רחוב הנטקה, קרית היובל (צילום: ארנון בוסאני)
קרית היובל (צילום: ארנון בוסאני)

ההיית או חלמתי חלום? בעיכוב של חמש שנים: העבודות להנחת מסילות הרכבת הקלה ברחוב הנטקה יוצאות לדרך

הפרויקט הלא נגמר בדרך לקו הסיום: הוועדה המקומית הוציאה היום, שלישי, היתר להנחת מסילות הרכבת הקלה בציר הנטקה, שכבר היה מוכן לפני כחמש שנים - העבודות יחלו בשבועות הקרובים. יו"ר הוועדה ראוכברגר: "צעד גדול שיקדם את התחבורה בעיר"

פורסם בתאריך: 24.11.20 18:06

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים בראשות סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), אישרה היום, שלישי, מתן היתר להנחת מסילות הקו האדום של הרכבת הקלה, מהר הרצל ועד לצומת אורה. מדובר בהמשכו של הקו האדום של הרכבת הקלה, מקרית היובל לפסגת זאב, שאורכו כיום כ-13.8 ק"מ.

העבודות להנחת המסילות ברחוב הנטקה היו אמורות לצאת אל הדרך כבר בתחילת 2016, אולם בשל סכסוכים משפטיים בין הזכיינית היוצאת סיטיפס לבין משרד האוצר, נרשמה חריגה משמעותית מלוח הזמנים והפרויקט התעכב, עד כה.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", עבודות התשתית ברחוב הנטקה הסתיימו לפני חמש שנים על ידי חברת מוריה. לפי התוכנית, מיד לאחר מכן, סיטיפס היתה אמורה להתחיל בעבודות להנחת המסילות ברחוב לאחר שהשטח היה ערוך ומוכן. כאמור, העבודות לא החלו, ולמעשה, הצדדים התבצרו בעמדותיהם והתכתשו בבית המשפט.

כידוע, באוגוסט 2019, לאחר שסיטיפס פרשה מהמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה בירושלים – נבחרה חברת זכיינית חדשה, TransJerusalem J-Net LTD, שתפעיל את הקו האדום ואת הקו הירוק, שנבנה בימים אלה וצפוי להתחיל לפעול בשנת 2023. ההיקף הכספי של המכרז מוערך בכ-10 מיליארד שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי התוכנית, שאישרה הוועדה המקומית חברת Transjarusalem j-net LTD, תחל בעבודות התשתית להנחת מסילות הרכבת הקלה של הקו האדום לבית החולים הדסה כבר בשבועות הקרובים, פרויקט שיארך על פי התכנון במשך שנתיים וחצי בשלושה מקטעים.


פרויקט הנחת המסילות של הקו האדום של הרכבת הקלה (הדמיה: Eco)

פרויקט הנחת המסילות של הקו האדום של הרכבת הקלה (הדמיה: Eco)


מקטע א' ממוקם בשטח שבין תחנת הר הרצל ברחוב קרית היובל לבין צומת אורה, שבו יחלו העבודות כאמור בשבועות הקרובים. מקטע ב' מתפרס בקטע שבין צומת אורה לבין המרכז הרפואי הדסה עין כרם, כאשר העבודות להנחת המסילות בתוואי זה יחלו באפריל 2021. מקטע ג' והאחרון מתפרס בשטח המרכז הרפואי הדסה עין כרם – בתוואי זה העבודות יחלו במאי 2022.


פרויקט הנחת המסילות של הקו האדום של הרכבת הקלה (הדמיה: Eco)

פרויקט הנחת המסילות של הקו האדום של הרכבת הקלה (הדמיה: Eco)


בעירייה מציינים כי העבודות יתקיימו בימים א'-ה' בין השעות 19:00-7:00, ובימי שישי, בין השעות 14:00-7:00, והתנועה בצירים תתאפשר כרגיל אך לא תתאפשר חניית רכבים בשטח העבודות.


אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)

אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)


יו"ר הוועדה המקומית, סגן ומ"מ ראש העיר ראוכברגר, מברך על המהלך: "קידום רשת הרכבות הקלות בעיר הינו חיוני ביותר, בפרט כאשר מדובר בנגישות לבית חולים מרכזי וחשוב בעיר, והיום עשינו צעד גדול שיקדם את התחבורה בעיר".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. על מה החגיגה

    5 שנים עיכוב לאחר שהשלמת העבודות להנחת המסילות,כשכבר קודם לכן לפחות 5 שנים, מאז שהתחילו בכלל את העבודות על הגדלת המסילה.בקיצור כסביבות 10 שנים לקח למדינה לעירייה ולכל הגורמים רק להגיע למצב שבו יניחו מסילות על קטע סך הכל לא גדול של קילומטרים !!! ומעכשיו צריך עוד כמה זמן עד שישלימו את הנחת המסילות ובכלל תתחיל רכבת לנסוע?
    מגוחך מדינה פרימיטיבית שעושה רעש כאילו היא מתקדמת
    בעירייה המגוחכת כל יום יוצאים בכותרת חדשה על פרוייקטים גדולים שמתכוננים ויצאו בעיר,אולי בעוד מאות שנים הפרוייקטים האלו יושלמו, לפי קצב העבודה והשלמת הפרייקטים בעיר
    אבל מה תנו לפוליטיקאים לקשקש שהם כאילו עושים משהו.כי להתהדר בפרויקטים על הנייר זה הכי קל,גם שם הם נשארים.רק המילים הגבוהות מרחפות באוויר.

  2. יוני

    לפי דברי עורך הכתבה יקח שנתיים וחצי להניח את המסילות בקטע הקטן הזה, אז תסבירו לי איך ייתכן שעד 2023 שזה 3 שנים, הקו הירוק יתחיל לפעול, שעדיין את התשתיות אפילו לא סיימו? בקיצור חושבים שאנחנו מטומטמים…

  3. לאילן

    אין שום בעיה של חניה, האנשים רוצים שהרכב יחנה בכניסה לבניין, יש מספיק חניה ברוחוב עצמו(בתחילת הנטקה, מכיוון הר הרצל, לא חונים כמעט ויש שם מספיק חניה. כמו כן אפשר לחנות למטה בברזיל ולעלות במדרגות. אם קשה לאנשים ההליכה, קורקינט חשמלי יעשה את העבודה עבורם…

  4. שפוי

    "בשבועות הקרובים", זה בירושלמית עוד לפחות חצי שנה… במקור דובר על יולי, שזה חודש מעולה כי אין גשמים, במפגש תושבים דובר שבסוף אוקטובר העבודה תתחיל ועכשיו בשיא עונת הגשמים אמורים להתחיל, זה לא יקרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר