מאיר מיכה, מסעדת פינתי במרכז העיר (צילומים: עבד, מאיר מיכה)
מאיר מיכה, מסעדת פינתי במרכז העיר (צילומים: עבד, מאיר מיכה)

מאיר מיכה מפינתי החליט להסיר את תמונות הפוליטיקאים במסעדה: "בקורונה הם לא באו ולא התקשרו, לא ספרו אותנו"

אחרי 45 שנה "קיר התהילה" בפינתי עושה מהפך - בעלי המסעדה מאיר מיכה החליט להסיר את תמונות הפוליטיקאים ולתלות במקומן תמונות של הלקוחות הקבועים: "הקליינטים שלי שהצביעו ברגליים בזמן הקורונה, זה מאוד ריגש אותי, הם עבורי הגיבורים האמיתיים"

פורסם בתאריך: 28.7.20 07:38

רוב בעלי המסעדות ובתי הקפה בירושלים איבד כבר את אמונו בחברי הממשלה בשל משבר הקורונה. רבים ורבות שנפגעים כלכלית מהמשבר מרגישים כי אין להם מענה מספק בקרב מקבלי ההחלטות. מאיר מיכה, בעלי "פינתי", המסעדה הירושלמית שאליה נוהרים פוליטיקאים כ-50 שנה, החליט כאקט מחאה להוריד את תמונות הפוליטיקאים והפוליטיקאיות שתלויות על קירות המסעדה, במקומן – כהוקרה על התמיכה מצד הלקוחות בעידן הקורונה, ייתלו תמונותיהם של הסועדות והסועדים הקבועים.

"עכשיו בקורונה הפוליטיקאים לא באו, לא התקשרו, לא ספרו אותנו", אומר מיכה בשיחה עם "כל העיר", "הגיעו רק שלושה פוליטיקאים כדי לקנות, לאכול ולתמוך – נפתלי בנט, ניר ברקת ואיילת שקד. זהו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפוליטיקאי הראשון שחנך את קיר התהילה של "פינתי" היה ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל, עוד לפני שנבחר ב-1977. "ב-1975 בגין נכנס לאכול בפינתי, ואז צילמנו אותו", מספר מיכה, "ומאז כל אחד בא וביקש מאיתנו להיות על הקיר. באים לפני בחירות, מצטלמים, אוכלים, מנגבים חומוס – יעני הסלבס הפכו ל'עמך'. התחננו אלי 'מאיר, תמונה, תמונה, אני רוצה מקום יותר טוב'. ועכשיו המינימום של המינימום הם לא עושים. מתעסקים בשטויות, זה מראה לי שבעצם לא סופרים אותנו, לא סופרים את האזרח".


"קיר התהילה" במסעדת פינתי במרכז העיר (צילום: מאיר מיכה)

"קיר התהילה" במסעדת פינתי במרכז העיר – בקרוב תמונות של הלקוחות (צילום: מאיר מיכה)


מיכה מוסיף ומדגיש: "אני דמות ירושלמית, אני לא ציפיתי שיפנו אלי וגם אני יודע להסתדר, אבל תסתכל על המדרחוב, כל העסקים מתים מרעב. איפה הסיוע, בשביל מה בחרנו בכם? בקורונה גיליתי גיבורים ירושלמיים אמיתיים, קליינטים שלי. לדוגמא – בזמן הסגר הגיעו לקחת משלוחים שוטרים ממרחב ירושלים. הופיע בחור על אופנוע והביא לי 2,000 שקל ואמר לי 'קח', אמרתי לו 'אני לא צריך תרומות', אז הוא אמר לי 'אספנו 2,000 שקל ואנחנו נאכל על החשבון הזה'. הוא קיבל ממני חשבונית, ובאמת הם אכל ב-2,000 שקל. אלה הגיבורים שלי, לא הפוליטיקאים".


מסעדת פינתי (צילום: פרטי)

מסעדת פינתי (צילום: פרטי)


"הקליינטים שלי שהצביעו ברגליים בזמן הקורונה, זה מאוד ריגש אותי, הם עבורי הגיבורים האמיתיים", אומר בהתרגשות מיכה, "אלה שהגיעו בזמן הסגר, הם הגיבורים ואני הולך לתלות תמונות של כל הקליינטים שתמכו בי, אני עכשיו מצלם אותם, תמונות עכשוויות, הקיר הזה יתחלף ויהיה קיר של גיבורים אמיתיים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דודו

    מסכן.ממעמד של מולטי מיליונר הוא ירד למעמד של תת מולטי מיליונר.רחמים עליו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    45 שנה אתה עושה כסף אז שנה לא תרויח כסף….ייש לך מאיפה להוציא העובדים שלך מקבלים חלט. דמי הבטלה בקיצור מסודרים ולך ניפתח הפה!! אתה מבזה את המקום שהקימו אנשים טובים מימך..תיהיה נישמתם עדן.הא אני קיליינט וותיק…הייתי….

  3. מה הקשר תומכים או לא

    אנשים כמוהו לא מבינים את הפואנטה אם אני יבוא לאכול אצלו במסעדה ואדבק בנגיף וכל מי שסביבי רק בגלל שאצלו במסעדה אנשים לא שומרים על ההנחיות למה שאני אבוא לאכול אצלו מה הקשר לתמוך?אם אנשים קרובים אליי ידבקו הוא יתמוך בי?

  4. Or

    היום אין לאנשים כסף לאכול בחוץ
    וגם בנוסף למצב המגיפה השם ישמור ויציל
    אמן

  5. מנה יפה

    מאיר, די עם ההצגות.
    מי שאוכל בפינתי מכיר אותך ואת הפוליטיקה שלך.
    החומוס שלך הכי יקר בירושלים ומי כמוך יודע כמה כסף יש לך.
    לבריאות, רק אל תבכה.

  6. תסמין האישה המוכה

    תן לי לנחש בבחירות תצביע מרצ? אה לא שוב ביבי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר