חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, חופה בטיילת ארמון הנציב (צילומים: ישראל כהן, דוברות עיריית ירושלים)
חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, חופה בטיילת ארמון הנציב (צילומים: ישראל כהן, דוברות עיריית ירושלים)

חביליו תוקף את מיזם החתונות החדש של העירייה; אך האם הוא חזק רק במכתבים או גם במעשים?

בעקבות הפרסום אתמול ב"כל העיר" על הזוגות הלהט"בים שקיבלו סירוב מהעירייה להשתתף במיזם החתונות החדש - חבר הקואליציה יוסי חביליו פנה במכתב חריף לראש העיר משה ליאון: "במקום להתגאות בעיריית ירושלים התביישתי". אך האם חביליו יסתפק במכתב או שהוא באמת מסוגל לטלטל את הקואליציה של ליאון?

פורסם בתאריך: 22.7.20 19:28

אחרי הפרסום אתמול ב"כל העיר" על הזוגות שקיבלו סירוב מעיריית ירושלים להשתתף במיזם החתונות החדש בעידן הקורונה, חבר המועצה בקואליציה בעיריית ירושלים עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) פנה במכתב חריף לראש העיר משה ליאון בדרישה לקיים טקסי נישואי לכלל הזוגות בירושלים, כולל זוגות להט"בים וזוגות שלא מתחתנים דרך הרבנות.

כפי שפורסם זוגות להט"בים, שפנו לעיריית ירושלים במטרה שתסייע להם להתחתן במיזם שמסייע לזוגות להתחתן בעידן הקורונה, נתקלו בסירוב. כמו כן, גם זוגות שביקשו להתחתן שלא כדרך הרבנות נתקלו בתשובה זהה – "עיריית ירושלים שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"נדהמתי ונעצבתי לשמוע כי מיזם מבורך זה מוגבל ומיועד רק לזוגות הבוחרים להינשא באמצעות הרבנות. במקום להתגאות בעיריית ירושלים התביישתי", מציין חביליו במכתבו לליאון. "אני סבור שציבורית ומוסרית יש לאפשר לכל מי שרוצה להתחתן במרחב הציבורי לקיים את האירוע בין אם הוא מבקש להינשא באמצעות הרבנות ובין אם בחירותיו אחרות – למשל זוגות המבקשים לקיים חתונה ללא רבנות, נישואין רפורמיים, להט"בים, מוסלמים או נוצרים ובקיצור לכולם. מעבר לפגם המוסרי ציבורי אני סבור שמדובר באפליה אסורה על פי דין אשר לא תעמוד במבחן משפטי".

"כמובן שהדבר מנוגד גם לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", מוסיף חביליו. "לאור האמור אני מבקש ודורש באופן מידי להודיע כי המיזם יהיה פתוח לכולם – ללא כל אפליה והגבלה".

גם ארגון "מבוי סתום", שמסייע לנשים מסורבות גט ועגונות ומציע טקסי חתונה הלכתיים אלטרנטיביים, פנה לראש העיר ליאון בנושא. עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום", מוסרת ל"כל העיר" כי "מצער מאד שהעירייה מפלה בין זוגות המעוניינים להינשא ולא מאפשרת לכולם לעשות כן באופן שווה. ישנם זוגות רבים שלא יכולים, או לא רוצים, להתחתן מחוץ לרבנות ושמחתם נפגעה מהקורונה כמו כל זוג אחר. אנחנו, ב'מבוי סתום' דואגות לחתן זוגות כדת משה וישראל, מחוץ לרבנות, כבר שנים, ולא ייתכן שהזוגות שאנחנו מחתנים, ודומיהם, לא ייחשבו בעיניי העירייה כשווים. הרי כספי המסים שלהם שווים בדיוק כמו אלה שהעירייה כן מציעה לסדר להם חופה וקידושין ברחבי העיר. אנחנו נפנה בבקשה דחופה לראש העיר לאפשר לכלל הזוגות ליהנות מהיוזמה היפה הזו".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "המכתב התקבל. העירייה תגיב בהתאם על פי החוק".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חי דרום

    אוקי אדון נכבד.
    גם להם ןגם לכם לא יהיה.
    מבטלים את המיזם, למה לנו הצרה הזו.
    אנחנו לא חייבים שום דבר לאף אחד…
    עכשיו אתה מרוצה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר