בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

הקמת בית לחיילים הבודדים בבית הכרם: הביקורת על ההסכם המתגבש של העירייה מול היזמים

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על הקמת בית לחיילים בודדים במבנה ברחוב החלוץ בבית הכרם - הפעיל החברתי קובי אייזן מבקר את הסכם השכירות המתגבש, במסגרתו תשלם העירייה מיליון שקלים בשנה לחברה היזמית, שכידוע בנתה בית החלמה ליולדות בניגוד להיתר. העירייה: "הסכם שכירות בין הצדדים וחתימתו תהיה כפופה לעמידה בהוראות הדין"

פורסם בתאריך: 1.12.20 15:32

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על הקמת בית לחיילים הבודדים בבית הכרם, במקום בית החלמה ליולדות חרדיות – כעת עולה ביקורת על הסכם השכירות המתגבש. מדובר בהסכם לפיו עיריית ירושלים תשכור את הנכס שברחוב החלוץ 29 מחברת מ.ק.ש אחזקות בעלות כוללת של כמיליון שקלים בשנה, לתקופה של חמש שנים.

בשיחה עם "כל העיר" השבוע מסביר הפעיל החברתי קובי אייזן את התנגדותו להסכם ותוקף בחריפות את התנהלות העירייה, לטענתו: "עצם העובדה שעיריית ירושלים בוחרת לשכור מבנה במיליון שקל לשנה עם חוזה לחמש שנים היא בלתי סבירה – יש כבר הקצאה למבנה עם מטרה דומה סמוך לבית יד לבנים, וברמה העקרונית, יש לעיריית ירושלים מספיק נכסים ברחבי העיר שהיא יכולה להסב לשימוש כזה ואם היא רק תרצה, אף לבנות מבנה למטרה זו".

כפי שפורסם ב"כל העיר", תושבי בית הכרם ניהלו במשך שנה וחצי מאבק עיקש כנגד בעלי הנכס והיזמים ברחוב החלוץ 29, חברת מ.ק.ש אחזקות. המאבק לווה על ידי חברי המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) ולורה ורטון (מרצ), ואף הוביל בין היתר לעתירות ולתביעות משפטיות, במהלכן בית המשפט הוציא צו מניעה נגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות. תושבי בית הכרם טענו כי תוכנית היזמים להקמת בית החלמה ליולדות חרדיות עלולה לפגוע בצביון השכונה. יש לציין כי אף העירייה בעצמה הגישה עתירה נגד היזמים ופעלה לטובת תושבי בית הכרם. בשבוע שעבר, כפי שנחשף ב"כל העיר" אישרה ועדת הכספים את ההסכם המתגבש מול בעלי הנכס – במתחם, כאמור, ייבנה בית לטובת חיילים בודדים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קובי אייזן (צילום: הילה שילוני)

קובי אייזן (צילום: הילה שילוני)


אייזן מוסיף וטוען כי "מעבר לעובדה שההסכם מהווה 'מתן פרס', הוא מהווה מתן אישור לשימוש חורג במבנה שלא לפי התוכנית. אייזן טוען וחושש כי בעתיד החברה היזמית תהפוך את המבנה לבית החלמה ליולדות, לדבריו, "ברגע שיינתן היתר לשימוש חורג, סביר להניח שמבחינה חוקית לא יהיה ניתן למנוע מהיזם להפר את החוזה מול העירייה, ולהסב בהמשך את השימוש החורג לבית החלמה ליולדות".


שלט המחאה שתלו התושבים, הלילה (צילום: פרטי)

שלט המחאה שתלו התושבים, במסגרת המאבק (צילום: פרטי)


מהעירייה נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "במשך שנים רבות מנעה העירייה באמצעות צווים שיפוטיים שימוש ללא היתר במבנה. שכירת המבנה נובע מצורך ציבורי, שמאלץ את העירייה לשכור נכסים לצורך מתן שירותים לתושבי העיר. הטענה כאילו ניתן למצוא מבנה אחר אינה מן העניין. הטענה כי הדבר יאפשר שימושים חורגים שונים בעתיד אינה רלוונטית, היות ובחינת שימוש חורג הינה ספציפית בהתאם לתנאי הפסיקה, התנגדויות שכנים, המטרד לסביבה ועוד. השימוש הותנה באישור היתר של הליך שימוש חורג לצורך בית לחיילים בודדים ולכן גם טענה זו הינה מופרכת ואינה תואמת לעובדות המשפטיות".

בעירייה חוזרים ומדגישים כי "לציין כי עדיין לא נחתם הסכם שכירות בין הצדדים וחתימתו תהיה כפופה לעמידה בהוראות הדין. כמו כן, טרם חתימת ההסכם, יבדקו מכלול המרכיבים שלנגד עיניה של העירייה תעמוד, לפני הכול, טובת ורווחת התושבים".

"כל העיר" פנה לחברת מ.ק.ש אחזקות, אך מטעמה טרם נמסרה תגובה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בושה

    שיחזירו את בית האבות הדתי שהיה שם!! כל בית הכרם רוצה את זה.
    העירייה כשלה בפיקוח על בניית בית ההחלמה. שלחה פקחים למקום והם חזרו כשהם טוענים שאין ראיות לייעוד שונה מבית אבות. זאת למרות שתושבים אמרו שתוכניות הבנייה של בית ההחלמה תלויות שם על הקירות!! איך הפקחים לא ראו??? מעניין.
    עכשיו העירייה נותנת ליזמים פרס???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר