אלפים משתתפים בהלוויה במאה שערים בניגוד להגבלות הקורונה (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

זה די ברור: החילונים של ירושלים בדרך לראשון לציון ופתח תקווה

אין ירושלים חילונית. יש חילונים בירושלים, זה כן, נשארו כמה מוהיקנים, אבל אין ירושלים חילונית

פורסם בתאריך: 12.10.20 13:29

משפחות שגרות כאן, מה יעשו, יקנו ארבעה או חמישה חדרים בתל אביב? לאף אחד אין כסף לזה. וגינה איפה? חצר, משהו? עזבו, זאת לא תהיה תל אביב. כן, די ברור – החילונים בירושלים נמצאים בדרך הבטוחה לפתח תקווה וראשון לציון.

אין ירושלים חילונית. יש חילונים בירושלים, זה כן, נשארו כמה מוהיקנים, אבל אין ירושלים חילונית. ירושלים היא בין דתית-לאומית לבין חרדית. באחרונה מסתמן כי גם הזרם הדתי-לאומי מתחיל לאבד את העיר, שהופכת לחומר ביד היוצר של הציבור החרדי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חגיגה שלמה היתה בכל חול המועד סוכות באזור מאה שערים. פסטיבל של מתחם סוכות ענקי. ואיכשהו, הפסטיבל עבר נקי – כמעט בלי דוחות. איך זה יכול להיות? שתי אפשרויות: או שהכל תקין, הכל היה מעולה במתחם הסוכות הענקי, או – אפשרות שנייה – שהאכיפה עיגלה פינות. שכל אחד יחליט לעצמו מה יותר הגיוני לו.

הנה רעיון שאף אחד בעירייה לא יעז לבצע: סגר על השכונות החרדיות. הרי גם כשייפתח הסגר הנוכחי, שוב נחזה בעלייה עקבית בנתוני התחלואה. העובדות מראות שזה יקרה בעיקר בשכונות החרדיות. שימו לב – לא מדובר בחילונים רשעים שמראים את זה, ולא בגזענות חילונית שמצביעה על זה – אלו אך ורק העובדות.

כך או אחרת, ירושלים מסתמנת כלפי חוץ כעיר מוכת קורונה. השכונות החרדיות ברובן היו עד לאחרונה מגה אדומות. בורדו. התדמית של העיר בקרשים. גם אחרי הסגר – איזה תייר בדיוק ירצה להגיע לפה? לא תיירות פנים ולא תיירות חוץ. ייקח זמן להיפטר מכל התדמית האדומה הזו.

תיווצר פה בעיה גדולה לעסקים. כלומר, למי שמנסה להתפרנס. למי שלא מנסה, לא תהיה בעיה. ומי לא מנסה? ובכן, אם אתה לומד תורה רוב היום, מסובסד איכשהו וחותר לרמת חיים בסיסית, צנועה, די דלה – לא תהיה לך בעיה. אבל אם אתה בעל חלומות, בעל תאוות, יצרים, רצונות, רוצה להעיף את רמת החיים שלך למעלה – אתה תהיה בצרות.

בקיצור, הבנתם, החילונים יהיו בצרות. עכשיו, מה יעשו? יבקשו סיוע מהעירייה? בואו, זה לא הזמן לבדיחות. ראש העיר, וכמוהו גם שאר הבכירים בעירייה, יודעים בדיוק איפה מונח האלקטורט הכבד של העיר. אז מה, שיעזרו לחילונים? די, נו, בואו תהיו רציניים.

אוקיי, אז רציניים: בנוגע לדירות ארבעה-חמישה חדרים בראשון לציון, כדאי להתחיל ללמוד את החומר, לבדוק את השטח. אפשר גם דרך מתווכים בפתח תקווה.





אלעד ליפשיץ (צילום: מתוך פייסבוק)

אלעד ליפשיץ (צילום: מתוך פייסבוק)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

35 תגובות
  1. עומר

    יש כאן ערבוב ויש כאן שקר.

    העירבוב – בין כביכול מגמת ההתחרדות של העיר לבין ההפקרות המשטרתית בשכונות שלהם.
    הפקרות דומה אפשר למצוא בכל המרכזים החרדיים במדינה, וגם בכאלו חילונים, כמו חוף תל אביב. לנסות לערבב בין ההפקרות המשטרתית, שקיימת בכל הארץ, לבין מגמות ובעיות שקיימות בתוך ירושלים, זה לא רעיון חכם במיוחד.

    השקר – שירושלים שייכת לחרדים. בירושלים יש 950,000 תושבים, 250,000 מתוכם ערבים, 250,000 מתוכם חרדים, ומה עם ה300,000 הנותרים? גם בהנחה ש150,000 מתוכם דתיים, דבר שאני מאוד בספק לגביו, זה עדיין משאיר 150,000 חילונים שחיים בעיר. זה כמובן בלי להחשיב את הישובים מחוץ לירושלים, ש90% מתוכם מלאים בחילונים שכל חייהם סובבים סביב העיר ירושלים.

    זה אולי נכון שיש כמות כזאת או אחרת של ירושלמים שעוברים לפתח תקווה וראשון לציון, אבל לפחות חצי (אם לא יותר) מהעוזבים עוברים לישובים מסביב לעיר, כלומר עדיין נשארים במרחב הירושלמי.

    לגבי כל ההצהרות הסקפטיות, שכביכול התיירות לא תחזור, ושירושלים הולכת להיות אדומה לנצח, אין סיבה להגיב, כי זאת פשוט השערה מטומטמת.

  2. ירושלמית חילונית

    עצוב מאוד.זה נכון העיר לא רק אדומה.העיר שחורה.החרדים מתרבים בקצב מהיר.הם משריצים מאות אלפי פרזיטים שיישריצו עוד ועוד.העיר מתה.חבל..היתה לפני 40 שנה עיר יפיפיה ואהובה

  3. עיר הבירה

    אם אפשר לקרא לה כך ממזמן לא שייכת לאוכלוסיה שהיא לא דתית או חרדית
    העיר הזו היא בדרך להיות בני ברק.העיר בגלל זה חשוב לראש העיר ולעירייה להכניס לכאן עוד הרבה משרדים ממשלתיים בכדי שיהיה עוד מקור הכנסה בדומה לבני ברק.כי כאשר הרבה מהאוגלוסיה לא משלמים ארוננה או משלמים ארונה מופחתת צריך הכנסות.והעיר מתוקצבת בתקציבי עתק מהממשלה בכדי שתשרוד.
    חילונים מסורתים עזבו ועוזבים במספרים גדולים,שכונות שהיו בעבר חילוניות כדוגמת רמות אשכול,מעלות דפנה,רמות ואחרות כבר ממזמן הפכו לחרדיות,
    בנוסף התחרדות מהיר גם בשכונות קרית היובל ושכונות נוספות.
    העיר ירדה ל 2 בדירוג סוציו אוקונמי חברתי אומר הכל לאן העיר הזו הולכת.
    צריך להכיר בעובדה שתוך 10 שנים העיר הזו תהיה חרדית עם מובלעות של שכונות יוקרה חילוניות,ועם אוכלוסיה חילונית מסורתית שלא הצליחה לברוח מהעיר בגלל קושי כלכלי.
    ראש העיר הזה והקואליציה סביבו יקברו את העיר סופית.תהליך שנמשך מאז סיום דרכו של טדי קולק כראש עיר.
    אז עדיף שהממשלה וראש הממשלה במקום לקשקש על העברת קונסוליות ונציגויות זרות לעיר,יבדקו מי מנהל את העיר הזו ולאן היא הולכת.אז אם רוצים בני ברק מספר 2 זה בסדר גמור.
    זה יכול להיות גם דבר נכון שיתנו לחרדים את ירושלים,ככה תגמר הצביעות הזו.שיכריזו על העיר כעיר חרדית,זכותם לגור בעיר.ושהם ינהלו את העיר באופן מוחלט.בלי הצביעות שיש ביום כאילו העיר שייכת לכולם.

  4. איילת

    אני מקבלת כל הזמן דיווחים מהאתר שלכם אבל לצערי הרב נראה שמי שרק מעניין אתכם אלו כמובן החרדים ורק הם.
    החרדים בעיניכם הם כולם קיצוניים רוצים להפוך את ירושלים לקיצוניות.
    הגיע הזמן שתתחילו לפרסם גם את מעשי החסד של החרדים ואת העמותות וארגוני החסד שהקימו ועוזרים ותומכים בכל שכבות הציבור.
    זה לא יפה ולא נאה לראות רק את השלילי בציבור שלם בגלל כמות קטנה יחסית של קיצוניים.

  5. מוהיקנית אחת מרבים

    אלעד יקר, הגזמת לגמרי, יש חילונים בירושלים, שכונות שלמות חילוניות, חילונים שאוהבים את העיר ולא מוותרים עליה, כאלה שנולדו בה, כאלה שילדו את ילדיהם בה והם ממשיכים להקרא ירושלמים גם במקומות אחרים, בתי הספר החילוניים מלאים בילדים חילונים, המסעדות בשבת עמוסות, וכו, לא יודעת היכן אתה חי אבל, אנא, אל תגזים
    כאלה שילדו את ילדיהם פה , וגאים , לאן שילכו להמשיך ולהקרא "
    ההההכאלהכאלה שילדו את ילדיהם בה וגאים בכל מקום להקרא "ירושלמים"

  6. איש קטן

    וואי וואי איזו הסתה פרועה גועל נפש מרוכז. כזו אנטישמיות. מעניין אם הייתם כותבים ככה על מיעוט אחר. ותראו את התגובה של ההיא שמכנה את עצמה הירושלמית חילונית. פשוט זעזוע מזה משריצים פרזיטים תגידי את הזויה את בקו הנורמלית מה זה הביטויים האלו באת מאחת הארצות האפלות וממשיכה בדרכם. אי אפשר לחשוב כמה שנאה יש בך לאחים שלך. האמת בעצם יכול להיות שאת בכלל לא יהודיה ואז הכל מובן

  7. שמעון

    ואווווווו זה מה זה לא נכון יכול להיות שבשנים האחרונות חלה מגמת התחרדות בירושלים אבל בזמן האחרון נבלמה לגמרי העזיבה של החילונים את העיר דבר שני הולכים להקים בירושלים מתחמי תעסוקה ענקים שיהוו לעיר עוגן כלכלי וגם יגרום שמשפחות מבוססות [חילוניות] יעברו לעיר דבר שלישי מתוכננת לקום בירושלים שכונה חדשה בשם רכס לבן [שכונת יוקרה] שעתידה להביא לעיר הרבה משפחות בעלות מעמד סוציו אקונומי גבוהה דבר רביעי על ידי הקמת מדלי מגורים זה יעצור את התחרדות השכונות ומרכז העיר כמו שרואים ברחוב יפו את כל המגדלים שעתידים לקום שם ובדרך חברון ובקטמונין וכו אני מצטער לומר שמי שכתב את הטור הזה לא מבין דבר וחצי דבר הן מבחינת מספרים שהרי בירושלים יש את כמות התושבים החילונים הגדולה בארץ והן מבחינת פיתוח העיר

  8. חייל דוס

    כל כתבה כזאת גורמת לעוד כמה חילונים לברוח מירושלים …..

    אם אתה רוצה ירושלים חילונית אז תעשה כתבות על החיי לילה שפורחים או על מסעדות שנפתחות בשבת …

    מי שמפסיד ממלחמות חרדים\חילונים הם אך ורק חילונים שנלחצים ובורחים… בעצם הם גם מרוויחים בגדול כי איפה שהחרדים נכנסו המחירים רק עלו…

    הגיע הזמן שתכירו את הציבור החרידי שאתם כותבים עליו… הקיצוניים ממאה שערים הם קבוצה קטנה שעושה הרבה רעש ורוב החרדים לא איתם! חרדי שבא לגור בקרית יובל לא חושב לרגע לסגור את הרחוב בשבת! הוא יודע שהוא הולך לגור בשכונה מעורבת עם שכנים שנוסעים בשבת אבל כשיש קבוצה גדולה של משפחות הם דורשים את מה שמגיע להם כתושבים לגיטימיים וזה מבנה ציבור.
    אין שום הצדקה שהורים צריכים לנסוע כל בוקר לשכונה סמוכה בשביל גן עירוני.
    ואז החילונים נלחצים שם יפתחו גן זה יגרום לעוד חרדים לבוא ופותחים במלחמה והתוצאה היא שעוד בורחים וחרדים חדשים מגיעים…

    אילו העיריה תקדם שכונה חרדית עם בתי כנסת וכל מבני הציבור אתם תסכימו? הרי תצעקו חמס… אז לאיפה אתם רוצים שילכו החרדים?

  9. ענת לוי

    רגע.אני לא מבינה מה נסגר איתך
    הרי מבחינה מסוימת הם מפרנסים אותנו
    אז שיהיה שחור או אדום זה לא משנה הם מפרנסים אותנו.
    שים לב הרי ברגע שאני יורדת לפתח תקווה במה אני יתפרנס
    אני אפתח מכולת ? מיד יאכלו אותי כל הרשתות הגדולות
    שים לב ש 90 אחוז מההעסקים בריכוזים החרדיים הבעלים שלהם חילוניים או דתיים.
    תראה מה קורה במרכז העיר כל חנות שלישית עומדת להשכרה.
    ובמאה שערים.רוממה.סנהדריה.רמות
    הכל עובד אש אין חנות אחת ריקה
    נקודה למחשבה מר ליפשיץ…..

  10. מוהיקן

    בסדר, הבנו שהקורונה שברה אותך. אתה מערבב פאניקה, ספקולציות ובורות.

    יאללה, תגיד לשוקן להעסיק את החבר'ה של מדינת ירושלים ולהקים מחדש את כל העיר האמיתי.

  11. אבי

    ירושלמית חילונית? ושכחת להוסיף נאצית! ואנטישמית! זה בדיוק מה שהנאצים אמרו!

  12. אבי

    ירושלמית חילונית ! אף אחד לא מחזיק אותך כאן הכל! סעי לך לגרמניה או לאירן שם יקבלו אותך בשמחה!

  13. חילוני

    פרסומת סמויה למתווכים במרכז
    אני חילוני ועוד חברים כמוני נשארים ולא עוזבים
    כתבה של שטיות שקר

  14. ח

    כל הכתבות שלכם אותו דבר.. שנאה והסתה נגד החרדים.. כמה צביעות הרי מי שגורם לחרדים להתערבב בשכונות החרדיות זו דווקא סיעת התעוררות שאתם כל כך סוגדים לה.. כל תוכנית על פרויקט מוגדר לחרדים או שכונה חדשה שתיבנה לחרדים נדחית על הסף.. אז מה הברירה שלהם אלא להתערבב בשכונות החילוניות.. אין בהם שום רע.. הפוך.. כמה ארגוני חסד יש בירושלים בזכותם וכולם משתמשים בהם גם החילונים.. אז בבקשה די עם השנאה הזו..

  15. נועה

    למה כל הזמן כתבות משמיצות ושליליות?
    ירושלים היא עיר מיוחדת עם אנשים מיוחדים מאגדת דתות ומגזרים שונים.
    לא הגיע הזמן לחפש את היופי ואת הטוב?

  16. דוד

    יש ירושלים חילונית אלא מאי? מיעור השתתפותם לבחירות לעירייה הוא 30 אחוז

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ירושלים זאת עיר דתית לא תהיה חילונית חצי מאלה שצועקים כל היום אני ירושלמי הם לא ירושלמים

  18. ירושלמי לא חילוני

    ירושלמית חילונית
    אני חושש שכל מי שממליטה חושבת שמי שלא ממליט אז הוא משריץ. אז לא ישנם עוד אפשרויות בני אדם בשונה ממך יולדים עופות מטילות. ויש גם דגים שהם משריצים או נחלבים.
    חיות ובהמות ממליטות אז איפה את???

  19. איתן הלוי

    כל העיר אה אתם לא משהו. . . ובעדינות אני אומר את זה. נראה אותכם מפרסמים את זה

  20. איתן הלוי

    כל העיר אה אתם לא משהו. . . ובעדינות אני אומר את זה. נראה אותכם מפרסמים את זה חחה, ידעתי. כמה שאתם קטנים

  21. אזרח משכיל.

    פעם כל העיר היה רשת חדשות טובה ומעניינת אבל מאז שהמנוול הגזען אליעד ליפשיץ כותב שם המקום נהייה אתר לשנאה ולפילוג. נכון, החרדים לא בסדר ולא מקיימים את ההנחיות אבל הארס שיש פה הוא לא תגובה. שיהיה לכם המשך נעים עם הערסים השונאים והגזענים. אנשים משכילים מפסיקים לקרוא את הכתבות שלכם

  22. באלנס

    וואו שומו שמיים!!! ירושלים חרדית ודתית לאומית ה' ישמור! עיתון כל העיר מאז ומתמיד היה אנטי חרדי ואנטי דת, אנחנו החרדים גרים כאן מולידים ילדים כאן וחיים כאן. הטון בכתבה נותן תחושה שירושלים הופקרה לחיזרים.. תתבישו.

  23. יוני

    ירושלים מזמן מתחרדת בצעדי ענק. ממליץ לכל החילונים שעוד נותרו בעיר לעזוב כמה שיותר מהר ולעבור לתל אביב ולראשון לציון, עיר הקודש תישאר קדושה, ולא צריכים שיטמאו אותו!!
    בעשור האחרון עזבו אלפי אלפי חילונים את העיר, ובעשור הקרוב יעזבו רבבות חילונים. מאמין שעוד עשר שנים יהיו אולי ארבע חילונים בכל העיר.

  24. עומר

    ידועה האימרה כשאין שכל אין דאגות..

    אוי לחילונים אם לא היו *משתמטים* בעזר מציון, שמחלקים אוכל ושתייה בחינם בכל בתי החולים בארץ ללא הבדל בין גזע דת ומין..

    מסכנים אותם חילונים אשר נתקעים עם רכבם בכבישי ישראל ומגיעים להם אותם *משתמטים* מארגון ידידים, 24 שעות ביממה ומתקנים את רכבם בכל השעות ובכל מקום ללא שום תמורה.

    אוי לאותם חילונים אשר ליבם חדל מלפעום, או מתמוטטים ברחוב, ומגיעים אותם *משתמטים* אנשי איחוד הצלה בתוך פחות משתי דקות, ומבצעים בהם טיפול רפואי *ללא שום תמורה*.

    מסכנים אותם אנשים שנפטרו ואף אחד לא מסוגל לטפל בגופה שלהם ולתת להם את הכבוד האחרון.. ואז מגיעים אותם *משתמטים* מארגון זק"א ומטפלים בהם ללא שום תמורה.

    ומה היינו עושים ללא יד לאחים שאותם *משתמטים* מוסרים נפש כדי למנוע מבנותינו להתבולל עם ערבים…

    רואים שאינך מבין אפילו לא מעט מהפעילות הגדולה של אותם אנשים שאתה קורא להם *משתמטים*.

    אבל אתה יודע מה?

    כאשר אתה תיתקע עם הרכב, גם אליך יגיעו אותם *משתמטים* מתנדבי ידידים ויעזרו לך.

    גם כשאתה תהיה בבית חולים (רק לדברים טובים) ואותם *משתמטים* יגישו לך ארוחה חמה עם פירה, שניצל וסלט, אל תהסס לקחת, גם אם אתה קורא להם *משתמטים*.

    לפעמים מעריכים אדם כאשר הוא שותק, ולא פולט שטויות.

  25. יהודי גאה

    סוף סוף הצלחת להבין את זה?! מתי תקלוט שירושלים היא עיר קודש ולא עיר בירה?! ירושלים שלנו, אתם רק אורחים

  26. עובר מרשל"צ לכפר סבא

    תעברו לכפר סבא, הולכים להרחיב את העיר צפונה.
    איכות חיים, חינוך, תרבות.

  27. ירושלמי

    אחרי הסגר במילא לא יהיו תיירים עד שהקורונה תיגמר לחלוטין, אז "התדמית האדומה הזו" כבר לא תהיה שייכת, וגם התיירים מחו"ל ממילא גם לא יידעו מזה

  28. בני

    אני איתך אבל אם אתה חושב שראשל"צ ופ"ת הן ערי מקלט,טעות בידך. פ"ת קרובה לבני ברק, ובקרוב גם לשם הם ישלחו כוח חלוץ שיבדוק וירחרח וברגע שהרבי שלהם יהנהן לחיוב או יעבור לשם בכבודו ובעצמו,אזי כל העדר ינהה אחריו. כנ"ל בראשל"צ. בקיצור אין מפלט מהם. אבל אתה צודק,כרגע י-ם במצב הכי בעייתי. מייאש באמת. אתה רואה את התגובות פה בעדם ואתה מבין שאין כאן עתיד.

  29. עוד ירושלמית חילונית

    אני אומרת בפה מלא – זה מבאס אותי להרגיש מיעוט בעיר הזאת. אני אוהבת את העיר עצמה – את האוויר, הנוף, הבניינים, בתי הקפה וכ"ו ולכן עדיין נשארת. אבל להגיד שכיף לי להסתובב במרכז העיר כשרוב האנשים מסביבי הם חרדים/דתיים/ערבים? אז לא. מרכז העיר היה פעם חילוני. אני מדברת על עד שנות ה-80-90 של המאה הקודמת. אני מרגישה יותר כיף ובבית יותר בין חילונים כמוני. ואני חושבת שמקומות חילוניים תוססים יותר מבחינה תרבותית, פתוחים יותר לעולם, מודרניים יותר ומתוחזקים יותר. אבל כפי שאמרתי אני עדיין כאן בגלל היתרונות של העיר עצמה, לא של האוכלוסיה בה. ברגע שכל העיר כמעט תהיה חרדית ותראה כמו מאה שערים ולהסתובב במרכז העיר ירגיש כמו להסתובב בעיירה יהודית של לפני 200 שנה אז כנראה באמת שלא יהיה מנוס מלעזוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר