יורם שמעון, יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יורם שמעון, יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

מלחמת עולם: יורם שמעון מול עו"ד יוסי חביליו, ולהפך

בעקבות הודעה לעיתונות שהוציאה מועצת מבשרת - המועמד לראשות העיר עו"ד יוסי חביליו שיגר הבוקר, רביעי, דרישה להתנצלות לפני תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים כנגד ראש מועצת מבשרת יורם שמעון

פורסם בתאריך: 20.6.18 17:32

מלחמת עולם בין המועמד לראשות העיר ירושלים עו"ד יוסי חביליו וראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון. היום, רביעי, הוגשה על ידי חביליו דרישה להתנצלות לפני תביעת לשון הרע כנגד שמעון.

העימות בין השניים נסוב על עתירתן של מועצות מבשרת ציון ואבו גוש בעניין מינויו בעבר של חביליו כיועץ המשפטי של ועדת המרחבית לתכנון ובנייה הראל. בהמשך לכך, ביום שני הגיש משרד היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים את עמדתו: "כל עוד חביליו מקיים פעילות פוליטית, הוא יחדל מפעילות כיועץ משפטי לוועדות המקומיות", כך נכתב בהודעת היועמ"ש. בשורה התחתונה, עמדתו של היועמ"ש הינה כי החל מיום 20.7.18 ועד לתום שנת 2018, לא ישמש חביליו כיועץ המשפטי של ועדת התכנון והבנייה הראל. יצוין כי בעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה לא נאמר דבר ביחס להליך מינויו של חביליו כיועץ המשפטי של ועדת הראל.



אתמול, שלישי, נטען על ידי המועצה המקומית מבשרת ציון בהודעה לעיתונות כי "יוסי חביליו הודח מתפקידו כיועץ משפטי של ועדת הראל", כך נכתב. "בית המשפט קיבל את דרישת ראשי הרשויות של המועצות המקומיות מבשרת ציון ואבו גוש – לפסול את ההליך הפגום והפסול, שבמסגרתו מונה עו"ד חביליו ליועץ משפטי של ועדת הראל. בהחלטה שהתקבלה אתמול, הודח עו"ד חביליו מתפקידו".

חביליו, שטוען כי ניסוח הדברים הינם "שקר וכזב בבחינת לא היה ולא נברא", שיגר הבוקר לשמעון את הדרישה להתנצלות ולתשלום פיצויים בסך 100,000 שקלים לפני הגשת תביעת לשון הרע. חביליו מבהיר בפנייתו לשמעון כי "בית המשפט לא קיבל כל החלטה בנושא העתירה של ראשי הרשויות (לכאורה של הרשויות עצמן) ולא שכן פסק דין, בהתייחס למכרז בו נבחרתי וההחלטה במכרז שרירה וקיימת. בית המשפט לא קיבל כל החלטה הקשורה בענייני ולא מתח כל ביקורת כמוזכר בהודעה".

חביליו מדגיש בפנייתו לשמעון: "אני לא הודחתי מתפקידי אלא – אני – בתיאום משרד המשפטים – מתכוון לצאת לחופשה, החל מ-21 ביולי 2018 לאור התמודדתי לראשות העיר ירושלים ולמועצה בתקווה כי אבחר – ככל שלא אבחר אחזור לתפקידי בסיום החופשה בהתאם לתנאי המכרז, לחוזה ובהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה".

שמעון מוסר היום בשיחה עם "כל העיר" כי "הנוסח מתבסס על המסמך שצורף להודעה לעיתונות, שעיקרו הדחתו של חביליו מוועדת הראל לאלתר על פי החלטה, שקיבל היועץ המשפטי לממשלה. אנחנו מודעים לכך שחביליו מתקומם על ההחלטה האמיצה של היועץ המשפטי לממשלה, שמינויו היה לא תקין בניגוד לכללים ולנהלים ולכן נפסלה הבחירה שלו. מי שחמאה על פדחתו לא יוצא לשמש, ולא תובע לשון הרע".

חביליו אומר היום בשיחה עם "כל העיר" כי "לבקשתי, סוכם ביני לבין משרד המשפטים, כי לאור התמודדותי לראשות עיריית ירושלים ולמועצת העיר, אצא החל מסוף יולי לחופשה עד לאחר הבחירות. אם אבחר לראשות העיר כפי שאני מאמין ומקווה ייערך מכרז חדש. אם חס וחלילה לא אבחר אשוב לתפקיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר