יורם ארבל, נסים מזרחי ז"ל (צילומים: אבישג שאר ישוב, מתוך דף הפייסבוק של אבנר קירש)
יורם ארבל, נסים מזרחי ז"ל (צילומים: אבישג שאר ישוב, מתוך דף הפייסבוק של אבנר קירש)

יורם ארבל נפרד מ'נסים שקיות': "הוא היה מעורב בכל משחקי הספורט הגדולים של ישראל"

"נסים עם השקית במגרש ליווה אותי מהיום הראשון שהגעתי לטלוויזיה ב-1972": אחד מגדולי שדרני הספורט בארץ יורם ארבל נפרד מהאגדה הירושלמית נסים מזרחי ז"ל, שנפטר בשבוע שעבר בגיל 91

פורסם בתאריך: 3.11.20 12:57

יורם ארבל, 78, אחד מגדולי שדרני הספורט בישראל, נפרד מהדמות המיתולוגית 'נסים שקיות', שנפטר בשבוע שעבר. "מחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית בלי נסים מזרחי נשמע כמו משהו תלוש קצת, זה לא יכול להיות", אומר בשיחה עם "כל העיר" ארבל, "נסים היה מעורב בכל משחקי הספורט הגדולים של ישראל, ועם השקית הוא התלווה אלינו לאורך כל הדרך".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", נסים מזרחי, שהיה ידוע בכינויו 'נסים שקיות', נפטר בשבוע שעבר בשיבה טובה, בן 91 במותו. השדרן והמגיש הוותיק יורם ארבל, הכיר מקרוב את מזרחי ז"ל בשנות ה-80-70, 'תקופת הזוהר' – שבה התפרסם 'נסים שקיות' והיה לדמות מוכרת בכל בית. "התאווה שלו למצלמה היתה מדהימה", מתאר ארבל, "'נסים שקיות' היה אבי השיטה של להסתדר מאחורי המרואיין ולהיות בפריים, הרבה לפני 'לירן חולצה אפורה'. הוא תמיד היה בעמידה נונשלנטית כזו, כאילו במקרה הוא נקלע לשם. האמת שבשנים הראשונות זה מאוד הרגיז אותי, אני באתי ככתב צעיר וחשבתי לעצמי – 'מה הוא נדחף כל הזמן?'. זה נורא עצבן אותי והייתי רב איתו על זה. אחרי כמה שנים הגעתי למסקנה שזה לא יעזור, האיש זה מה שהוא אוהב, וזה מה שהוא רוצה לעשות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ארבל מחדד ואומר בשיחה כי "נסים מזרחי היה נספח מאוד אורגני במחלקת הספורט, הוא ליווה את השידורים שלנו גם בארץ וגם בחו"ל. גם באולמיפיאדות וגם במונדיאלים בצורה מאוד-מאוד אינטנסיבית. נסים עם השקית במגרש ליווה אותי מהיום הראשון שהגעתי לטלוויזיה ב-1972".

"נסים, שהגיע ממחלקת הכספים, למעשה היה 'מנהל הפקה', אחראי על האוכל, על השתייה בשידורים, הוא היה מהמארגנים, ועזר בכל דבר ועניין בשידור. בסך הכל היו לנו רגעים מאוד מאוד משעשעים איתו", מתרפק ארבל ומוסיף: "הוא היה מנהל התערבויות מצחיקות, תוך כדי נסיעה ברכב לשידור, כמו למשל – 'בוא נתערב שתוך רבע שעה רואים סוס, או עגלה'".


נסים מזרחי ז"ל -נסים שקיות (צילום: אמיל סלמן)

נסים מזרחי ז"ל (צילום: אמיל סלמן)


את החוויות שצבר בשידורי הספורט מעבר לים לצדו של מזרחי ז"ל צרובות לארבל בזכרון: "בארגנטינה ב-78', אני ובני עורי חברי, נתקענו בלי אפשרות לטוס לרוסאריו למשחק בין ארגנטינה לפרו. כשצלצלתי למשרד בהיסטריה שהטיסה לא יוצאת כי יש ערפל ואי אפשר לטוס, לא הצלחתי להשיג אף אחד ממחלקת הספורט שהיה לנו שם והיינו צוות לא קטן. הסתבר יותר מאוחר, באותו יום, שנסים, שהצטרף אלינו כמתורגמן לספרדית, לא הרגיש טוב בבוקר והוא פחד ללכת לבית החולים לבד ולקח איתו את כל הצוות כדי להיבדק. זה היה מאוד מצחיק, בסופו של דבר הצלחנו להגיע בטרמפים לשידור".

"עבורי נסים היה איש עממי, ססגוני מאוד", מסכם ארבל, "התמונה שאני תמיד זוכר זו שהיינו יושבים במסעדה והוא תמיד יושב בצד, משלם למסעדה ואף פעם לא אוכל. אף פעם לא הבנתי למה. לגבי השקיות – נכון שהיו שמועות זדוניות שאולי הוא מפרסם משהו בשקית הזאת. פרסום סמוי כזה, אבל אף פעם זה לא הוכח ואני אף פעם לא אמרתי לו על זה כלום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליהו הירושלמי

    איזו אגדה הוא היה ?
    מי שנדחף למצלמה הופך לאגדה.
    יוצרים פה מיתוסים משום דבר.
    עם כל הצער על לכתו, בסך הכל עוד בן 91 הלך לעולמו.
    לא אגדה ולא כלום.
    קצת מביך לקרוא את מה שאין ליורם ארבל לספר עליו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר