עומסים באוטובוסים בירושלים בעת משבר הקורונה (צילומים: פרטי)
עומסים באוטובוסים בירושלים בעת משבר הקורונה (צילומים: פרטי)

המחדל בתחבורה הציבורית: צפיפות, עומס וסכנת הדבקה

האוטובוסים בירושלים עמוסים בנוסעים דווקא בתקופה שבה נרשמת סכנת התפשטות הקורונה - כך זה נראה. במשרד התחבורה מנותקים: "מדובר בטענות שאין להן בסיס"

פורסם בתאריך: 18.11.20 07:59

עם החזרה הכמעט מלאה לשגרה, הצפיפות בתחבורה הציבורית גם חזרה, ובגדול. חרף הציפיות ממשרד התחבורה וחברות ההיסעים לתגבר את ההיצע, ובכך, להפחית את העומסים והצפיפות באוטובוסים על רקע סכנת התפשטות הקורונה, דווקא הנוסעים באוטובוסים מוצאים את עצמם מצטופפים ומסכנים את בריאותם.

בשיחה עם "כל העיר" מתארת תושבת נוה יעקב את הקשיים אותם היא חווה בדרכה לעבודה ובדרך חזור, "זה סיוט, יש עומסים, אנשים מאחרים לעבודה", היא מתארת, "מאחרים לאסוף את הילדים מהגנים, לא עוצרים אוטובוסים בתחנות, האוטובוסים עמוסים. היתה לנו את הבעיה הזאת כבר עוד לפני הקורונה, אבל מאז הקורונה זה רק מחמיר מיום ליום. אין מספיק תחבורה, שולחים לנו אוטובוסים קטנים לשכונה כשבתחנות הראשונות הם כבר מתמלאים. אני חוששת לבריאות שלי, אם אסור לעלות יותר מדי אנשים לאוטובוסים, אז שיביאו עוד אוטובוסים. אנשים מחכים שעות בשביל להגיע לעבודה, לא מצליחים, אני צריכה לקחת מוניות כל הזמן? די, אי אפשר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חבר מועצת עיריית ירושלים אלעד מלכא (התעוררות), שמתגורר בשכונת גילה ומתנייד ברחבי העיר באמצעות אוטובוסים, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" לשערוריה התחבורתית בירושלים: "העומס בתחבורה הציבורית קיים עוד לפני משבר הקורונה. במקום להגביל ולצמצם את מספר הנסיעות יש לתגבר אותן באמצעות אלפי נהגים ואוטובוסים של חברות ההסעות, שלא פועלים מאז פרוץ המשבר. זה כבר לא רק איכות השרות, זה כבר בריאות וחיי אדם ממש".

במענה לפניית "כל העיר" רון רטנר, דובר אגד, מוסר כי "ההנחיות בדבר הגבלת הנוסעים הינו הכרח שאינו מאפשר שיקול דעת מצדו של נהג האוטובוס. הנהגים באגד מונחים לפעול כך, ואכן רובם המוחץ נוהג בדרך זו. באם יש עדות לאירוע כזה או אחר אזי זה ספוראדי, ובעת שהוא ידווח אנו נטפל למניעת הישנות החריגים מההנחיות הברורות בנושא חשוב זה".

חרף התיעודים המטרידים ותלונות התושבים, במשרד התחבורה מסרו כי "מדובר בטענות שאין להן בסיס, שכן התחבורה הציבורית בירושלים פועלת בהיקף פעילות מלא. מפעילי התחבורה הציבורית נדרשים לשמור על הנחיות התו הסגול, הכוללים עטיית מסיכות לאורך כל הנסיעה, הגבלת מספר הנוסעים ל-50 אחוזים והעדפה לפתיחת חלונות בזמן הנסיעה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצב אף חמור יותר בקווי התחבורה בצפון העיר – בשכונת רמות קוי השירות 71, 64, עמוסים כל העת גם בשעות הבוקר המוקדמות.
    בשעות הצהרים לא ניתן לעלות ואנשים ממתינים בתחנות זמן ממושך, תחנות עמוסות.
    בשעה של משבר ואבטלה גדולה תתגברו את קווי השירות. הקהל הזה החלש, הוא הפגיע ביותר מפני הקורונה.

  2. עזרא

    במשרד התחבורה והיושבת בראשה צרת התחבורה עסוקה להגן על אדון ראש הממשלה מקורונה המשפטית וכשזה יגמר אולי בעודהעשר שניםנהיא תתחיל להגן על האזרחים מהקורונה לשעבר שנגמרה
    תחזיקו לה אצבעות לא רק בידיים גם ברגליים.

  3. כנראה המצב יימשיך כל עוד הם מונופול

    יש הרבה תלונות על התנהלות "אגד". כנראה הגיעו לרמה שכבר קשה לשמוע.

  4. תמר

    קו 18 לא מגיע כמעט ועד שהוא מגיע הוא מפוצץ מפוצץ אנשים אין מקום לזוז!!!

  5. דני

    איך מרשים באוטובוסים ליסוע 100 איש ובחנות של 250 מטר 4אנשים מה זה החוצפה הזו

  6. אין שם

    ב רוב התחבורה הציבורית החלונות סגורים,ואנשים מתנגדים לפתוח חלונות בטעה שאו יש מזגנים או שקר..דבר שני האנשים הרובם המסכות מתחת לאף. אנשים עומדים ונדבקים אחד לשני בשל הצפיפות.אז או שתעלו פקחים לאוטובוס ותנשו סדר כי כבר זה גובל בחיי אדם וסכנת הריאות.או אגד קחו זאת לתשומת ליבכם לתת הוראה לפתוח חלונות.למה יש אנשים אטומים

  7. גד

    אין מה לפתוח חלונות – בחוץ קר או חם. אני לא נוסע באוטובוס להרגיש את הרוח – זה לא רכב פתוח. מי שרוצה שילך ברגל. חלון ישאר סגור.

    אם רוצים שהציבור יקנה רכב פרטי – זו הדרך הנכונה

  8. מאיר k

    ישנה בעיה נוספת עקב הצפיפות והלחץ באוטובוס חלק מהנוסעים לא יכולים לתקף נכון את הכרטיס, והם לא שמים לב לתיקוף הכרטיס. אישתי (פנסיונרית) עלתה בערב לאוטובוס והעבירה את הכרטיס (חודשי חופשי). בהמשך הנסיעה פקח שבדק את כרטיסה נתן לה דו"ח בסך 100 ש"ח. את הפקח לא עניין הלחץ באוטובוס, לא חשוב לו שהנוסעת היא אישה מבוגרת עם כרטיס חודשי. אלעד מלכה, תפעל גם כנגד חלוקת דוחות סתם ולא מוצדקות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר