מיזם להשכרת רכבים בירושלים (צילום: CAR2GO)
מיזם להשכרת רכבים בירושלים (צילום: CAR2GO)

הפרויקט להשכרת רכבים בירושלים שפועל גם בשבת – על הכוונת של החרדים

הפרויקט להשכרת רכבים שפועל כשנתיים בעיר שבעה ימים בשבוע עלה היום לדיון בוועדת המכרזים העירונית - חברי מועצה חרדים פעלו לבטל את הפעלתו בשבת. בינתיים, המהלך שלהם לא צלח. האם לחילונים בירושלים יש סיבה לחשוש?

פורסם בתאריך: 21.7.20 17:32

כשנתיים לאחר שהושק פרויקט השכרת הרכבים CAR2GO בירושלים, שפועל גם בשבת – חלק מחברי המועצה החרדים בעירייה פעלו בימים האחרונים לשנות את תנאי הפעלתו רק לשישה ימים בשבוע, ללא שבת. הפרויקט, יש לציין, מופעל באמצעות האפליקציה – תושב שמעוניין לשכור רכב מבצע זאת באמצעות יישומון. ולמרות זאת, חברי המועצה החרדים פעלו בוועדת המכרזים לשנות את תנאי המכרז כך שהמיזם לא יפעל בשבתות בירושלים.

ההצעה להמליץ לצמצם את הפעלת המיזם לשישה ימים בשבוע עלתה היום בוועדת המכרזים העירונית, שהחליטה לבסוף לאשר את ההארכת המיזם להפעלה גם בשבת עד ל-31.12.20. בהצבעה שנערכה -, שבעה מתוך חברי הוועדה הצביעו בעד ההארכת ההפעלה, וחמישה מחברי הוועדה הצביעו נגד. למעשה, ועדת המכרזים בעיריית ירושלים בראשותו של יו"ר הוועדה דוד בלומנשטוק (דגל התורה) אישרה לאפשר למערך כלי הרכב השיתופי "קאר טו גו" להמשיך לפעול בשבת, לפחות עד סוף שנת 2020.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חברת ועדת המכרזים ימית יואלי אלה (התעוררות) מוסרת ל"כל העיר": "אני מברכת על ההצלחה במאבק למען המשך פעילות השכרת הרכבים בירושלים. לפני כשבועיים שלחתי לראש העיר מכתב עם בקשה לדיון נוסף בנושא, אני מודה לו על כך ומודה לחברי הקואלציה שתמכו. המשך הפרויקט הוא ניצחון למען הציבור הציוני בירושלים ולמען העיר כולה. במאבקנו הוכחנו שוב שגורמים חרדים לא יכולים להכתיב את הטון בעיר ובעיריית ירושלים, ואני מודה לחברי הקואלציה שתמכו אף הם. אמשיך להאבק למען כל פרויקט שיקדם את ירושלים ולמען כל הציבורים בעיר. ירושלים היא של כולם וכך חייבת להשאר".

גם חברת ועדת המכרזים וחברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) הצביעה לטובת המשך הפעלת מיזם השכרת הרכבים בשבת. "לשמחתי היתה התגייסות יפה של כל מי שקצת פלורליזם חשוב לו", מציינת ורטון, "היה לנו רוב של 7 מול 5. כולי תקווה שהמיזם היפה, שבינתיים משמש עוד כלי עזר לתושבים בהיעדר תחבורה ציבורית איכותית, או בשבת בכלל. המיזם טוב לעיר ולתושבים בכך שהוא מאפשר לאנשים לוותר על אחזקת רכב פרטי תוך מתן בטחון שבעת שצריך, גם בשבת, יהיה רכב זמין".

בירושלים פועלים עשרות רכבים של CAR2GO, וכפי שפורסם ב"כל העיר", שלהם מקומות חניה ייעודיים לרכבים השיתופיים, בין השאר במרכז העיר, בנחלאות, בקטמון, בעמק רפאים, בניות, בפסגת זאב, בהר הצופים, ברחביה ובשכונות נוספות בעיר. מדובר במיזם שבו רכב שיתופי אחד משמש עשרות אנשים ובכך מוריד רכבים מהכביש ומפנה חניות ליתר התושבים. הרכב השיתופי פועל ברחבי העולם, שבעה ימים בשבוע, ומעודד אנשים להפחית שימוש ברכב פרטי לטובת תחבורה שיתופית וציבורית.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להיכנע ללא פרודוקטיבים האלה .
    שיודעים להגיד מה המדינה יכולה לתת לי
    מאשר להגיד מה אני יכול לתרו למען המדינה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר