הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הנהלת מוזיאון ישראל מסרבת לפתוח: העובדים והעובדות שעדיין שוהים בחל"ת הפגינו

270 עובדים ועובדות במוזיאון ישראל בירושלים, שעדיין שוהים בחל"ת, הפגינו הבוקר נגד דרישת הנהלת מוזיאון ישראל לקצץ בשכרם כתנאי לפתיחת המתחם: "ניתן להימנע מהפגיעה בעובדים, שכבר תרמו ארבעה חודשי חל"ת"

פורסם בתאריך: 28.7.20 12:09

למרות שניתן לפתוח את המוזיאונים בהתאם לתנאי התו הסגול – מוזיאון ישראל בירושלים עדיין נותר סגור. הנהלת המוזיאון מסרבת לפתוח את המתחם – 270 העובדים והעובדות, שלא הוחזרו לחל"ת מחודש מרץ, הפגינו הבוקר, שלישי, במחאה. המפגינים והמפגינות נשאו שלטים, שעליהם נכתב בין השאר: "זה לא כל כך נעים לראות מוזיאון סגור", "אנחנו לא שקופים" ו"מפסיקים לשתוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



לטענת העובדים הנהלת המוזיאון טוענת כי המתחם נקלע לקשיים, והפתיחה תתאפשר מחדש רק אם שכר העובדים והעובדות יקוצץ. מנגד, הסתדרות העובדים, שמלווה את העובדות והעובדים במוזיאון ישראל, טוענת כי מבדיקה מיוחדת שערכה לגבי מצבו הכלכלי של המוזיאון עולה כי אפשר להימנע מהקיצוץ ומהפגיעה בעובדים. "מוזיאון ישראל בירושלים – המוזיאון הגדול והחשוב בישראל – סגור לקהל מאז חודש מרץ, ומנצל את המצב על מנת לפגוע בזכויות עובדיו ולהרע את תנאי העסקתם", כך טוענת ההסתדרות הבוקר. "270 עובדי המוזיאון, מתפקידים שונים, הוצאו לחל"ת באמצע חודש מרץ. בניגוד לסיכום שהושג בין העובדים, ההסתדרות במרחב ירושלים והנהלת המוזיאון, לא הופקדו לעובדים ההפרשות הפנסיוניות בזמן זה, ולא הוקמה על ידי המוזיאון קרן סיוע לעובדים נזקקים. אם לא די בכך, העובדים עדיין בחל"ת ושערי המוזיאון סגורים, וזאת למרות שתנאי התו הסגול מאפשרים את פתיחתו וכל שאר המוזיאונים הגדולים בישראל כבר נפתחו לקהל".


הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)


בהסתדרות מוסרם הבוקר ל"כל העיר" כי "לטענת הנהלת המוזיאון, הוא מצוי בקשיים ופתיחתו תתאפשר רק לאחר ובתנאי שהעובדים יסכימו לקיצוץ בשכרם. העובדים, שמלווים על ידי ההסתדרות במרחב ירושלים בראשות דני בונפיל ומזכיר האיגוד המקצועי רפי מיוחס, מתנגדים למהלך זה מבלי לקיים הידברות מסודרת והסכמה על צעדים שיינקטו וישפיעו על תנאיהם. יצוין כי בדיקה שערכה נציגות העובדים באמצעות היועץ הכלכלי עמי כהן, העלתה כי הקיצוץ בשכר העובדים כלל לא נדרש בשלב זה, שכן תכנית הבראה שמבקשת הנהלת המוזיאון לבצע תותיר אותו בעודפים כספיים. המשמעות היא שבניגוד לטענת המוזיאון, ניתן להימנע מהפגיעה בעובדים, שכבר תרמו לו ארבעה חודשי חל"ת".


הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הפגנת עובדי מוזיאון ישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)


עד כה נהגה נציגות העובדים באחריות, ביקשה לשבת למו"מ לפתרון המשבר ולהחזיר את העובדים לעבודה סדירה כפי שהוסכם ערב משבר הקורונה. "ההסתדרות במרחב ירושלים ויו"ר ועד עובדי המוזיאון גיורא אלון מתריעים כי אם הנהלת המוזיאון לא תתעשת, לא יהיה מנוס מהכרזת סכסוך עבודה במוזיאון ונקיטה בצעדים ארגוניים", מדגישים בהסתדרות.

מהנהלת מוזיאון ישראל נמסר ל"כל העיר": "הנהלת מוזיאון ישראל נלחמת על כל אחד ואחת מעובדיה והגישה כבר לפני כחודש וחצי מתווה לפיו יתאפשר לפתוח את המוזיאון בחודש אוגוסט ולהחזיר את כל העובדים. זאת ללא פיטורין וללא פגיעה בזכויותיהם הסוציאליות, תוך הפחתת שכר מינימלית, בממוצע כ-5 אחוזים. אנו קוראים לוועד העובדים ולהסתדרות לסיים את המו"מ בהקדם ולאפשר את פתיחת המוזיאון".




תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אחד שיודע

    פשוט בושה! ההנלה מנותקת לא רק מציבור העובדים, אלא מציבור צרכני התרבות שמחכים לפתיחת המוזיאון. ההנהלה לא תספר שהיא מסרבת לקצץ במשכורות של עצמה, הבכירים. ניהול המוזיאון הופקד בידי מנהלים כושלים שלא מסוגלים לנהל את עצמם, מה יש כאן לדבר על ניהול מוסד תרבות לאומי גדול ומרכזי. מכולת שכונתית לא היתי נותן להם לנהל.. פשוט בושה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר