המגרסה באתר העבודות הסמוך למשכנות האומה (צילום: יונה לוי)
המגרסה באתר העבודות הסמוך למשכנות האומה (צילום: יונה לוי)

פתאום קם אדם בבוקר ורואה מגרסת אבנים מול ביתו: המאבק של דיירי משכנות האומה מחריף

דיירי משכנות האומה זועמים - לטענתם בימים האחרונים החלו עבודות להצבת מגרסת אבנים סמוך לשכונה. יו"ר המינהל הקהילתי אופיר לנג: "בכל יום שחולף נקבעות עובדות בשטח"; העירייה: "למגרסה לא הונפק היתר או אישור"

פורסם בתאריך: 30.11.20 10:41

דיירי משכנות האומה זועמים – לדבריהם, לאחר שקיבלו התחייבות מצד העירייה וראש העיר משה ליאון שלא תקום מגרסת אבנים סמוך לשכונה, לטענת התושבים בימים האחרונים, בפועל, החלו עבודות להצבת המגרסה בשטח ההקמה של פרויקט 'רובע הכניסה לעיר'. מאות הדיירים בשכונת משכנות האומה בכניסה לעיר טוענים כי הפעלת המגרסה תוביל למפגעי סביבה, פסולת ורעש חמורים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יו"ר המינהל הקהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג שיגר מכתב בנושא לראש העיר ליאון, תחת הכותרת "פקטה סונט סרבנדה" (המושג המשפטי שמשמעותו היא – חוזים יש לקיים), שבו עולה הדרישה מהעירייה להורות על הפסקת השימוש במגרסה. "בשבועות האחרונות אנו מקבלים פניות ותיעודים מתושבי משכנות האומה על כך שהחלו לבנות באישון לילה סוללת עפר ואבנים באתר בסמוך לשכונת מגוריהם, כחלק מהכנה להפעלת מגרסה שהוצבה כבר במקום", מציין לנג במכתבו ומוסיף: "חרף פניות חוזרות ונשנות של מינהל קהילתי לב העיר לנציגים שונים בעירייה ולחברת מוריה האחראית על האתר, אשר התחייבו לבדוק את הנושא, המגרסה לא סולקה מהאתר ואף הוקם בסיס בטונדות מסביבה".

עוד טוען לנג כי "במקביל, נודע לנו כי הוגשה בקשה להיתר הפעלת מגרסה באתר במטרה להכשיר את הפעלתה בסמוך לשכונה".



"עולה הרושם כי בכל יום שחולף נקבעות עובדות בשטח, ללא היתר כדין ובניגוד מוחלט להבטחות מפורשות שניתנו לפני כשנה על ידך לא לתת יד להצבת מגרסה במקום", מדגיש לנג בחריפות, "כבוד ראש העיר, מתוך מטרה ליישב את הדברים מבעוד מועד, אני פונה אליך בשם מינהל קהילתי לב העיר ונציגי הבניינים, לעמוד בהתחייבותך לא לאפשר פגיעה באיכות חייהם של תושבי השכונה, והתערבותך הדחופה על מנת שתערך אכיפה לסילוק המגרסה מהמקום לאלתר".


המגרסה באתר העבודות הסמוך למשכנות האומה (צילום: יונה לוי)

המגרסה באתר העבודות הסמוך למשכנות האומה (צילום: יונה לוי)


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "לעירייה הוגשה בקשה במסגרת חוק רישוי עסקים להפעלת מגרסה. למגרסה לא הונפק היתר או אישור מהעירייה לפעול במקום ואף לא להציבה. ככל שזו תפעל ללא רישיון, העירייה תפעל על פי הסמכויות המוקנות לה על פי חוק. נציגי העירייה עומדים בקשר שוטף עם דיירי משכנות האומה וימשיכו לטפל בפניותיהם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שי

    ידידי היקרים תושבי משכנות האומה די לבכיינות ידוע ידעתם שמתוכנן מגה פרוקיט אולי הכי גדול שהיה פה יותר מזה אתם קניתם את הדירה בידיעה שהלוקשין שלכם הוא הקלף המנצח וכשבאתי לשכור דירה חלק מהבונוסים שמכרתם לי זה הכניסה לעיר אז בחיאת דיי
    כל שבוע כתבה שלומי הלר אתה גר שם במקרה?
    כאילו מה הסיפור

  2. יאיר ביטון

    סתם מתבכינים גם כשבנו את הבית שלכם הציבו יותר ממגרסה אחת נתנו לכם לבמנות את הבית שלכם בשקט אז תמשיכן לתת לשאר הקבלנים לבנות ולהתפרנס בכבוד

  3. אלי

    תפסיקו כבר להתבכיין .
    מי ישמע מה עשו לכם, ידעתם מראש שפני הכניסה הפוכים למגה פרוייקט .
    תתאזרו בסובלנות.
    בעוד שנה שערך הדירות שלכם יעלה ב 25% מה יהיה טענתכם אז.

  4. משה

    תפנו לקבלנים של העולם התחתון בתשלום קטן המגרסה נעלמת תוך 24 שעות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר