סגן ת' (צילום: דובר צה"ל)
סגן ת' (צילום: דובר צה"ל)

קיבלה כנפיים: סגן ת' מירושלים – האישה היחידה שסיימה את קורס הטיס שהסתיים החודש

מרגש - סגן ת' מירושלים תקבל היום כנפיים: "אני חשבתי שקורס טיס זה משהו בלתי אפשרי, אבל גיליתי שעם עבודה קשה אפשר להגיע רחוק"

פורסם בתאריך: 25.12.19 09:54

היום, רביעי, תעמוד על מגרש המסדרים סגן ת', בת ה-22, מירושלים ותקבל כנפיים – זאת לאחר שלוש שנים של קורס טיס מפרך. סגן ת' מירושלים היא האישה היחידה מבין החניכים שסיימה את קורס הטיס שהסתיים החודש בחיל האוויר בצה"ל.

טקס קבלת הכנפיים של 40 מסיימי קורס הטיס צפוי להתקיים היום, רביעי, בבסיס חיל האוויר בחצרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. הטקס יתקיים בסימן '70 שנה לבית הספר לטיסה' ובו יוענקו כנפי הטיסה לבוגרי קורס הטיס של מחזור 179.

סגן ת', ת', דוברת הצרפתית, היא הבכורה למשפחה של ארבעה אחים. אחיה, בן ה-21 משרת בגדס"ר נח"ל, ושאר אחיה הקטנים לומדים בחטיבת ביניים בירושלים. הוריה של סגן ת' עלו לארץ מחו"ל. היא גדלה בבית דתי, למדה במדרשת הרטמן והיתה חברה בתנועת בני עקיבא.

היא תשמש בתפקיד מכוננת. לדבריה, "השלב הכי משמעותי או מעניין לדעתי, זה השלב המתקדם, שאנחנו נמצאים בו עכשיו כי יש בו שתי תחושות מרכזיות שהן אפילו קצת סותרות", אומרת סגן ת'. "מצד אחד זו תחושת סיפוק אדירה, להגשים משהו שעבדתי עליו 3 שנים, מצד שני אני מבינה שזו רק תחילת הדרך ועד שנהפוך למבצעיים יש עוד הרבה הרבה זמן".

"אני חשבתי שקורס טיס זה משהו בלתי אפשרי", מוסיפה ואומרת סגן ת', "ורק יחידי סגולה עושים את זה, אבל גיליתי שעם עבודה קשה ועם דרייב פנימי כזה אפשר להגיע רחוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סגן ת' (צילום: דובר צה"ל)

(צילום: דובר צה"ל)


לפני שהתגייסה, סגן ת' למדה במכינה מעורבת דתיים וחילונים שמשולבים בה עבודת אדמה, עשייה חברתית והכנה לשירות צבאי משמעותי. סגן ת' אף המשיכה במכינה לשנה ב', והיתה בה במשך ארבעה חודשים נוספים. בצה"ל מדגישים כי "סגן ת' היא האישה היחידה שתסיים את קורס הטיס הקרוב בקורס".



כחלק מהכשרת הקורס, סגן ת' למדה תואר ראשון בכלכלה ובניהול. למעשה, כל בוגרי קורס הטיס עברו קורס מורכב המתפרס לאורך שלוש שנים, במהלכו הוכשרו להוות כוח איכותי ומקצועי העתיד להוביל את החיל. במהלך שלוש השנים התמקצעו הבוגרים בכלי הטיס השונים, סיימו תואר אקדמי ואף הוסמכו להיות לוחמי חוד החנית.





תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו באמת, "הוריה עלו לארץ מחו"ל". חו"ל זו ארץ מאוד יפה. כמה זמן ארכה הטיסה מחו"ל לארץ? מדוע העמימות הזו?

  2. כבוד ללמגזר.

    צודק לגמריי הוריה עלו מאתיופיה המהממת. מפחדים להשתמש במושגים… גאווה אתיופית סיימה קורס טייס עם הרבה כבוד

  3. ירושלמית

    יישר כח! אישה, עולה, מבית דתי כל הסיבות לוותר.. שקלית על!! גאה בך

  4. שופט עליון

    תסתכל בכתבה בערוץ 12 יום שישי ביומן ותשמע מאיפה היא באה, אם זה כל כך חשוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר