קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)
קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

אישום: סטודנט פרץ למחשבי האוניברסיטה העברית וגנב בחינות

סטודנט בן 24, שהועסק כיועץ בחוות המחשבים בקמפוס הר הצופים, נאשם כי פרץ לחשבונות הדוא"ל של מרציו כדי לגנוב את נוסח הבחינות. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום

פורסם בתאריך: 18.10.20 13:43

סטודנט בן 24 מהאוניברסיטה העברית נאשם כי פרץ לחשבונות הדוא"ל של מרציו כדי לגנוב את נוסח הבחינות בקורסים שבהם הוא לומד. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר, ראשון, לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הסטודנט, אשר הועסק כיועץ בחוות המחשבים בקמפוס הר הצופים, בגין עבירות של חדירה לחומר מחשב, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



לפי כתב האישום הסטודנט עשה שימוש בפרצת אבטחה במחשבי האוניברסיטה על מנת לחדור לחשבונות הדוא"ל של מרציו, ולגנוב מהם את נוסח הבחינות העתידיות בקורסים, ובכך להקנות לעצמו יתרון בבחינות. הסטודנט מואשם בעבירות חדירה לחומר מחשב וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, מדובר בסטודנט לתואר בוגר בפקולטה למדעי החברה – במסגרת עבודתו, ביום 16.2.20, הבחין הנאשם כי בעת ביצוע איפוס סיסמא למערכת האבטחה של האוניברסיטה, הסיסמה הזמנית החדשה שמתקבלת היא הקוד האישי הניתן לסטודנטים ואנשי סגל האוניברסיטה. כך שלמעשה ניתנת על ידי המערכת סיסמה קבועה ולא חד פעמית  – הסטודנט גילה את פרצת האבטחה בתוכנה ולמעשה, לפי כתב האישום, השתמש בה. בשל כך, היה יכול הנאשם לפעול לאיפוס סיסמתם של אנשי סגל ותלמידים באמצעות הסיסמה הכללית, וכך לקבל את פרטי החשבון שלהם הכוללים את הקוד האישי, וכך לקבל גישה לחשבונות אלה.

בכתב האישום מתואר כי הסטודנט פעל באופן זה מספר פעמים, באמצעות טקטיקה זו הוא הצליח לחדור במהלך חודש פברואר 2020 לדואר האלקטרוני של שני מרצים באוניברסיטה העברית, ולדלות משם בחינות. "במעשיו המתוארים לעיל, חדר הנאשם לחומר מחשב במטרה לבצע עבירה, וכן ניסה לקבל ציון בבחינה תוך טענת עובדה שהנאשם ידע שאינה אמת בנסיבות מחמירות – הנסיבות המחמירות מתבטאות בניצול גישה שניתנה לו במסגרת עבודתו לצרכי ביצוע עבירה, התחכום שבמעשים והפרת חובות הסודיות והנאמנות למעסיקו", כך נכתב בכתב האישום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר