גולן ברקת, מבעלי מסעדת בת שבע (צילום: עצמי)
גולן ברקת, מבעלי מסעדת בת שבע (צילום: עצמי)

מובטלי הקורונה בירושלים | בן ה-53 שסגר את העסק ועבר לגור עם הוריו: "אני לא יכול לשכור דירה כי אני רק משלם חובות"

גולן ברקת, 53, מבעלי מסעדת "בת שבע - הטעמים של אמא" בתלפיות, לא שרד את משבר, הוא לא זכאי לחל"ת ולא לדמי אבטלה. לאחרונה הוא עבר להתגורר בחדר קטן בדירת הוריו בקרית היובל

פורסם בתאריך: 21.7.20 12:07

האבטלה הגואה בירושלים: בעקבות הזינוק במספר הלא מועסקים בעיר בשל משבר הקורונה, אלפי מתושבי העיר עצמאיים ושכירים נשארו ללא עבודה, זאת לאחר שפוטרו מעבודתם או סגרו את עסקיהם. בין בעלי העסקים הירושלמים שלא שרדו את המשבר הכלכלי הוא גולן ברקת, בן 53, גרוש ואב לשלושה ילדים גדולים (מעל גיל 18), מתגורר בקרית היובל, שהיה מבעלי מסעדת 'בת שבע – מטעמים של אמא' בתלפיות, שהציעה אוכל ביתי מסורתי אותנטי עד לפרוץ המשבר. "מסעדת בת שבע נפתחה בינואר 2019, והיינו פעילים קצת יותר משנה, המסעדה נסגרה בפרוץ המשבר בחודש מרץ, ובגלל שהעסק היה פעיל שנה אני לא זכאי לשום פעימה, שום מענק וכרגע אני רק משלם חובות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גולן ברקת, מבעלי מסעדת בת שבע (צילום: אלבום אישי)

גולן ברקת, מבעלי מסעדת בת שבע (צילום: אלבום אישי)


כפי שפורסם ב"כל העיר", לפי הנתונים המעודכנים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בירושלים, נכון לחודש אפריל 2020 – ישנם כ-101,037 דורשי עבודה בעיר, כאשר הממוצע של שיעור האבטלה מהווה כ-31.3 אחוז מהאוכלוסייה – מדובר בזינוק של כ-900 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

"שלושה חודשים המסעדה עמדה סגורה, ורק ירדו הוצאות", ממשיך ומספר ברקת. "בתחילת המשבר ניסינו עוד לעבוד על משלוחים, אבל זה לא היה שווה, ולכן התקבלה החלטה לסגור ולא לפתוח שוב. השקעתי במסעדה 240 אלף שקל, לאחרונה מכרתי את הציוד ב-15 אלף שקל. בנוסף, לקחתי הלוואה מהבנק, לקחתי קצת כסף ממשפחה וטיפה חסכונות ושילמתי לספקים ולכל מי שצריך".

לדברי ברקת, בגלל שהיה עצמאי אינו זכאי לדמי אבטלה מהמדינה, ומקווה כי יוכל למצוא עבודה בקרוב. בנוסף, כמו רבים במדינה בעקבות המצב הכלכלי שנקלע אליו חזר לגור אצל ההורים. "אני בן 53, ואני מאוד מקווה למצוא משהו שאני אוכל לעבוד בו, יש כל כך הרבה אבטלה אז אני פסימי", מציין ברקת. "אני לא זכאי לאבטלה או לחל"ת, כי הייתי עצמאי. בנוסף, חזרתי לגור אצל ההורים בחדר קטן, אני לא יכול לשכור דירה כי אני רק משלם חובות, אני עוד מקבל מכתבים מביטוח לאומי שאני חייב כספים, וההורדות עדיין יורדות כרגיל בזמן שהמסעדה היתה סגורה ועוד יש לשלם ארנונה שהוקפאה".

"אני איבדתי את האמון לגמרי בממשלה, ויש אכזבה גדולה מאוד", מסכם ומדגיש ברקת. "המסעדה עבדה יפה בעבר, והייתי מתפרנס בכבוד, אבל הקורונה גמרה אותי לגמרי. עם כל ההנחיות האלה שמשתנות לגבי פתיחת המסעדות, אני צופה שהרבה בתחום לא ישרדו, אנשים לא מבינים שבמסעדה יש המון הוצאות והורדות מסביב לתפעול, וזה באמת לא קל".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עדינה

    הצביעו ביבי… מזוכיאיזם.תסמונת האישה המוכה! עוד לא ירד לכם האסימון… חה חה חה…

  2. זליג

    וכי יש אוחז סמרטוט אדום שהיה מחולל פלאים במגפה העולמית הזו? מה אתן מבלבלות את המוח שמאלניות קטנות…

  3. אחת העם

    אדון זליג, הטעות החמורה של ביבי היא שהוא אפס בקבלת החלטות בעניין הקורונה, מסב נזק כשהוא מזגזג, ומחליט הכל לבד במקום לתת לצבא לנהל את המשבר. ראש ממשלה שאכפת לו מהעם היה נמנע מקניית מטוס במיליארד, נמנע מלדרוש החזרי מס כשיש מיליון מובטלים. בנוסף, היה צריך לבטל קצבאות אברכים וקצבאות מעל ילד חמישי, ולתת את הכסף הזה למובטלי הקורונה ולפושטי הרגל

  4. אחת העם

    זליג, הן צודקות! ביבי בזבז את כספי המדינה על מטוס פרטי, צוללות, החזרי מס, אורח חיים ראוותני והענקת הטבות בלתי מוצדקות לחרדים. ביבי הביתה!
    הוא מזגזג בהחלטות ובכך גורם נזק לעסקים
    הוא עסוק במשפטו והצלת עורו ולא בקורונה
    הוא שחוק ומושחת והגיע זמנו לעשות טובה ולפרוש

  5. מישהו

    אם זאת מסעדה כל כך מוצלחת, למה לא עבדו במשלוחים, במכירה מהחלון או בכל דרך יצירתית אחרת כמו שעשו מסעדות רבות אחרות בירושלים ובארץ?!?! אז אולי באמת הסיבה לסגירה היא פשוט רמה לא משהו של המסעדה ולא הקורונה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר