סכנת החלקה בנחלאות (צילומים: לירון ראובני)
סכנת החלקה בנחלאות (צילומים: לירון ראובני)

נחלאות: תלונות על מעברי נגישות לא בטיחותיים בשכונה

תושבת השכונה לירון ראובני מספרת כי "איך שהנחתי רגל אחת על הרמפה החלקתי את כולה". סגן ראש העיר עופר ברקוביץ פועל לטיפול במפגעים

פורסם בתאריך: 12.6.17 16:51

בשנים האחרונות נעשית פעילות מבורכת מאוד של ניסיון להנגיש את העיר עבור בעלי מוגבלויות, קשישים ואימהות עם עגלות. כחלק מהפעילות הזו מוקמות לצד מדרגות רמפות שונות, כדי שכלל האוכלוסייה תוכל להשתמש בדרך.

אולם בשכונת נחלאות, כך עולה מתלונות של תושבים, הרמפות הללו תלולות ואינן בטיחותיות. ביום שישי האחרון העלתה לירון ראובני, תושבת השכונה, פוסט בפייסבוק שבו היא סיפרה כי השתמשה ברמפה ברחוב בצלאל ונפלה, כשהיא הוסיפה כי "הירידה תלולה וגם האבנים הירושלמיות עצמן מאוד מחליקות".

 

ראובני, צעירה בשנות ה־30 לחייה, מספרת כי הלכה ברחוב בצלאל לכיוון גן סאקר, השתמשה באחת מהרמפות בדרך, נפלה ונחבלה.

"איך שהנחתי רגל אחת על הרמפה החלקתי את כולה", מספרת ראובני. "נפלתי על הגב. תהיתי מה עושה אישה עם עגלה שרוצה לרדת עם התינוק שלה? זה פשוט מסוכן והיא יכולה להתגלגל עם התינוק. אותו דבר עם נכה בכיסא גלגלים. החלקתי לאורך כל הירידה והידיים שלי נשארו מאחורה. אני בחורה צעירה והתקשיתי לקום. בכיתי מרוב כאבים מהמכות שקיבלתי בגב".

סיפורה של ראובני, ששותף כאמור בפייסבוק, אינו היחיד. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) נחשף לבעיית הנגישות בנחלאות, כשלדבריו הוא מטפל בנושא מול הגורמים המקצועיים.

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

פועל מול הגורמים המקצועיים – עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

 

"איכות החיים בירושלים ומרחב ציבורי מזמין הינם קריטיים להשארת משפחות צעירות בעיר", אומר ברקוביץ ל"כל העיר". "לא יעלה על הדעת שבשכונת נחלאות, ציר מרכזי כל כך במרכז העיר, יהיו מעברים המסכנים את הבטיחות של המשתמשים בהם, הן את מוליכי העגלות והילדים, והן את הנכים. נכנסתי לפעולה בנושא בעקבות פניית תושבים אלי, ואני מתכוון לרתום את אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) נגישות וחברת עדן לטיפול במעברים הלקויים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תומר

    "להנגיש עבור… ואמהות עם עגלות"
    האם גם אבות עם עגלות יורשו להשתמש ברמפות החדשות?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר