בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

סערת בית ההחלמה בבית הכרם – צו מניעה נגד פתיחת המתחם

הישג לתושבי בית הכרם - בית המשפט הוציא צו מניעה נגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ; היזמים לא מוותרים: "ננקוט בכל צעד חוקי שנצטרך"

פורסם בתאריך: 31.12.19 08:07

הישג לדיירים בשכונת בית הכרם החילונית – בית המשפט לעניינים מקומיים הוציא צו מניעה נגד המשך העבודות ונגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ 29.

המדינה פנתה לבית המשפט לעניינים מקומיים בבקשה לצו להפסקת העבודות להקמת בית ההחלמה בבית הכרם. המדינה ציינה כי למרות שבקשתה של חברת מ.ק.ש אחזקות לרישיון עסק נדחתה, נמשכות "פעולות נמרצות לפתיחת בית העסק". בהמשך הבקשה נטען על ידי המדינה כי "התנהלות זו משקפת את זלזולם בשלטון החוק ובבית המשפט".

שופט בית משפט לעניינים מקומיים דניאל מרדכי דמביץ החליט להיעתר לבקשה והוציא צו למניעת פעולות באתר שבו מוקם בית ההחלמה ליולדות. "אני מורה למשטרת ישראל ולכל מפקח בעיריית ירושלים להכנס לחצרים מושא הבקשה (רחוב החלוץ 29, שכונת בית הכרם, ירושלים) ולנקוט בכל האמצעים לרבות שימוש בכוח באופן סביר הדרוש בנסיבות העניין כדי להבטיח ציות להוראות הצו", כך כותב השופט, ומוסיף כי אם עד 6.1.20 לא תינתן תשובה מצד החברה שמקימה את בית ההחלמה ייחשב הצו לקבוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת, תושבי בית הכרם מנהלים בשנה האחרונה מאבק עיקש כנגד בעלי הנכס והיזמים ברחוב החלוץ 29. לטענת התושבים, היזמים מבקשים להקים בנכס בית החלמה ליולדות חרדיות, דבר שיפגע בצביון השכונה. עוד טוענים התושבים כי הקמת בית החלמה ליולדות מנוגדת לתב"ע שכוללת בית אבות. בתגובה עיריית ירושלים הגישה עתירה נגד היזמים.

מנגד, חברת מ.ק.ש אחזקות יצאה במלחמה – כפי שפורסם ב"כל העיר" בעלי הנכס הגישו קובלנה הפלילית נגד חברת המועצה לורה ורטון, בטענה להסגת גבול. בהמשך בעלי הנכס עתרו נגד עיריית ירושלים ונגד האגודה המפעילה את הבר-קפה בבית הוועד, שממוקם ברחוב החלוץ 33, בגין טענה לשימוש חורג שנעשה במבנה שאינו מיועד לכך. כידוע, מדובר בבר-קפה שפועל ברישיון עסק מטעם עיריית ירושלים ובין השאר הוא פתוח בשבתות עבור הציבור החילוני בסביבה.

בתגובה לצו המניעה נמסר בתגובה מהיזמים – מ.ק.ש אחזקות כי "לאחר שבית המשפט זרק את עיריית ירושלים מכל המדרגות כבר שלוש פעמים משום שניסתה לבקש צו מניעה לפי חוק תכנון ובנייה, מנסה עיריית ירושלים לבקש צו עיכוב בפעם הרביעית והפעם על פי חוק רישוי עסקים. אנו מחזיקים בידינו אישור מפורש של מחלקת רישוי עסקים בעיריית ירושלים. בית משפט המחוזי כבר הזהיר את העירייה כי היא צפויה לתביעה של מיליוני שקלים אילו תחזור בה מאישור זה ואנו ננקוט בכל צעד חוקי שנצטרך על מנת לסיים את הסאגה המיותרת והמטופשת הזו. ההתנהלות הביזיונית של העירייה לא תשאר במחשכים הרבה זמן, וכאשר תיחשף בקרוב לציבור הרחב, יהיו גורמים רבים שיצטרכו לתת תשובות".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


חברת המועצה ורטון (מרצ), מוסרת ומדגישה בשיחה עם "כל העיר": "בית המשפט מכיר בכך שהם ממשיכים לנסות לקדם עסק שפועל ללא רישיון, ולאחר שהאגף לרישוי עסקים סירב לאשר את בקשתם לפעול. בנוסף, הם ניסו להסתיר את הדחייה מבית המשפט. יש להם עד ה-6.1 להגיב. בינתיים הם התחילו לפנות אל גורמים שונים להציע פשרות למיניהם. לא נתפשר בעניין בית היולדות. אני שמחה שהמערכות בעירייה עומדות לצדם של התושבים ומונעות פעילות לא חוקית שעלולה להציק ולהפריע לתושבי השכונה. לעירייה תפקיד חשוב בהגנה על זכויות התושבים ואסור שבעלי כוח והון יתנהגו בחסות או בהעלמת עין של רשויות החוק. אני גאה בפעילותנו בשכונה ומקווה שבכל מקום חברי מועצה יוכלו לסייע לתושבים".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


גם חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שנרתם לסייע לתובים, מברך על הצו: "זהו הישג גדול, כמובן שזה רק ניצחון בקרב והמערכה עדיין לפנינו, אני אמשיך להילחם על שמירת החוק וצביון השכונה בבית הכרם".




תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. עובד

    בניגוד לבית הכרם שם עיריית ירושלים הולכת עם התושבים בגילה העירייה מזלזלת בתושבי השכונה ולא דואגת להוציא את לימודי ומבחני הנהיגה מהשכונה

  2. תמיר

    לעובד, דבריך אינם נכונים. בבית הכרם העירייה והמינהל עושים יד אחת נגד התושבים.

  3. אספרנסה

    החרדים מתרבים כמו מגפה. רק זה היה חסר להתחיל להשתלט על בית הכרם כמו שהם עושים בקרית יובל. פאק אאוט לשכונות שלכם אנחנו רוצות ירושלים חפשית וחילונית.

  4. אדם

    זה החילונים הנאורים שהמוטו שלהם ' קודם כל תהיה בן אדם'? מעדיפים את הכלבלב היפה שלהם ושל השכנים שעושה ככי בכל השכונה, אבל יולדת שאולי הבעל החרדי שלה יבוא חס ושלום לבקר, לא בא להם טוב בעין? לכו קיבינימט, מקווה שזה רק פוץ או שניים מהשכונה שם. אחרת, פדיחות לעם שלי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר