מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)
מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

קרן אור על עולם התרבות בירושלים: מוזיאון ישראל – ייפתח במסגרת פיילוט המוזיאונים שיוצא לדרך

ל"כל העיר" נודע כי שר התרבות חילי טרופר הודיע להנהלת מוזיאון ישראל כי המתחם נכלל בפיילוט פתיחת המוזיאונים. מנכ"ל המוזיאון ל"כל העיר": "שבועות ארוכים חיכינו להחלטה כזו, וכך גם קהל המבקרים שוחרי התרבות"

פורסם בתאריך: 24.11.20 20:03

עדכון אחרון: 26.11.20 07:34

מוזיאון ישראל ייכלל בפיילוט פתיחת המוזיאונים, שהוכרז על ידי שר התרבות חילי טרופר, בתיאום משרד הבריאות – כך התבשרה הערב הנהלת מוזיאון ישראל.

במוזיאון ישראל הגיבו בשמחה להחלטת שר לכלול את המוסד התרבותי בירושלים במסגרת פיילוט פתיחת המוזיאונים. מדובר בפיילוט במסגרתו ייפתחו מספר מוזיאונים, שיפעלו בהתאם להגבלות ולהנחיות מחמירות, שייקבעו באופן סופי בימים הקרובים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המוזיאון ייפתח ביום שישי הקרוב, 27.11, בכפוף להגבלות, ביניהן: הגעת המבקרים תיעשה באמצעות הזמנה בלבד; ייקבע מנגנון דיגיטלי לוויסות כניסת האנשים למקום, למעט עובדי המוזיאון, כך שבכל עת לא ישהו במתחם אנשים במספר העולה על התפוסה המרבית המותרת בהתאם לתקנות; סיורי מודרכים יוגבלו לעשרה אנשים, בתיאום מראש; תנועת המבקרים תההי ככל האפשר בכיוון אחד; סמוך למוצגי מגע – יוצב סדרן שיסב את תשומת הלב של המבקרים לחובת שמירת מרחק ואיסור התקהלות ויחטא את המוצג לאחר כל משתמש; הקנס על ההפרה – 5,000 שקלים.

ממוזיאון ישראל נמסר ל"כל העיר" כי "הערב התבשרנו כי מוזיאון ישראל, ירושלים יכלל בפיילוט פתיחת מוזיאונים שהוכרז על ידי שר התרבות בתיאום עם משרד הבריאות. מוזיאון ישראל הוכיח בעבר כי הוא מרחב בטוח ומוגן מבחינת בריאות המבקרים בו ואנו מצפים כי פתיחתו תוביל לפתיחתם של יתר מוסדות התרבות במדינה".

מנכ"ל מוזיאון ישראל פרופ' עידו ברונו מוסיף ומוסר ל"כל העיר": "אנחנו שמחים ונרגשים שמוזיאון ישראל עומד להיפתח בקרוב. שבועות ארוכים חיכינו להחלטה כזו וכך גם קהל המבקרים שוחרי התרבות. צריכת אמנות ותרבות אינה מותרות, אלא תנאי לקיומה של כל חברה חפצת חיים. אנו מודים לשר התרבות, חילי טרופר, שפועל נמרצות להקדים את פתיחת המוזיאונים".

מוזיאון ישראל בירושלים לא פועל כבר למעלה מחודשיים וחצי. כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש אוגוסט סירבה הנהלת המוזיאון לפתוח את המתחם לציבור – 270 העובדים והעובדות, ששהו בחל"ת מחודש מרץ, הפגינו נגד כוונת הנהלת המוזיאון לקצץ בשכרם, כתנאי לפתיחת המתחם. לאחר כמה ימים הודיעה הנהלת המוזיאון כי לא יבוצע קיצוץ בשכרם, לאחר שזו הצליחה לגייס מענק חריג של ארבעה מיליון דולר.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי צריך מוזיאונים עכשיו ? עוד מקום לדגירת קורונה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר