשים להפסיק את עבודות הלילה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ההפגנה מאורגנת על ידי תושבות ותושבי שכונת יפה נוף בירושלים, כדי למחות על הרעש הבלתי נסבל בשעות הלילה עקב כריית המנהרות", נמסר ממארגני ההפגנה, "נקעה נפשנו מחוסר השינה בלילה ומהתעלמות כל גורמי האכיפה מזכויות התושבים. אנו משלמים ארנונה ומצפים מנבחרי הציבור שלנו שייתנו לנו לישון בלילה".

מארגני ההפגנה מוסיפים ומוסרים כי "הנזקים של כביש 16 הפכו אותנו לזומבים, ואת שכונתנו השקטה לעיר רפאים שכולם בורחים ממנה".

"מאז הפיצוץ העז ב-17.3.20, בו אף אחד לא לקח אחריות על קיומו", אומרת תושבת השכונה, "למרות שנכחו בבית ויש נזקים, הרעשים לא פוסקים והלילות קשים מנשוא. תושבים בורחים מהשכונה ומתפנים למלונות".


הפגנת תושבי יפה נוף נגד עבודות הלילה לכריית מנהרת כביש 16 (צילום: רון לרמן)

רחבת כיכר ספרא, הבוקר (צילום: רון לרמן)


ביום שישי האחרון הודיע ראש העיר משה ליאון בדף הפייסבוק שלו כי הוא ביקש להפסיק את עבודות הלילה: "תושבי יפה נוף והאזור, בעקבות הערותיכם על הפרעות מהותיות בעת חפירת מנהרות כביש 16, הורתי למהנדס העיר, לפני כשבועיים, להגיע אישית למקום ולבחון זאת. היום, ביקשתי להפסיק את עבודות הלילה גם במוצאי שבת, מחר, עד ביצוע הפעילויות הנדרשות מטעם חברות שפיר ונתיבי ישראל, להסדרת הנושא. החל מיום ראשון בבוקר יחלו החברות המבצעות בשיח נקודתי מול התושבים למציאת פתרונות וחלופות. אנו קשובים לצרכים ונעשה ככל שביכולתנו על מנת לשמור על רווחת חייכם, לצד הצורך לקדם את הפרויקט החשוב הזה".

הבוקר, ראשון, אף קיבלו התושבים מנשר לדלת דירותיהם, שבו מציעה להם החברה הקבלנית שפיר, שאחראית על בניית הכביש, דיור חלופי חינם במהלך העבודות.


מנשר לתושבי יפה נוף - הצעה לדיור חלופי במהלך העבודות להקמת כביש 16 (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


יש לציין כי גם באופוזיציה מצטרפים למאבק התושבים. עופר ברקוביץ', יו"ר סיעת התעוררות בעירייה, מדגיש כי "פרויקט כביש 16 חשוב ואסטרגי ובכוחו להוביל את ירושלים עוד צעד אחד קדימה. למרות זאת, הפגיעה האנושה שהתושבים חווים אינה סבירה ואינה מתקבלת על הדעת. עיריית ירושלים בוחרת להתעלם מחוק העזר העירוני אשר אוסר על הקמת רעש בלתי סביר בשעות הלילה ועושה את הדבר ההפוך, מאפשרת ומתירה רעש ופגיעה בתושבים. אני קורא לראש העיר משה ליאון להתעשת ולהפסיק את העבודות בלילה באופן המיידי, ולהצליח לנהל את האירוע תוך פגיעה מינימלית באיכות חייהם ובבטחונים של התושבים. ירושלים צריכה להמשיך לצעוד קדימה, להתפתח ולהתקדם, אך התושבים אינם צריכים לשלם מחירים כה כבדים על כך. אמשיך לעמוד לצידם של התושבים לאורך הדרך".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רון

    בבלפור לא ישנים כבר חצי שנה ואת אף אחד זה לא איכפת , המפגינים השפלים והמתועבים עושים צרכיהם בחצרות ומזהמים את הרחובות בתועבה שלהם וזה עוד לפני שהם מפיצים את הקורונה לכל עבר, אז תתעוררו בבקשה.

  2. יצחק

    איך יוצרים קשר עם תשובי יפה נוף?
    אנחנו תושבי מורדות בית וגן סובלים לא פחות נשמח לשתפ

  3. מסכנים

    איך זה שכבר חצי שנה המינהל הקהילתי של בית הכרם לא עוזר לתושבים שלו האלה?

  4. מוטי

    גם אנחנו, השכנים של מובילאיי סובלים שלש שנים . ביום חפירות ודחפורים, ובלילה מכות פטישים ויציקת בטון מעשרות משאיות ענק. השוטרים שמגיעים למקום טוענים שיש להם רשיון לעבודה בלילה.

  5. שלמה

    מה שמותר בבלפור מןתר ביפה נוף ציר ראשי נסגר לתנועה גם יפה נוף יסבלו לא יקרה להם כלום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר