מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)
מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

המשבר במוזיאון ישראל נפתר – ההנהלה תפתח את המתחם ללא קיצוץ בשכר העובדים והעובדות

בהמשך לפרסום בשבוע שעבר ב"כל העיר" - הנהלת מוזיאון ישראל הצליחה לגייס בסוף השבוע מענק חריג של ארבעה מיליון דולר, שישמש לפתיחת המוזיאון ולהחזרת העובדים ללא קיצוצי שכר

פורסם בתאריך: 2.8.20 15:22

בסוף השבוע נפתר המשבר במוזיאון ישראל – המתחם ייפתח בקרוב לציבור ושכרם של העובדים והעובדות לא יקוצץ. בהנהלת המוזיאון מדווחים כי היא הצליחה לגייס מענק חריג של ארבעה מיליון דולר, שישמש לפתיחת המוזיאון ולהחזרת העובדים ללא קיצוצי שכר.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", הנהלת המוזיאון סירבה לפתוח את המתחם לציבור – 270 העובדים והעובדות, שלא הוחזרו לחל"ת מחודש מרץ, הפגינו במחאה על כך ביום שלישי שעבר. העובדים הפגינו נגד כוונת הנהלת המוזיאון לקצץ בשכרם, כתנאי לפתיחת המתחם. כאמור, בסוף השבוע הנהלת המוזיאון הודיעה כי לא יבוצע קיצוץ בשכרם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הפגנת עובדי מוזיאון ישראל, בשבוע שעבר (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)


פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל, מוסר כי "הודות להתגייסות יוצאת דופן של תומכי המוזיאון בארה"ב שהודיעו כי יעניקו למוזיאון ישראל תרומה מיוחדת, אנו שמחים להודיע כי תרומה זו תסייע לפתוח את מוזיאון ישראל בהקדם וללא פגיעה בשכר העובדים. אנו רוצים להודות לאגודת ידידי מוזיאון ישראל בארה"ב על תמיכתם הבלתי מתפשרת במוזיאון ישראל. זהו צעד שמבטא אמון בתרבות ובאמנות הישראלית ואנו מודים להם מקרב לב".

במוזיאון ישראל מוסיפים ומוסרים כי "מוזיאון ישראל, ירושלים נוסד בשנת 1965 והוא ממוסדות התרבות הגדולים במדינת ישראל ונמנה עם המוזיאונים לאמנות וארכאולוגיה המובילים בעולם. במוזיאון מבקרים מידי שנה כמיליון מבקרים מהארץ ומהעולם. באוספי המוזיאון, הכוללים כחצי מיליון פריטים, מגוון עצום של חפצים, מכל קשת תרבויות העולם ומכל התקופות. בשל משבר הקורונה ואובדן ההכנסות מתיירות, ההערכה היתה כי מוזיאון ישראל עלול להגיע לגירעון של כ-50 מיליון שקלים עד לסוף שנת 2022 ומשכך ללא הבטחת סכום כסף מיידי, לא התאפשר לפתוח עד כה את המוזיאון. סכום התרומה שהובטחה הלילה שתכסה כרבע מהגירעון האמור, מאפשר בעת הזו מרווח נשימה להתנעת פעילות. עם ההודעה על קבלת המענק תתכנס ישיבה עם ועד עובדי המוזיאון על מנת לסכם את יתר התנאים הנחוצים לפתיחת המוזיאון בהקדם האפשרי".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רחמים אברהם

    כל הכבוד לעובדים שעמדו על שלהם. איפה המדינה שצריך תרומות מיהודים עשירים מארה"ב? ההסתדרות הבית של העובדים בישראל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העובדים וההסתדרות – חיזקו ואימצו! המוזיאון הוא העובדים שלו. על תוורו. כל הכבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר