אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)
יו"ר מנח"י, אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)

יו"ר מנח"י אביב קינן ל"כל העיר": "בוודאי שיהיו לנו הידבקויות בבתי הספר, אבל אנחנו ערוכים לטפל"

יו"ר מינהל החינוך בעיריית ירושלים בשיחה עם "כל העיר" על ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בעידן הקורונה

פורסם בתאריך: 28.8.20 08:11

הקורונה לא הולכת לשום מקום, לכן מינהל החינוך בעיריית ירושלים מתכונן בכל הכוח בימים אלה לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה תשפ"א. "בוודאי שיהיו לנו הידבקויות בבתי הספר, כמו שיש במסעדות ובמקומות אחרים", אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר" יו"ר מנח"י אביב קינן, "אבל אנחנו ערוכים לטפל במצב באופן מקצועי ושלם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" הלימודים בבתי הספר בירושלים יתקיימו במתכונת של למידה מרחוק בשילוב קפסולות. אחת הדאגות הגדולות של ההורים היא כיצד יופעלו הצהרונים, אם בכלל. "תלמידי כיתות א' ו-ב' לא ילמדו בקפסולות, הם היחידים שיקבלו צהרונים מסובסדים", מציין קינן, "מה שנקרא 'ניצנים'. המורכבות היא בעצם בצהרון הפרטי, שבכיתה ג' הם בקפסולה כמו חוג ואחרי זה שתי הקפסולות מתמזגות לצהרון פרטי, אך זו לא סוגיה מרכזית אצלנו בפתיחת השנה, מכיוון שההחלטה היא שהלמידה בגנים ועד כיתה ב' נעשית בכיתות מלאות, ללא קפסולות, ולכן אין עניין".

יש מורים שלא משתפים פעולה עם מתווה החזרה ללימודים?
"קודם כל צריך להיסגר ההסדר מול הסתדרות המורים, ואז נבין מה הסיכון של המורה. היתה בעיה בגל הראשון של הקורונה, אבל עכשיו אני מאמין שזה יפתר. בעיקרון, אנחנו רואים התגייסות מאוד גדולה מצד צוותי ההוראה, אנשים רוצים לחזור וללמד. בגני הילדים זה מאוד קריטי, אבל הרוח שאני מרגיש בירושלים זה באמת של התגייסות של הצוות, אז אין לנו חששות של פתיחת שנה בגלל צוות בסיכון".

"תהיה הגדרה של מורה בסיכון, ואם נצטרך נחליף אותו", מדגחש קינן בשיחה, "אנחנו מחבקים את הצוות של ירושלים – לא רבים איתו. בירושלים יש כ-900 עוזרי הוראה חדשים, שמועסקים על ידי הרשות המקומית, ממזרח ומערב, לטובת הקורונה ועוד כמה מאות שמועסקים על ידי משרד החינוך".

מי נענה להצטרף למערך ההוראה?
"המון. גם סטאז'רים בשנה רביעית, גם סייעות, אמנים, מדריכי טיולים והמון דמויות צבעוניות כמו אנשים שעושים ג'אגלינג. חשבתי שזה יהיה מעניין וטוב לילדים וגם נכון מבחינה חברתית לגייס כל מיני מקצועות שכרגע יש הם מובטלים, שישמחו לעבוד, ויודעים לעבוד מול קהל של ילדים".

"אנחנו מתייחסים לקורונה ברצינות", מוסיף ומדגיש קינן, "מנהלי בתי הספר מאוד חוששים ממה שעלול לקרות ונענים להנחיות, ומבצעים אותן הכי טוב שאפשר. הם יודעים שבכל מקרה יהיו את הפגיעות, רק צריך לנהל את זה נכון כדי שבחמ"ל ובמוקד ידעו לעשות את החקירות והבדיקות שלנו, כדי לקטוע הכי מהר את שרשרת ההדבקה".

איזה לקחים הפקתם ממקרה ההדבקה ההמוני בגמנסיה העברית?
"מה שקרה בגמנסיה אפילו משרד הבריאות לא יודע להסביר, כנראה כתוצאה של 'מפיץ על'. לפי הערכה זה לא יחזור כי זה באמת היה מקרה יוצא דופן מבחינת ההתנהלות של הנגיף, לא היתה בעיה מבחינת השמירה על הנהלים".

"מה שאני יודע להבטיח הוא שבתי הספר בירושלים ימשיכו לשמור באופן הדוק על הנהלים", מסכם קינן, "כמו בגל הראשון. אני מקווה ומאמין שלא יחזור על עצמו אירוע הגמנסיה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ש2

    לא לפתוח את שנת הלימודים זה דבר מסוכן פשוט לחכות אחרי החגים יהיו הרבה תלמדים בסיכון מה למהר אחרי החגים גם אפשר לא לקחת סיכון על הילדים שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר