מצעד הגאווה, אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שגיב כהן)
מצעד הגאווה, אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שגיב כהן)

דעה | הצביעות זועקת: במה שונה מצעד הגאווה מתהלוכת 'עדלאידע'?

לאחר ההחלטה על קיומו של מצעד הגאווה בסוף חודש מאי, סגן ראש העיר אריה קינג תוהה מדוע נדם קולם של המפגינים נגד חגיגות פורים? | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.4.24 17:13

שלא כמו רבים בפוליטיקה הישראלית והירושלמית בפרט, אני לא אתנהל בצורה צבועה וזגזגנית: פי וליבי תמיד היו שווים, וכך גם לקראת מצעד "התועבה" של הבית הפתוח שמתוכנן לסוף חודש מאי בירושלים.

תמיד הייתי נגד ההפגנה הפרובוקטיבית הזו, ואני לא צריך סיבות מיוחדות כגון מלחמה או הימצאות חטופים בידי אויב נאצי מוסלמי אכזר, על מנת לנמק מדוע אסור לקיים את המצעד שכול כולו פגיעה בקדושת ירושלים.

אך השנה הצביעות של ארגונים אזרחיים כלשהם (שמן הסתם משתתפים דרך קבע במצעד) צבעה את צבעי המצעד בצבעים עכורים עוד יותר.
למה אני מתכוון?

להלן שלל ציטוטים שהופרחו באוויר ההרים הצלול כיין של ירושלים, לפני פחות מחודש, כאשר עיריית ירושלים פרסמה את כוונתה לקיים את תהלוכת 'עדלאידע' כמתוכנן. כתגובה ליוזמה זו נאמרו ופורסמו הציטוטים הבאים, שמסיבות ידועות וברורות לי לא חזרו על עצמם, כאשר פורסם דבר קיומו של מצעד הגאווה שמבחינתי הוא הפגנת התועבה:

"האירוע מנותק מהמתרחש במדינה",
"המחשבה שיהיו במות בידור ענקיות כל כך חורה לי",
"זה לא מתאים השנה… השמחות הגדולות לא מתאימות. עם ישראל לא שמח", ועוד ועוד.

אני מצפה שכל המתנגדים והמתנגדות לקיומו של אירוע ה'עדלאידע' העירוני בשושן פורים האחרון, יצאו בהכרזות והודעות זהות, גם הפעם – כשמדובר בהפגנה של קבוצה שכל עניינה להפיץ את משנת חייה שנמצאת במחלוקת.

 

 

כפי שכבר כתבתי, לדעתי אין מקום גם בשגרה למצעד פרובוקטיבי שכזה בלב ליבה של עיר הקודש ירושלים, אבל כשמדובר בתקופת מלחמה, כאשר מאות מתושבי ירושלים נפצעו במלחמה, עשרות נהרגו ומשפחותיהם עדיין בשנת האבלות, כשמבין תושבי העיר ישנם חטופים וחטופות שעולמן של משפחותיהם התהפך עליהן מאז שמחת תורה, לדעתי נכון יעשה הבית הפתוח ויבטל את המצעד הפרובוקטיבי שמעורר מחלוקת בקרב תושבי העיר בשעה שאנו צריכים להיות מאוחדים יותר מאי פעם.

וכן – אני מצפה לשמוע ולקרוא מכל מי שהתנגדו ל'עדלאידע', להשמיע את התנגדותם למצעד בסוף חודש מאי.

אני מצפה שכל המוחים מקרב תנועות המחאה, שהפגינו בצורה פיזית ולעיתים אגרסיבית נגד תהלוכת פורים, ימחו בצורה זהה כנגד הפגנת התועבה.

כל התנהלות אחרת מצד המוחים, כל התעלמות מקיומו של המצעד הפרובוקטיבי, רק יוכיחו את שהיה ברור לי לפני חודש – כל עניינם היה לפגוע בשמחת חג הפורים, שזו מצוות היום מההיבט ההלכתי, וכל עניינם היה לפגוע ולפגום בתחושה החגיגיות היהודית בעיר ירושלים, וזה כנראה המשותף להם ולמי שיצעדו במצעד בסוף חודש מאי – רצון לפגוע במסורת היהודית ובמורשת ישראל.

  • הכותב הוא סגן ראש העיר ירושלים, יו"ר 'סיעת מאוחדים'

אריה קינג (צילום: שגיב כהן)

אריה קינג (צילום: שגיב כהן)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איתמר

    אושךאדם עצוב וחשוך חשוך. מתבייש להיות בעיר שאתה סגן העיר שלה.

  2. לא ירושלמי

    בעוד התהלוכה התל אביבית היא מצעד של שמחה וחג המצעד הירושלמי הוא עדיין מפגן פוליטי במהותו ונועד להציף לתודעה את הבעיות מהן סובלים הצועדים. על כן יש ויש מקום לקיומו של המצעד הירושלמי בתקווה שבאחד הימים הוא אכן יהיה קרנבל צבעוני ועליז כמו בשאר העולם. אשר על כן, למרות הימים הקשים, יש ויש מקום לקיימו ואין ציפייה ממר שמרנות קלריקלית להסכים לכך או אפילו להבין את מה שנאמר לעיל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר