יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה הראל תובעת את חבר המועצה יוסי חביליו במיליון שקלים

לפי כתב התביעה מדובר בסכום ששולם לחביליו כתוספת תשלום, בעת שכיהן בתפקיד היועץ המשפטי של הוועדה המרחבית הראל בין השנים 2018-2012. חביליו: "התביעה שקרית. כל התשלומים ששולמו לי - שולמו כדין; הוועדה היא זו שחייבת לי כספים בגין עבודתי ובכוונתי להגיש תביעה שכנגד על סכום גבוה"

פורסם בתאריך: 16.11.20 16:20

הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה הראל הגישה תביעה בסך של 1.14 מיליון שקלים בבית משפט המחוזי בירושלים כנגד חבר מועצת העיר ירושלים יוסי חביליו. בתביעה נטען כי מדובר בסכומים שהועברו בעת שכיהן כיועץ משפטי של הוועדה המרחבית הראל בין השנים 2018-2012, וזאת כתוספת תשלום שהושגה לטענת הוועדה בניגוד להסכם שנחתם מולו בתחילת ההתקשרות בין הצדדים.

עו"ד חביליו כידוע מכהן כיום כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת "מצילים את ירושלים". לפני שנבחר למועצת עיריית ירושלים הוא סיים את תפקידו כיועץ המשפטי של הוועדה.

במוקד התביעה, שהגיש עו"ד רנאטו יאראק המייצג את הוועדהו, נמצא מסמך שנקרא "תוספת להסכם" שנחתם כשנה לאחר שהתמנה לתפקיד. לפי כתב התביעה, "חביליו נבחר בישיבת מליאת התובעת מיום 29.2.19, בין היתר, בעקבות סכום הצעת מחיר שהגיש במכרז, ואולם מספר חודשים לאחר זכייתו, פנה חביליו במכתב אל יו"ר הוועדה, גב' רותי שוורץ, בבקשה להגדלת שכר הטרחה שלו בשיעור של 50 אחוזים, וביקש שתוספת זו תחול באופן רטרואקטיבי, קרי החל מחודש ינואר 2013".

בכתב התביעה נטען כי חלק מהנימוקים שהציג חביליו בבקשה להגדיל את שכרו היו בין השאר, "מהשקעת העבודה המאומצת והמוגברת מעבר למה שהיה בעבר", וכן "כתוצאה מהעומס העצום בעבודת הפיקוח".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אלא שלטענת הוועדה מדובר בשירותים משפטיים שעו"ד חביליו התחייב לתת לוועדה בשגרה, ולפיכך לא היתה לו כל זכות לדרוש ולקבל את אותה תוספת תשלום. "בפועל, בניגוד מוחלט להסכם ולחוזר המנכ"ל", כך נכתב בכתב התביעה, "מהווה חלק בלתי נפרד מההסכם, נחתם בין חביליו ליו"ר הוועדה דאז, גב' רותי שוורץ מסמך שכותרתו 'תוספת להסכם למתן שירותים משפטיים', כשבפועל אין המדובר בתוספת אלא בהפרה בוטה של הוראות ההסכם. אין מנוס מן המסקנה שבדרך עקלקלה ופגומה זו ניסה חביליו לעקוף את חוסר האפשרות להגדיל את שכרו מעבר להצעתו ולמוסכם".

מנגד, לטענת חביליו, מה שעומד מאחורי התביעה היא הסכסוך בינו לבין ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון – העימות בין השניים נסוב על עתירתן של מועצות מבשרת ציון ואבו גוש בעניין מינויו בעבר של חביליו כיועץ המשפטי של ועדת המרחבית לתכנון ובנייה הראל. כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשנתיים וחצי מועצת מבשרת ציון טענה כי "בית המשפט קיבל את דרישת ראשי הרשויות של המועצות המקומיות מבשרת ציון ואבו גוש – לפסול את ההליך הפגום והפסול, שבמסגרתו מונה עו"ד חביליו ליועץ משפטי של ועדת הראל. בהחלטה שהתקבלה אתמול, הודח עו"ד חביליו מתפקידו". חביליו, אז טען כי ניסוח הדברים הינם "שקר וכזב בבחינת לא היה ולא נברא", והדגיש כי הוא הודיע שהוא יוצא לחופשה לאור התמודדותו על ראשות העיר ולמועצה.

חביליו מסר השבוע בתגובה ל"כל העיר" כי "התביעה שקרית, חסרת בסיס עובדתי ומשפטי ומופרכת מיסודה. דוח הביקורת עליו מסתמכת התובעת נדחה על ידי מליאת ועדת הראל פה אחד עוד בשנת 2016 שקבעה כי בהתנהלותי לא נפל כל פגם. כל התשלומים ששולמו לי – שולמו כדין, בהתאם להנחיות משרד הפנים, ובהתאם להצעתי במכרז ולחוזה שנחתם עמי ואושר על ידי מליאת הוועדה. אני ביצעתי את עבודתי בצורה מיטבית, בתקופת כהונתי גדל מספר כתבי האישום והועמקה גביית קנסות והיטלי השבחה. הבסיס להגשת התביעה הינו דווקא העבודה הטובה שביצעתי לרבות המלצה לחקירה כנגד ראש מועצת מבשרת ציון מר יורם שמעון בגין עבירת בנייה בה הודה ונקנס. אדגיש כי הוועדה היא זו שחייבת לי כספים בגין עבודתי ובכוונתי להגיש תביעה שכנגד על סכום גבוה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר