מסעדת דארנא (צילום: פרטי)
מסעדת דארנא (צילום: פרטי)

בעלי מסעדת דארנא: "אולי אם הממשלה היתה בחל"ת היא היתה מבינה את מצב העסקים"

אילן סיבוני, 72, בעלי 'דארנא' הוותיקה, שפועלת במרכז העיר למעלה מ-40 שנה שהחלה להציע משלוחים, מספר על הפגיעה הקשה בענף המסעדנות ועל מאבק ההישרדות

פורסם בתאריך: 6.10.20 18:36

אילן סיבוני, 72, בעלי מסעדת דארנא הוותיקה הפועלת במרכז העיר למעלה מ-40 שנה, שרד את האינתיפאדות ואת התקופות הקשות בירושלים, עד שהגיעה הקורונה. כעת, הוא נלחם על המשך עתידה של המסעדה, כמו שאר המסעדנים בעיר, ולא חוסך ביקורת על הממשלה: "אולי אם הממשלה היתה בחל"ת היא היתה מבינה את מצב העסקים ואת מצב האזרחים", הוא אומר בשיחה עם "כל העיר". "המצב הוא מאוד קשה, אנחנו סגורים ולא רואים מתי נפתח, מכיוון שאנחנו עובדים הרבה עם תיירים, ותיירות לא נראה לי שתהיה בשנה הקרובה".

סיבוני מספר כי עם תחילת המשבר הוא הוציא את כל העובדים שלו לחל"ת. "אני לא מקבל חל"ת בעיקר בגלל הגיל שלי. אין הכנסות ואין יציאה מהמעגל הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אילן סיבוני, מסעדת דארנא (צילום: פרטי)

אילן סיבוני, מסעדת דארנא (צילום: פרטי)


מה דעתך על התנהלות הממשלה?
"מכיוון שהשרים וחברי הכנסת מקבלים את המשכורות הרגילות שלהם, אז הם ממשיכים לדבר על סגר לעוד חודש, אולי יותר. בינתיים, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה, ואנחנו באמצע – תקועים".

"עברנו את האינתיפאדות, מלחמות, אוטובסים שהתפוצצו, עברנו את הכל", מציין סיבוני, "אבל שום דבר לא היה גרוע כמו הקורונה, וזה רק בגלל שהמצב של הממשלה הוא דפוק לגמרי. הם רבים ביניהם ולא מטפלים בשום דבר. לעומת זאת, בעולם – המצב הוא לא עד כדי כך קשה".


מסעדת דארנא (צילום: פרטי)

מסעדת דארנא (צילום: פרטי)


"כשסוגרים עסק צריך לתת לו ממה לחיות, אתה לא יכול לסגור לזמן ארוך ולא לתת לו ממה לחיות, צריך שבעלי עסקים יקבלו משכורת, לפחות", מדגיש סיבוני. "וכרגע אין תיירים. למעשה, המצב הוא הפוך, ישראלים נוסעים ליוון, לקרואטיה ואפילו עובדים שם עם הלפטופ שלהם, ומשם מנהלים את העסקים שלהם. יש פה סגר, אבל חלק מהאנשים לא ממלא אחרי הוראת הסגר, התחלואה ממשיכה לעלות ואין אפשרות לצאת מהמצב הזה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אליעזר

    מסעדה דארנא זו נכס תרבותי/קולינרי/תיירותי לירושלים.פעמיים הייתי שם.התחושה כשנכנסים למקום זו של כניסה לחלום.כל פרט ארכיטקטוני ,לבוש המלצרים,האיכות והכמות של האוכל,ומעל הכל ,האווירה של הכנסת אורחים,הכל תורם להעצמה החוויה .
    אסור שהמקום הזה ייסגר!
    קשה לי לדעת מה באמת צריכים לעשות.לצערי כבר לא ממש יודעה מה קורה.לא סומך על התקשורת הן משמאל הן מימין.הדבר שהייתי מצפה זה אחדות פוליטית.במקום זה מבזבזים אנרגיות מיותרות בוויכוחים פוליטיים נטו ובינתיים המדינה שוקעת בבוץ הקורונה. מנהיגים תתאוששו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר