עופר ארז (משמאל) ובת זוגו בתמונה שפרסמו בפייסבוק (צילום: מתוך פייסבוק)
עופר ארז (משמאל) ובת זוגו בתמונה שפרסמו בפייסבוק (צילום: מתוך פייסבוק)

לא הכל ורוד במיזם החתונות החדש – זוגות להט"בים קיבלו סירוב מעיריית ירושלים

ולא רק להט"בים - ל"כל העיר" נודע כי זוג שביקש להתחתן לא דרך הרבנות גם קיבל סירוב מעיריית ירושלים, שמציעה לסייע לזוגות בחתונתם; העירייה בתגובה: "העירייה שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין"

פורסם בתאריך: 21.7.20 18:15

לא הכל ורוד במיזם החתונות החדש של עיריית ירושלים. ל"כל העיר" נודע כי זוגות להט"בים שפנו לעיריית ירושלים במטרה שתסייע להם להתחתן במיזם שמסייע לזוגות להתחתן בעידן הקורונה נתקלו בסירוב. כמו כן, גם זוגות שביקשו להתחתן שלא כדרך הרבנות נתקלו בתשובה זהה – "עיריית ירושלים שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין".

כך לדוגמא כותב עופר ארז, בן ה-27, הטרנסג'נדר הראשון שכיהן עד לפני כשנה כמנכ"ל הבית הפתוח בירושלים, בדף הפייסבוק שלו. "אנחנו רוצים להתחתן. עיריית ירושלים פתחה מיזם מהמם בו תאפשר לזוגות להתחתן במקומות יפייפים ופתוחים ברחבי העיר, כדי להתמודד עם מגבלות הקורונה. שתי שאלות: א. מה אתם אומרים, עיריית ירושלים תאשר לזוג להט"בי לערוך טקס לא אורתודוקסי? ב. דבר אליי בבעלי עסקים ירושלמים שצריכים פרנסה ורוצים הנאה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תושב ירושלים, שניר קליין, שגם ביקש להסתייע במיזם החתונות החדש של עיריית ירושלים, קיבל סירוב. הסיבה? קליין ובת זוגו בחרו להתחתן לא דרך הרבנות. בפוסט בפייסבוק הוא כותב: "אני והבת זוג שלי חשבנו להתחתן במקום פתוח בירושלים דרך מיזם של העירייה שנותן להשתמש במקומות פתוחים תמורת זה שהספקים בחתונה יהיו ירושלמים (כבר קורה אצלנו). הבעיה – אנחנו מתחתנים לא דרך הרבנות ובגלל זה לא נוכל להשתמש במיזם. לנו עוד יש זכות בחירה, ללהטב"ים ירושלמים אין".

הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, מוסרת ל"כל העיר" כי "היוזמה היפה של עיריית ירושלים שנועדה לחגוג את האהבה ולסייע לתושבי ותושבות העיר בהתמודדות עם תקופת הקורונה הקשה, מתגלה כמדירה, מפלה ואף משפילה זוגות. פגיעה – במיוחד בתקופה זו – בזכויותיהם של זוגות ירושלמים, שכל רצונם הוא לחגוג את האהבה ולבוא בברית הנישואין ייענה בהתנגדות משפטית וציבורית חריפה. אנחנו בתנועה הרפורמית נמשיך להציע חתונות יהודיות שוויוניות, ונאבק למען הזכות של כל זוג לקבל זכויות שוות – גם בירושלים".


חופה בטיילת ארמון הנציב (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

(צילום: דוברות עיריית ירושלים)


כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" עיריית ירושלים יצאה ביוזמה חדשה, במסגרתה היא מציעה לזוגות ירושלמיים, שחתונתם התבטלה בשל הקורנה, לקיים את האירוע באחד מהאתרים הייחודיים בעיר. העירייה מציעה לסייע לזוג להתחתן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, באופן מצומצם של עד 20 אנשים, במוקדים נבחרים בעיר, כמו למשל טיילת ארמון הנציב.

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "עיריית ירושלים שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נורמלי

    מחר יבוא מישהו שרוצה להתחתן עם עז…
    המשאבים מוגבלים לאנשים נורמלים

  2. ירושלמית גאה

    מזעזע, מגעיל ולא מפתיע. עיריית ירושלים, כמו הממשלה הידועה לשמצה, אוהבת להשוויץ בקהילה הגאה בפייסבוק אבל כשזה מגיע לבני אדם אמיתיים היא תזרוק אותם לפח. יום אחד זה עוד ינקום בה.

  3. דנה

    גם נותנים משהו בחינם וגם אנשים מתלוננים.נמאס כבר מהתלונות. להטבים וכאלו שלא נרשמו לנישואים כדין, תממנו לבד את החתונות ההזויות שלכם.לא על חשבון משלם המיסים הירושלמי

  4. אסף

    לא ככה חברה! הפוך חברה הפוך!!
    אישור מעיריית ירושלים לחתונת להטבים פוגעת בכל כך הרבה אנשים, ודברים אחרים, אבל לכם לא אכפת בכלל
    אם העייריה תאשר חתונה כזאת בפומבי באמצע ירושלים , זאת תיהיה פגיעה בקדושתה של ירושלים כעיר דתית יהודית(עיר הקודש) – ( ולחלק מהאנשים כנוצרית או מוסלמית )
    זאת תיהיה פגיעה משמעותית ברגשות האנשים הדתיים שחיים בה , שלא פעם או פעמיים מרגישים שרומסים את אמונתם ואת יהדותם בריש גלי .
    תגידו חתונה כזאתי לא מתגמדת למול רגשות של כל כך הרבה אנשים וסטטוס קו של ירושלים כבירה של ארץ ישראל?
    אם אתם כל כך מכבדים כל אדם שבאשר הוא אז למה אתם מעדיפים את כולם על על פני כל אנשי המסורת והדת ? ורומסים את כבודה של ירושלים ?

  5. דוד

    ככה צריך לעשות , אין להתחתן בלי הרבינות , שהומים יטוסו ליוון

  6. מאיר

    כדת משה וישראל אורן, כמו הדת שהעולם הליברלי והאו"ם שאתה כל כך רוצה להידמות אליהם , הביאה לנו ב 48 את המדינה אך ורק בזכותה! שאלו מהאום את בן גוריון: מדוע אתה חושב מגיעה לכם המדינה? מה עשה הנבל? הראה להם את התנך ואמר להם – בזכות זה מגיעה לנו המדינה! והעולם הליברלי קיבל את הטענה אורן , אבל אידיוטים כמוך שרוצים להרגיש בבונים פראהיסטוריים- לא מבינים את זה, חבל..

  7. דוד

    העיריה באה לסייע למי שרוצה להינשא לפי דיני הנישואים המוכרים בחוק. כל טקס אחר אינו טקס נישואים לפי החוק. העיריה מעמידה את המקום ללא תשלום למי שרוצים לממש זכויות לפי החוק המחייב בישראל. כל חגיגה אחרת אינה מצדיקה העמדת מבנה ציבור ללא תשלום.

  8. מישהי

    נועה סתת במאמר אומרת שהתנועה הרפורמית תמשיך להציע חתונות יהודיות שיוויוניות

    והרי יודעים חתונה יהודית היא דרך הרבנות בלבד

    וגברת סתת משקרת במצח נחושה ואומרת שהתנועה הרפורמית עושה חתונה יהודית עלק חתונה יהודית זה חתונה אזרחית לכול דבר ועניין
    על מי היא מנסה "לעבוד"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר