המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

לקראת תחלואת חורף של שפעת וקורונה – ההיערכות בשערי צדק

בשיחה עם "כל העיר" מספרת גלי וייס, סמנכ"לית סיעוד במרכז הרפואי שערי צדק, על היערכות בית החולים לקראת אתגר התחלואה בחורף שיכלול קורונה לצד שפעת

פורסם בתאריך: 27.10.20 18:37

למרות שנראה כי מזג האוויר עדיין תקוע על שעון קיץ, עונת החורף מתקרבת ואיתה תחלואת השפעת הקשה, שמובילה מדי שנה לעומסים במחלקות בבתי החולים בירושלים. השנה ההתמודדות של מערכת הבריאות בירושלים תהיה מאתגרת מאוד, בשל צפי לגל תחלואה שלישי של נגיף covid19, לצד חולים שנדבקו בשפעת ומצבם הדרדר.

גלי וייס, סמנכ"לית סיעוד במרכז הרפואי שערי צדק מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו נערכים בשערי צדק לתחלואת השפעת – ההיערכות היא דומה כמו בשנה שעברה. השנה אנחנו נתמודד עם שפעת וקורונה, השנה נצטרך להיערך לבטיחות הצוותים ביתר שאת. אנחנו נקפיד על כללי הריחוק והמיגון באופן מיוחד. כיוון שאנחנו יודעים שהקורונה מאוד מדבקת אנחנו נבצע יותר בקרות בשטח כדי לוודא שהמשמעת היא גבוהה. בימים אלה אנחנו דואגים לבטיחותם של הצוותים הרפואיים במתן חיסונים נגד שפעת. כמו כן, אנחנו מגבירים את הזמינות של הצוותים, כך שמטופלים לא ייתקעו בבתי החולים – שיטופלו ויישלחו הביתה או שיישלחו למחלקה".

יש חשש מקריסת בית החולים בעקבות גל תחלואה גדול של קורונה ושפעת?
"אנחנו נערכים לגרוע מכל", מציינת וייס בשיחה עם "כל העיר", "אך שערי צדק רחוק מקריסה. הקורונה והשפעת אלו מחלות בטיפול האגף הפנימי. אם יהיו יותר חולים קשים אז יכול להיווצר צוואר בקבוק, אבל לא תהיה קריסה. אנחנו רחוקים מאוד מקריסה, אם יהיה עומס אנחנו נזיז צוותים מהאגף הכירורגי לאגף הפנימי זאת אומרת, שאם יהיה עומס האוכלוסיה שתיפגע זו האוכלוסיה שממתינה לניתוחים".



איך תבדילו במיון הראשוני בין חולי שפעת לבין חולי קורונה?
"יש כללים ברורים. כולם ייכנסו למיון הבילוגי ונפעל לחומרא. אחות תמיין את החולים לפי תסמינים ברחבת הקליטה – כל מטופל עם שלשולים, חום, תסמינים נשימתיים ושיעול יילך באופן מידי להיבדק לקורונה, אם הוא ייצא שלילי הוא יאושפז במחלקה. אם הוא חיובי הוא יטופל במסגרת מחלקות הקורונה. זה נכון שהתסמינים הם דומים, יהיה קשה להבחין בין קורונה לבין שפעת. האבחנה למעשה תהיה בעיקר על ידי המטוש".


גלי וייס, סמנכ"לית סיעוד במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

גלי וייס, סמנכ"לית סיעוד במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


וייס מזהירה מתחלואה לא קלה בקרב ילדים: "אנחנו צופים תחלואה אצל ילדים, אנחנו יודעים שבחורף ילדים מגיעים עם דלקות ריאות ואנחנו רואים יותר ילדים עם שיעול טורדני. גם בקרב הילדים אנחנו נפעל אותו דבר. קודם כל נשלול קורונה ואז נטפל בשפעת".

בשערי צדק נערכים כבר עתה לגל תחלואה שלישי של קורונה – בימים האחרונים צוות בית החולים מקים מתחם קורונה חדש, בחלל שבו פעל עד לפרוץ הנגיף חדר האוכל הענק של בית החולים, המרוחק מהמרכז הרפואי. "הסבנו את חדר האוכל הגדול למתחם קורונה. אנשים לא אוכלים היום בחדר האוכל בגלל הגבלות הקורונה, ולכן במקום יוקמו 57 מיטות אשפוז חדשות לחולים קשים ולטיפול נמרץ".

וייס מוסיפה ומביעה את חששה לגבי התפשטות הנגיף בירושלים, בין השאר בשל האוכלוסיות החרדיות והערביות שמתגוררות בצפיפות בשכונות ירושלמיות, אותם שכונות שמוגדרות מדי גלי תחלואה כאדומות. "בגל השני עשרות אחיות חלו בקורונה שהגיעה מתוך הקהילה שלהן, יש אצלנו אוכלוסיה דתית. משפחות שלמות חלו אז גם האחיות חלו והרופאים חלו. למדנו מזה שההתמודדות האמיתית בקורונה ובשפעת היא בתחלואה מחוץ לבית החולים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר