ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר ליאון על הסגר הלילי: "לא אפקטיבי. לנגיף אין שעות שבהן הוא נח"

ראש העיר משה ליאון שובר שתיקה ומתייחס להחלטת הממשלה להטיל סגר לילי על שכונות אדומות בירושלים: "פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי"

פורסם בתאריך: 8.9.20 13:29

אחרי שראשי משרד הבריאות לא הצליחו להשיג את התייחסותו לתוכנית הסגר הלילי בשכונות האדומות בירושלים – ראש העיר משה ליאון מגיב לפני מספר דקות ותוקף את החלטת הממשלה הבוקר להטיל סגר לילי על שכונות רמות, רמת שלמה, סנהדריה, כפר עקב, בית חנינא, א-טור, עיסאוויה, ענתא ומחנה פליטים שועאפט.

"עוצר לילי על שכונות מערב העיר הוא פשוט לא אפקטיבי. לנגיף אין שעות שבהן הוא נח", מציין ליאון בהודעה שמסר לתקשורת. "לצד זה, הרציונל להגבלת תנועה לילית במגזר הערבי כדי למנוע חתונות המהוות מוקד הדבקה עיקרי, מובן, ומכוון בעיקר למען התושבים הערבים עצמם".

ליאון מוסיף ומוסר כי "אם נגזר עלינו סגר כללי על מנת למגר את הנגיף אז נתגייס כולנו, בכל הכח, בהבנה ובנחישות. אולם פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מוקדם יותר, כפי שפורסם ב"כל העיר", שרי הממשלה הצביעו על רשימת היישובים הסופית, שבהם יוטל סגר לילי למשך שבוע – ברשימה מופיעות השכונות רמות, רמת שלמה וסנהדריה. כמו כן, עוד יוטל עוצר לילי על השכונות כפר עקב, בית חנינא, א-טור, עיסאוויה, ענתא ומחנה פליטים שועאפט. המשמעות של סגר לילי היא הפסקת הפעילות המסחרית, למעט עסקים חיוניים, במוקדים בין השעה 19:00 ל-5:00 בבוקר – במקומות אלו לא יתקיימו לימודים, למעט בחינוך המיוחד. כמו כן, יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטרים מהבתים, חוץ מהצטדייות במזון ובצרכים רפואיים.

במהלך הצבעת הממשלה עלה כי ראשי משרד הבריאות ניסו להשיג את ראש העיר משה ליאון בנושא – אך ללא הצלחה. "נעשו מספר ניסיונות לשוחח עם ראש העיר, אך ללא הצלחה", מצוין במסך הרשמי שהוגש לשרי הממשלה הכולל את תוכנית הסגר הלילי. "במסגרת היוועצות עם גורמים מטעמו של ראש העיר עלה כי יש התנגדות עקרונת להכרזה על העיר או חלקים ממנה כאזור מוגבל", כך נכתב במסמך.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאור

    הסגר הזה בירושלים זה בדיחה, אני גר ברמות שלפי אתר משרד הבריאות מוגדרת שכונה צהובה, אבל לפני יומיים הייתה אצלנו ניידת בדיקות קורונה לכל דורש, קבוצות ה וואטסאפ של רמות געשו, הרבה תושבים ביקשו מכולם לא ללכת להבדק כי אז יסגרו את השכונה, אבל אנשים הלכו להיבדק והפלא ופלא סוגרים את השכונה, לעומת זאת ברוב השכונות החרדיות יצאה הוראה של הרבנים לא להיבדק, והנה לכם, מאה שערים לא נסגרת, אין שם בכלל קורונה,

  2. ליאו נוי

    משה לאון מזגזג ואני לא יודע אם זה מפוליטיקה או באמת מאי הבנה. הקורונה רעה ליחידים אבל דימום מתמיד עושה נזק גם לבריאות ועוד יותר לכלכלה. עדיף בידוד ארוך שיוריד ולו לחודשיים תחלואה. תיירים לא יגיעו לכאן אם נדמם שנתיים אפילו בקצב של אלף ביום ואל 3000 . עד היום לאון חתר תחת הסגר במקום לתמוך בו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר