מרכז מסחרי נוה יעקב (הדמיה: סלמה מילסון ארד | אבנר סימון - אדריכלים ומתכנני ערים)
מרכז מסחרי נוה יעקב (הדמיה: סלמה מילסון ארד | אבנר סימון - אדריכלים ומתכנני ערים)

נוה יעקב מתחדשת: אושר פרויקט ראשון של התחדשות עירונית למגזר החרדי

התוכנית כוללת הקמת שלושה מבני מגורים בגובה 12 קומות, ובהם 205 יחידות דיור, גני ילדים ומעונות יום, כחלק מפרויקט ראשון מסוגו בשכונה. מתכננת מחוז ירושלים: "סנונית ראשונה של תוכניות לפינוי-בינוי במגזר החרדי"

פורסם בתאריך: 22.11.20 16:08

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של עיריית ירושלים, בראשותו של עו"ד עמיר שקד, אישרה תוכנית התחדשות עירונית ראשונה בשכונת נוה יעקב למגזר החרדי, הכוללת הקמת שלושה מבני מגורים בני 12 קומות ובהם 205 יחידות דיור.

התוכנית, ביוזמת חברת במות ישראל יזמות והשקעות נדל"ן בע"מ, שנערכה על ידי משרד אלי רכס אדריכלים, חלה על מתחם בשטח של כ-11.5 דונם ברחוב פ.צ חיות בשכונת נוה יעקב, ונכללת במסגרת תוכניות פינוי-בינוי עתידיות של העירייה בשכונה.



בנוסף לשלושת המבנים, יוקמו במסגרת התוכנית גם שני גני ילדים ושלוש כיתות מעון יום, שישולבו במבני המגורים. התוכנית החדשה תוקם על שטחו של מבנה מגורים בן 4 קומות ובו 32 יחידות הדיור, המצוי כיום לבדו בשטח. מבחינת סדר יישום כרונולוגי, התוכנית מציעה מתווה הכולל בנייה של חלק מהמבנים החדשים בתחום השטח הפתוח שקיים במקום, טרם הריסת המבנה הקיים.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מסרה: "התוכנית הינה סנונית ראשונה של תוכניות לפינוי-בינוי במגזר החרדי, והיא מציעה פתרונות יצירתיים כדוגמת הגדלת מספר יחידות דיור לקומה, צמצום קווי בניין והגדלת בסיס המבנים. זאת, על מנת לאפשר את היקפי הבנייה הדרושים לתוכנית ומבלי להזדקק לבינוי מגדלי".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, מסר: "תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה יעקב בסמיכות לתחנת הרכבת הקלה שאושרה למתקן תוקף הינה תכנית בעלת חשיבות אשר תטיב עם תושבי השכונה וסביבתה משדרגת את השלד הציבורי, מחדשת ומגדילה את היצע הדירות בה יבנו כ-205 יחידות דיור בשלושה מבנים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "מדובר בצעד נוסף אותו עוברת ירושלים במהפכת ההתחדשות העירונית. אני מברך על אישור התוכנית החשובה הזו וגאה להמשיך ולבנות את ירושלים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שרון

    התושבים מתנגדים אבל השחיתות מה לא תעשה בשביל גור את סטמר נדל"ן אנחנו בדרך לבגץ

  2. תושבת

    חרידים חרידים חרידים רק לחרידים. כאילו השכונה זה רק לחרידים.
    נשבר לנו אנחנו התושבים החילוניים שהכל לחרידים

  3. ליאת

    מדהים. ניסו להוביל בבניין פינוי בינוי אבל רק 2 דיירים הסכימו, אז החליטו מעל הראש של הדיירים? מה זה הדבר הזה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר