שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

השריפה שפרצה בישיבה בשכונת עזרת תורה – סכנת קריסה לקומה העליונה. צפו

חמישה צוותי כיבוי והצלה הוזעקו לטיפול בשריפה, שפרצה בגג של מבנה בגובה 6 קומות בשכונת עזרת תורה, המשמש כישיבה; אין לכודים

פורסם בתאריך: 18.10.20 12:43

שריפה פרצה הבוקר בבניין בשכונת עזרת תורה, שבו פועלת ישיבה. הדליקה החלה בגג הבניין שברחוב גרוסברג – כוחות הכיבוי לא איתרו במבנה תלמידי ישיבה. נסיבות השריפה נבדקות. משטרת ירושלים חסמה את אזור לתנועת כלי רכב.

11 צוותי כיבוי והצלה פועלים לכיבוי השריפה בגג של המבנה, בגובה שש קומות. "לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה, סורקים אחר לכודים במבנה ומבצעים פעולות למניעת התפשטות האש לכלל המבנה",  נמסר מהכיבוי, "כמו כן, יש סכנת קריסה בקומה החמישית עקב קרינת החום הכבדה במקום".





ממשטרת ירושלים נמסר כי "כוחות משטרת ישראל חסמו לתנועה את רחוב כי טוב ורחוב סמוך בעקבות טיפול בשריפה המתחוללת בקומה עליונה של המבנה. כוחות כב"ה פועלים לכיבויה".


שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)


מכבאות והצלה נמסר כי "סמוך לשעה 10 בבוקר, הוזנקו 11 צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, לשריפה מפותחת בגג של מבנה תלמוד תורה וישיבה בן 6 קומות ברחוב אשר גרוסברג במרכז ירושלים. לוחמי האש אשר הגיעו תוך זמן למקום, מארבע תחנות כיבוי והצלה סמוכות, זיהו להבות ועשן כבד המיתמרים מבניין הישיבה וכן כי חלקים מגג המבנה, וחלונות זכוכית קורסים עקב קרינת החום אל הרחוב מתחת ומסכנים את התושבים והולכי הרגל. לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער, פינו מתוכו אזרחים אשר שהו בתוכו ובד בבד, החלו בפעולות משולבות לכיבוי ומניעת התפשטות האש, הן מתוך המבנה והן מהאוויר באמצעות מנופי כיבוי".

בכבאות מתארים כי "תוך כדי פעילות לוחמי האש בשריפה אל מול הלהבות האדירות וקרינת החום הכבדה, החל גג המבנה לקרוס סביבם, אולם לוחמי האש המשיכו בפעילות הכיבוי והסריקות בכדי למנוע את שריפת כל מבנה הישיבה ובכדי לשלול הימצאות לכודים במקום. בסיום הסריקות הנרחבות ע"י לוחמי האש, לא אותרו לכודים ולא נמסר על נפגעים בשריפה. עוד נמסר ע"י מפקד כוחות כב"ה באירוע, כי נזק כבד נגרם לקומה העליונה של המבנה, אך לוחמי האש הצליחו למנוע את שריפת כל הבניין. בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה".

סגן טפסר אלי אדרי מפקד מרחב "האומה" שפיקד על הכוחות בשטח: "בשעות הבוקר, הוזנקנו לשריפה בישיבה הנמצאת בסמוך לרחוב בר אילן. כבר ביציאה מהתחנה, הבחנו בעשן שחור כבד המיתמר לשמיים ממרכז השכונה. הגענו תוך זמן קצר למקום בכוחות גדולים, וזיהינו כי מדובר בבניין של ישיבה ותלמוד תורה, אשר בוער בעוצמה בקומה האחרונה שלו".

"לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, חילוץ אזרחים ומניעה של שריפת כל בניין הישיבה, ואכן, בזכות המקצועיות הרבה והתגובה המהירה והעוצמתית של לוחמי האש לא נשרף כל בניין הישיבה ולא נפגעו אזרחים אשר שהו בבניין ובסביבתו".


שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת השריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות המשטרה)


בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל מזכירים לציבור: "התקנת גלאי עשן שעלותם זולה והתקנתם פשוטה יכולה למנוע את מרבית השריפות ולצמצם את היקפן של אלו שכבר פרצו וזאת בזכות זיהוי מוקדם שלהן. בכל זיהוי של עשן או אש, ובכל מקרה חירום והצלה, חייגו אל לוחמי האש בטלפון 102".


שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

זירת השריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)


שריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

זירת השריפה בישיבה בעזרת תורה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יהודי

    איזה תגובות שנאה ונאצה , גועל נפש ובושה שאתם חלק מהעם היהודי!!
    לכו לגור בכפר, תחיו על חשבון כל תלמידי הישיבה שמשלמים סכום מלא לביטוח לאומי.
    בזמן שערבים בונים מחומרי בניה גנובים, לא משלמים ארנונה, מים, חשמל, גז……
    ולא נתחיל מתשלומי השכירות והארנונה המופקעים בשכונות החרדיות כאילו היו הולילנד או שכונת יוקרה אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר