כוננות משטרתית בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
כוננות משטרתית בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: בן 20 מרהט נאשם בניסיון לבצע פיגוע בהר הבית

הצעיר נעצר סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בשעות הלילה, כשהיה בדרכו להר הבית במטרה לבצע פיגוע דקירה המכוון כנגד כוחות הביטחון ולהרוג חייל או שוטר

פורסם בתאריך: 19.11.20 12:33

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ואליד אבו מדיעם, אזרח ישראלי בן 20 מרהט, המייחס לנאשם ביצוע עבירות של נסיון רצח שהוא מעשה טרור והחזקת סכין. הנאשם, כך לפי כתב האישום, הגיע לעיר העתיקה בירושלים כשהוא מצויד בסכין ובמברג, והיה בדרכו להר הבית לבצע פיגוע ממניע לאומני ולמות כ"שאהיד".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, ההחלטה על ביצוע הפיגוע התקבלה בעקבות כעס שצבר הנאשם כלפי אנשי ביטחון יהודים, ומטרתו הייתה לפגוע בשוטרים יהודים בהר הבית וולגרום למותו של שוטר או חייל, באמצעות דקירה בסכין בצוואר.



בכתב האישום מצוין כי לפני שבועיים, בתאריך ה-6.11.20, החליט הנאשם להוציא לפועל את תכנית הפיגוע באותו לילה. טרם יציאתו לירושלים, ניגש הנאשם לאשתו, סיפר לה על תכניתו לבצע פיגוע וביקש ממנה לא לספר לאיש על התכנית. לפני יציאתו מהבית הצטייד הנאשם בסכין יפנית ואף ניסה ללא הצלחה לרכוש גז מדמיע וסכין, ולאחר מכן התקשר לחבר וביקש ממנו לעשות לו טובה ולהסיעו לירושלים על מנת להתפלל.

במהלך הנסיעה, כפי שנכתב בכתב האישום, התנהגותו של הנאשם עוררה את חשדו של החבר, אשר שאל את הנאשם אם הוא מתכנן לבצע פיגוע. הנאשם השיב בחיוב ואז החבר עצר את הרכב ואמר לנאשם לרדת ולחשוב שוב על מעשיו. מיד לאחר מכן, טען הנאשם כי הוא נוסע לירושלים על מנת לפגוע במי שפגע בכבודה של אשתו, מה ששכנע את החבר להמשיך בנסיעה.

במהלך הנסיעה ברכב, כך לפי כתב האישום, הנאשם הוציא מברג מתא ברכב והסתיר אותו בבגדיו, לא ענה לשיחות ולהודעות מאשתו, ואף כתב לה שאם תגלה אודות התכנון שלו, היא מגורשת. בסוף הנסיעה ירד הנאשם בשער שכם "באב אלעמוד", סמוך לשעה 1:00 בלילה, והחל לצעוד ברחובות העיר העתיקה עד שהגיע סמוך לשער האריות, במהלך חיפושו אחר כיוון ההגעה למסגד אלאקצא בהר הבית.

מכתב האישום עולה כי שוטרים שביצעו סיור במקום הבחינו בנאשם, אשר התנהג בצורה שעוררה את חשדם, ובעקבות כך הנאשם נעצר. לאחר מעצרו, התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע ימ"ר נגב במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, בעוד פרקליטות מחוז דרום הגישה בקשה לבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר