ח"כ אלכס קושניר (צילום: פרטי)
ח"כ אלכס קושניר (צילום: פרטי)

תוכנית המענקים – ח"כ קושניר מישראל ביתנו תוקף את התנהלות הממשלה: "זהו ניסיון להשתיק את האזרחים, לתת ממתק"

בשיחה עם "כל העיר" קורא ח"כ קושניר מישראל ביתנו להעניק יותר סמכויות לעיריית ירושלים: "על מנת לטפל במשבר, להתקדם ולצלוח אותו - חלק מסמכויות השלטון חייבות לעבור לראש העיר"

פורסם בתאריך: 18.7.20 17:15

"זהו ניסיון להשתיק את האזרחים, לתת ממתק", טוען ואומר בשיחה עם "כל העיר" ח"כ אלכס קושניר, מסיעת ישראל ביתנו, כשהוא מתייחס לתוכנית המענקים הכספיים החדשה, לפיה כל אזרח יקבל מענק. "מדובר בשישה מיליארד שקלים, הרי יש גם הרבה אנשים שלא נפגעו מהקורונה כי שני ההורים עובדים, אז למה הם צריכים לקבל 2,000 שקלים כשיש אנשים שלבסוף לא קיבלו כלום ונשארו ללא עבודה? זה מקומם אותי, פשוט לקחת שישה מיליארד ולזרוק אותם לרחוב".

ח"כ קושניר מתייחס לנתוני האבטלה הקשים בירושלים – כפי שפורסם בשבוע שעבר "בכל העיר", ולפי הנתונים המעודכנים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בעיר, ישנם כ-101,037 דורשי עבודה. לעומת זאת, לפני משבר הקורונה, בחודש פברואר מספר דורשי העבודה עמד על כ-11,459. מדובר בזינוק של כ-900 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

"לצערי הרב, הנתון הזה לא מפתיע אותי כי מדיניות הממשלה היא מדיניות שאינה נכונה", אומר ח"כ קושניר. "ברגע שהממשלה שולפת תוכניות סיוע מהמותן מבלי להתחשב במגזרים השונים, ומבלי להתחשב באזורים גיאוגרפיים שונים כמו ירושלים שהיא עיר מורכבת ומגוונת עם כל סוגי האוכלוסייה, יש כאן ניהול לא נכון. עד כה היו מספר תוכניות סיוע למשק ולאחרונה פרסמו תוכנית שביעית להצלת עצמאיים ושכירים ושום דבר לא זז וקורה. ולמה? מסיבה אחת פשוטה – אף אחד לא טורח לעשות עבודת מטה יסודית, ומנסה לבדוק לעומק את הצרכים המדיניים בשוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הממשלה פשוט מנתקת את האנשים משוק העבודה", מציין ח"כ קושניר, "בתוכנית שפורסמה אמרו שייתנו לשכירים רשת ביטחון של שנה חל"ת, אני מזהה בתוכנית הרבה חורים ואנשים ייפלו בין הכיסאות, צריך להבין שכמעט שנה שאנשים לא מועסקים יהיה להם קשה לחזור לשוק העבודה. אני מבין שבגל הראשון נפל על כל העולם המשבר הכלכלי-בריאותי, אבל אני לא מוכן לקבל שממשלת ישראל לא הכינה את עצמה ואת המדינה לגל השני, הרי לאף אחד לא היה ספק שזה יגיע, וכאן חוסר האחריות".

כיצד ניתן לדעתך לשקם את מצב האבטלה בירושלים?
"אני חושב הממשלה צריכה בשלב הזה לעשות סדר עדיפויות נכון. הדבר הראשון להסתכל על מצב התעסוקה בעיר, ולהסתכל על יישובים ולמפות אותם לפי מצב סוציו-אקונומי, לתת עדיפות לערים מורכבות וקשות יותר. בירושלים יש שכונות עמידות יותר ופחות, וצריך לעשות עבודת פינצטה ולבחון היכן כדאי יותר להשקיע. אנחנו במצב משברי ואין זמן לתוכניות ארוכות טווח".


ח"כ אלכס קושניר (צילום: פרטי)

ח"כ אלכס קושניר (צילום: פרטי)


ח"כ קושניר, מתייחס בדבריו גם למצב העצמאיים ובעלי העסקים, שנפגעו כלכלית אנושות בשל הקורונה, ולתוכנית המענקים שהמדינה הקצתה להם. "כל המענקים שפורסמו לעצמאיים עד 7,500 שקלים, אני רוצה להבין מה זה עד?", מציין ח"כ קושניר. "ה-'עד' הזה שם כל כך הרבה אנשים במצב מבוכה, בן אדם שהבטיחו לו 7,500 שקלים מקבל פתאום 700 שקלים, מה הוא יעשה עם זה? אני לא מזלזל בסכום, אבל בן אדם שהעסק שלו מכניס בסביבות 10,000 שקלים בחודש, אין לו מה לעשות עם 700 שקלים".

לסיכום מדגיש ואומר ח"כ קושניר כי על השלטון המרכזי להעניק יותר סמכויות לעיריית ירושלים על מנת לצלוח את המשבר הבריאותי-כלכלי בעיר. "על מנת לטפל במשבר, להתקדם ולצלוח אותו – חלק מסמכויות השלטון, חייבות לעבור לראש העיר, ירושלים היא לא אשקלון,  ומי שמכיר אותה הכי טוב זה השלטון המקומי, וצריך לתת לו סמכויות לטפל במצב ומרחב תמרון".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר